Pakke med manglende indhold fra SHG.

• Jeg modtog fredag aften en pakke fra SHG. Den var en dag forsinket da den var blevet reembaleret ved Pakkecenter KBH.
    Pakkeposten troppede op ca. 2030 og stor var min forbavselse da pakken var betydelig mindre end jeg havde forestillet mig. Jeg sagde til gutten at der manglede noget og forklarede at den var blevet pakket om af PostDK. Han lovede at kigge når han kom tilbage. Hørte efterfølgende ikke noget fra ham.
    Jeg åbnede pakken og fandt de småting jeg havde købt, men selvfølgelig ikke det Logitech S510 sæt jeg skulle have.
    Kontaktede PostDK "Kundeservice" samme aften og fik at vide jeg skulle ringe lørdag.
    Typisk at den slags ting sker en fredag aften, hvor man ikke kan få fat på nogen. Oprettede en reklamationssag på PostDK hjemmeside og sendte mail til SHG straks.
    Fik fat på en kundeservicemedarbejder lørdag formiddag, som ikke var til meget hjælp. Hun mente jeg bare skulle lave den reklamationssag jeg allerede havde lavet.
    Ringer til SHG tirsdag.
    Mit spørgsmål er om jeg har fulgt den rigtige procedure. Har aldrig prøvet det her før. Kun hele pakker er forsvundet.
    Jeg gider ikke hidse mig op på PostDk, da jeg, af erfaring, ved det ikke hjælper. Sætter min lid til SHG´s gode service.

• Shg har meget stramme procedurer når det gælder det der med at pakke.. en ordre bliver ved hjælp af pda, sørget for at man har de ting man skal have. Når så den kommer ud for at blive pakket, skal _alle_ delene skannes. Først der kan man fakturere. Så jeg vil tro at det er en fra postDK som lige har haft lyst til at snuppe noget...

shg kan afkræfte om der er sket noget hus dem eller om det er noget efter den er blevet sendt. så det ville være en god ide at lige snakke med dem.

• Som jeg læser din post, så gør du pakkebudet opmærksom på at der mangler noget mens han er der? Jeg ville mene at du skulle have åbnet den mens han var der, og efterfølgende nægtet at modtage den.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

Originally posted by ayu
    Som jeg læser din post, så gør du pakkebudet opmærksom på at der mangler noget mens han er der? Jeg ville mene at du skulle have åbnet den mens han var der, og efterfølgende nægtet at modtage den.

Kan man overhovedet tillade sig at åbne den og derefter nægte at modtage den?

Under alle omstændigheder er jeg nysgerrig efter hvordan det udvikler sig. Så hold os opdateret. ;)

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Originally posted by Berleburg

Kan man overhovedet tillade sig at åbne den og derefter nægte at modtage den?

Under alle omstændigheder er jeg nysgerrig efter hvordan det udvikler sig. Så hold os opdateret. ;)

Tror jeg faktisk ikke man kan. Ud fra oplysningerne hos SHG vil jeg mene jeg har gjort det rigtigt. Ringer til dem i morgen og melder ud i tråden.

Hvad der undrer mig er, at der på den reklamation jeg har udfyldt på http://www.postdanmark.dk ikke skal opgives telefonnummer eller email adresse for mig selv. Kun navn og adresse, hvilket PostDK flere gange ikke har følt har været nok. Ihf. har jeg hentet flere pakker på posthuset som er blevet anmeldt fordi jeg ikke har været hjemme/pakkeposten ikke har kunnet finde adressen... :ohmy:

• Gad vide hvordan forhandleren så har det på det område.

... Om forhandleren står inde for at pakken kommer frem og hvis den ikke gør, så går ind og dækker tabet så kunden får en ny pakke og forhandleren derefter lammetæver post danmark for den oprindelige pakke.

... Eller om forhandleren siger "pakken er afstendt. Har du ikke modtaget den så tag det op med post danmark" ...

Begge typer forhandlere findes jo ... Lovligt eller ej ...

• Håber jeg bliver klogere i morgen. Umiddelbart vil jeg mene det er PostDK der står med problemet, eftersom det er dem der har pakket pakken om.
    Håber fandeme SHG lever op til deres gode ry/rygte og smider et nyt tastatur til KBH og tager kampen om med PostDK, med mindre de har "glemt" at sende tastatuet med fra starten.

Originally posted by Maverick

Håber jeg bliver klogere i morgen. Umiddelbart vil jeg mene det er PostDK der står med problemet, eftersom det er dem der har pakket pakken om.
    Håber fandeme SHG lever op til deres gode ry/rygte og smider et nyt tastatur til KBH og tager kampen om med PostDK, med mindre de har "glemt" at sende tastatuet med fra starten.

