Digital Kamera til Max 2000kr

  • Hejsa, Jeg skal til at invisterer i et digital kamera, og jeg vil max give omkring de 2k. jeg har kig på et Canon PowerShot 540
    Har fået af vide at jeg skal gå efter mindst 4x optisk zoom, og så skal kameraet helst være indrettet sådan at man ikk skal tage batterierne ud for at lade dem op, men sådan at man bare smider en ledning i kameraet.
    Det har PowerShot 540 så desværre ikk,
    Har også kigget på et Olympus
    Jeg er ny på kamera market, så jeg ved ikk rigtig hvad jeg skal kigge efter, ud over hvad jeg høre rundt omkring, sådan noget med 4x optisk zoom, og 4-6M pixels, og så skal der helst være en rimelig LCD skærm også, helst 2.5tomme.


    Håber der er nogen derude der kan give mig lidt hints.


    Tak


    --Morten

    MB: Asus P5Q Deluxe P45
    CPU: Intel Q8400S w/Asus Silent Square Pro (Stock)
    RAM: Kingston HyperX 2x2gb
    GPU: Asus Radeon R290X DirectCU
    PSU: Corsair HX620W


    Samlet i et Antec P182


  • Tror ikke der findes et kamera, som kun bli'r ladet op ved, at man stikker en ledning i kontakten. Jeg har ihf ikke hørt/set det.
    Og hvad er problemet med, at pille batterierne ud og smide dem i opladeren og så går der ca. en time - så er du kørende igen.


    Vil anbefale dig at købe et Canon Powershot A700.
    Hvis du læser min tråd om et godt og billigt kamera: http://tweak.dk/forum/thread.php?threadid=64076&sid= så er der nogle forklaringer på hvorfor.
    Og der er også link til batteribyen.dk, som har gode hurtige og rimelig billige opladere/med batterier og til diverse reviews af dette kamera.


  • Olympus ville jeg holde mig fra. De Olympus'er jeg har prøvet at arbejde med har skuffet mig. De har lavet uskarpe billeder, og man føler ikke på samme måde at man får noget rigtig godt kram som ved f.eks. Canon.


    Personligt ville jeg gå efter Canon A700. Det er dog en smule over den prisklasse som du nævner (ca. 2300 kr). Alternativt ville Canon A540 som du nævner være rigtig godt.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Undre mig næsten helt over at i ikke har nævnt Canon A610. Det koster ligeså meget som A540'eren men det er kamera som er en lille klasse over A540'eren hvad angår billede kvalitet og andre ting. Jeg har sekv et A610 og det er stadig mit foretrukne valg. :)

    Asus ROG Maximus III Formula
    Intel I5 750 @ 4 GHz; Cooled by Prolimatech Megahalems
    4 GB G.Skill DDR-1600
    Sapphire ATI Radeon HD 5850 @ 940/1215
    Samsung F3 500 GB
    Corsair HX-750w
    Silverstone Raven RV02
    LG 24" 1920x1200
    etc...

  • Valget faldt så på Powershot A700, dejligt kamera må jeg sige, tager rigtig flotte billeder,
    Har dog lige et spørgsmål, de batterier der følger med er et par 1.5v 2300ma. Alkaline, jeg skal have købt mig et par Ni-MH batterier, kan jeg godt købe et par 1.2v 2500ma uden det skaber problemer ?


    --Kerovan

    MB: Asus P5Q Deluxe P45
    CPU: Intel Q8400S w/Asus Silent Square Pro (Stock)
    RAM: Kingston HyperX 2x2gb
    GPU: Asus Radeon R290X DirectCU
    PSU: Corsair HX620W


    Samlet i et Antec P182

    Rettet en gang, sidst af kerovan ().

  • Quote

    Originally posted by kerovan
    Valget faldt så på Powershot A700, dejligt kamera må jeg sige, tager rigtig flotte billeder,
    Har dog lige et spørgsmål, de batterier der følger med er et par 1.5v 2300ma. Alkaline, jeg skal have købt mig et par Ni-MH batterier, kan jeg godt købe et par 1.2v 2500ma uden det skaber problemer ?


    --Kerovan


    Det vil jeg mene du kan. Jeg har ihvertfald aldirg hørt om folk der havde problemer.


    Tillykke med kameraet.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------