Bedste firewall?

  • Hej alle..
    Er på udkig efter den bedste firewall.. Skal ikke kun kunne fange alt, men også være brugervenlig..
    Har prøvet både Kaspersky's anti-hacker, samt Zone Alarm, og begge synes jeg virker nogenlunde, dog er det irriterende at selv om man siger den skal huske på om man allow'er eller deny'er, så kommer der stadig pop-ups fra samme programmer og tjenester, som fx msn, explorer osv.. Og det er mega træls når man fx sidder og spiller, at den så minimerer...


    Og hvordan kan det være at når Zonealarm er slået til, så går det MEGET langsommere at overfører filer fx via msn? Skal jeg sætte det rigtigt op, gør jeg noget forkert eller?

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

    Rettet en gang, sidst af Renegade ().

  • Quote

    Originally posted by Renegade
    Hej alle..
    Er på udkig efter den bedste firewall.. Skal ikke kun kunne fange alt, men også være brugervenlig..
    Har prøvet både Kaspersky's anti-hacker, samt Zone Alarm, og begge synes jeg virker nogenlunde, dog er det irriterende at selv om man siger den skal huske på om man allow'er eller deny'er, så kommer der stadig pop-ups fra samme programmer og tjenester, som fx msn, explorer osv.. Og det er mega træls når man fx sidder og spiller, at den så minimerer...


    Og hvordan kan det være at når Zonealarm er slået til, så går det MEGET langsommere at overfører filer fx via msn? Skal jeg sætte det rigtigt op, gør jeg noget forkert eller?


    Well, jeg har ZoneAlarm og det køre fint. Men det er lidt smag til smag med firewall .

  • Prøv at tage et kig på Sygate Firewall


    Jeg bruger det selv og det er meget brugervenligt.
    Der kommer ikke pop-ups når du før har sagt allow eller deny når du har sat den til at den skal huske dit svar :)


    Det er et freeware-program så bare download det her.

  • Quote

    Originally posted by Kenny
    Prøv at tage et kig på Sygate Firewall


    Jeg bruger det selv og det er meget brugervenligt.
    Der kommer ikke pop-ups når du før har sagt allow eller deny når du har sat den til at den skal huske dit svar :)


    Det er et freeware-program så bare download det her.


    Ja, Sygate er virkelig god. Bruger den også selv.

  • Ku være man skulle prøve Sygate i stedet :)

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • Quote

    Originally posted by niller
    Helt klart sygate..
    freeware
    og man skal ikk have den store studenter hue for at fatte det..


    Nu har jeg hentet og prøvet at installere Sygate Firewall.. Men lige så snart det er installeret, beder den om at blive genstartet, og når jeg gør det, så når den starter op og jeg skal logge ind i windows, så fryser den når der står: "Anvender dine personlige indstillinger". har prøvet 2 gange nu, og har måttet systemgendanne, begge gange, hvad kan være galt?

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • Kerio Personal Firewall er det bedste jeg har set.
    Det fanger mere end noget andet jeg har set.
    Jeg har set spil gå online selvom firewall var på med andre progs, men kerio ser det.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Har det også rigtigt godt med Sygate Personal Firewall. Desværre er de blevet opkøbt af Symantec (så vidt jeg husker), så programmet bliver ikke længere opdateret. Det fungere dog allerede rigtigt fint som det er :)

  • er gået over til windows firewall og har haft det i et par år.. Er utrolig inponeret over den.. Aldrig problemer sammen med Avast Home Edition som er for free

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by hot_fifty
    er gået over til windows firewall og har haft det i et par år.. Er utrolig inponeret over den.. Aldrig problemer sammen med Avast Home Edition som er for free


    Bruger samme kombination, spiller max...