Som sagt ovenover, så burde det ikke kunne ske.. Og de kan se det på cameraer hvis der er tvivl..

• bestilte z 4 højttalere fra midtdata viborg. Den var blevet pakket om af postDK. Da jeg åbnede var det blevet godt og grundigt mishandlet.

ringede til midtdata de ku ikke gøre noget efter det var postdk der havde pakket det om. Ringede til kundecenter. De sagde jeg sku smutte ned på posthuset og få dem til at sende den tilbage til pakkecentret. Fik så nye højttalere 3-4 dage efter fra midtdata.

Men lærte da en ting. Hvis det er blevet pakket om så få postbudet til at åbne og tjekke om det er som det ska være..

Originally posted by TB 303
    bestilte z 4 højttalere fra midtdata viborg. Den var blevet pakket om af postDK. Da jeg åbnede var det blevet godt og grundigt mishandlet.

ringede til midtdata de ku ikke gøre noget efter det var postdk der havde pakket det om. Ringede til kundecenter. De sagde jeg sku smutte ned på posthuset og få dem til at sende den tilbage til pakkecentret. Fik så nye højttalere 3-4 dage efter fra midtdata.

Men lærte da en ting. Hvis det er blevet pakket om så få postbudet til at åbne og tjekke om det er som det ska være..

Nu er der ikke noget der er blevet mishandlet i min situation. Jeg mangler bare en af de varer der er sendt til mig.

• Ved forbrugerkøb er det sælger der hæfter indtil varene er i købers hænder..

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

• Hvorfor skal den overhovedet pakkes om, måske forde den var kommet til skade under transport, og så kiggede de lige i den, eller forde der er en eller andet fjols hos postdk der har rodet i den og taget noget, og så bare lige pakket den om, forde de lige så det kom fra en pc firma..

Man pakker ikke en pakke om hvis det ik har det så godt, men giver den bare noget merer tape, de har helt sikkert taget noget fra den..

Der bliver taget utroligt meget fra posthusene i dk..

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

Originally posted by Meinder
    Hvorfor skal den overhovedet pakkes om, måske forde den var kommet til skade under transport, og så kiggede de lige i den, eller forde der er en eller andet fjols hos postdk der har rodet i den og taget noget, og så bare lige pakket den om, forde de lige så det kom fra en pc firma..

Man pakker ikke en pakke om hvis det ik har det så godt, men giver den bare noget merer tape, de har helt sikkert taget noget fra den..

Jeg har ingen idé om, hvorfor den er blevet pakket om. Kan godt forestille mig der har været to pakker med det der plasticbånd omkring.
    Min bestilling bestod af:
    Logitech S510 tastatursæt
    Zalman VF900CU
    Trust BT USB adapter
    Kingston 512MB Mine SD kort
    5m USB forlængerkabel (poset var åbnet hér).
    De fire nederste ting modtog jeg i en passende kasse med faktura og den gule seddel nederst
    Tastaturet har jeg stadig kun set på billeder...

Originally posted by Meinder
    Hvorfor skal den overhovedet pakkes om, måske forde den var kommet til skade under transport, og så kiggede de lige i den, eller forde der er en eller andet fjols hos postdk der har rodet i den og taget noget, og så bare lige pakket den om, forde de lige så det kom fra en pc firma..

Ja desværre! Fandme utrolig at sån nogle båthoveder der har for lange fingre kan blive ansat.. Kan ikke huske om det var til et introduktionsmøde omkring uddannelse som postetellerandet, at ham der var og fortælle om det, fortalte at der var større kontrol på centrenen rundt omkring, så at medarbejdere ikke kunne nakke noget med hjem..

• Så skal postdk vide hvor mange pakker der er i den orde..

Håber så bare den er leveret forkert og kommer tilbage til dig en dag..

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

Originally posted by Marquis

Ja desværre! Fandme utrolig at sån nogle båthoveder der har for lange fingre kan blive ansat.. Kan ikke huske om det var til et introduktionsmøde omkring uddannelse som postetellerandet, at ham der var og fortælle om det, fortalte at der var større kontrol på centrenen rundt omkring, så at medarbejdere ikke kunne nakke noget med hjem..

vent med at snakke til du ved noget om det du vil sige.....

man kan ikke komme ud af en pakkecentral med noget som helst elektronisk....ALT bliver gennemrodet efter de har strammet sikkerheden. Og du kan ikke få din egen mobil med derind fx.

Men er pakken gået i stykker under transport kan det jo være smadret , og måske har de så ikke kunnet finde ud af hvilken pakke det har været i......så taper man det til og venter på der kommer en klage så man kan se hvem der skulle have haft det.....det er måske ikke det mest optimale, men det er den måde det er nemmest for postdk at gøre det på.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.