Problem med dvd drev!

  • Hej tweakere.


    Det er et lidt mystisk problem jeg har her. altså mine 2xdvd-drev + 1xvirsual drev (med daemon tools) kan ikke vises! det har de ellers kunne lige ind til nu.


    Altså hvis jeg går ind i denne computer, bliver de ikke vist?
    Hvis jeg går ind i enhedshåndtering, kan jeg se at den ved at alle sammen er der, men der er sådan en gul bobbel med et sortudråbstegn i!
    Jeg kan af gode grunde ikke komme til at installere drivere til mine drev, jeg har downloadet drivere, men den gider ikke godtage den placering når jeg henviser til den!
    Jeg har selvfølgelig prøvet windows update, og at søge drivere via automatisk søgning, men uden resultat!
    Så moit spørgsmål er så, hvordan kan jeg instalere drivere, eller få de her drev til at køre igen?

  • Hvor kan jeg finde dem? de er sikkert på den vd der fulgte med mit bundkort, men eftersom mit drev jo er sat ud af spillet kan jeg ikke bruge det til noget.


    Hvor kan jeg finde software, eller hvad man nu skal bruge :)

  • Quote

    Originally posted by lp-freak
    Hvor kan jeg finde dem? de er sikkert på den vd der fulgte med mit bundkort, men eftersom mit drev jo er sat ud af spillet kan jeg ikke bruge det til noget.


    Hvor kan jeg finde software, eller hvad man nu skal bruge :)


    Den kan du finde på din motherboard-producents hjemmeside. Eller chipset-producent alt efter, hvad du foretrækker.


    EB

  • Det kan ha' noget at gøre med Daemon tools at gøre. Det er hørt før.
    Også med nogle drevprogrammer/tools, som hører til brænderprogrammer. Bl.a INcd fra NERO.
    Det med drev-driverne, kan klares ved at fjerne dine 2 drev i enhedshåndtering. Genstart pc'en og så installeres de automatisk.

  • Jeg havde samme problem med Daemon Tools 4..


    Installerede det.. Og så forsvandt alle min CD/DVD-drev..


    Og jeg fandt aldrig anden løsning end at formaterer og derefter bruge Daemon Tools 3.47..

  • Quote

    Originally posted by lp-freak
    Ja det ender så nok også med at jeg formatere! men hvad er den nemmeste måde?
    format c: i cmd?


    Du ku' jo prøve at fjerne det der daemon tools eller prøve det jeg forslog med at fjerne dem i Enhedshåndtering. Det hjalp ihf. mig den gang jeg havde et lignende problem.
    IMO - lidt drastisk og unødvendigt at formattere. Men det er jo dit valg.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Du ku' jo prøve at fjerne det der daemon tools eller prøve det jeg forslog med at fjerne dem i Enhedshåndtering. Det hjalp ihf. mig den gang jeg havde et lignende problem.
    IMO - lidt drastisk og unødvendigt at formattere. Men det er jo dit valg.


    Jeg har prøvet både at afinstallere daemon, og jeg har også slettet drevene genstartet og ladet windows søge efter drivere, men de står der stadig med sådan et udgåbstegn.
    Men inden jeg formatere vil jeg da lige prøve system gendannelse ;)


    Tak for hjælpen!

  • Jaa så er problemet løst :D Jeg fandt på en eller anden måde den fejl kode som jeg fik, og den slog jeg så op på nettet, fandt dette link: http://www.hcma.dk/tips41to50.htm og det blev min redningsmand:
    (se punkt 49)
    Prøv følgende. Start - Kør > Regedit
    Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
    Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.


    Og mig som var lige ved at formatere! Håber i andre kan bruge dette link hvis jeres daemon tool også en dag skulle konflikte med de virkelige drev!


  • Det havde taget os andre to minutter at give dig den løsning hvis du havde oplyst den fejlkode du fik.


    Så til en anden gang, er det en rigtig god idé at komme med ALLE oplysningerne hvis du gerne vil have ordentlig hjælp ;)

  • Quote

    Originally posted by lp-freak
    Jeg fandt på en eller anden måde den fejl kode som jeg .[/I]


    Og mig som var lige ved at formatere! Håber i andre kan bruge dette link hvis jeres daemon tool også en dag skulle konflikte med de virkelige drev!



    Hvis du kan huske hvordan du fik fejkoden ville jeg da kunne bruge det til noget.
    jeg har siddet med lignende problemer og det endte vist med geninstallation af windows.