CPU på 2,6 ghz med 166mhz ram Vs 2,3 ghz med 233 mhz ram

  • Jeg har clocket lidt her på det sidste, og fået min processer til at køre stabilt på 2.6 ghz når rammene clockes ned til 166 mhz.
    Før kørte jeg på 2.3 ghz med rammene på 233 mhz.


    Jeg scorer ca. det samme i 3DMark03.


    Hvilken setup vil I sige har den bedste ydeævne?

  • Quote

    Originally posted by shack
    Jeg har clocket lidt her på det sidste, og fået min processer til at køre stabilt på 2.6 ghz når rammene clockes ned til 166 mhz.
    Før kørte jeg på 2.3 ghz med rammene på 233 mhz.


    Jeg scorer ca. det samme i 3DMark03.


    Hvilken setup vil I sige har den bedste ydeævne?


    3dmark 03 er ikke et godt bench til den slags.
    Det stresser kun GFX.
    Men kan du ikke vælge noget midt imellem mht ram?

  • Hmm det er nogle lidt sjovt ram.. Hvis jeg sætter dem til 200 i bios, får jeg 233. Så kan jeg vælge 166 og 133. De kører på 133 nu, men kan vel prøve 166. Men ved at de ikke er for gode, så tror det kan blive et problem..


    Nå okay, hvilken program er bedre til det jeg skal bruge det til?

  • Quote

    Originally posted by shack
    Hmm det er nogle lidt sjovt ram.. Hvis jeg sætter dem til 200 i bios, får jeg 233. Så kan jeg vælge 166 og 133. De kører på 133 nu, men kan vel prøve 166. Men ved at de ikke er for gode, så tror det kan blive et problem..


    Nå okay, hvilken program er bedre til det jeg skal bruge det til?


    Det er fordi ramfrekvensen er en funktion af den FSB og den ramdivider du sætter. Så når du sætter 200 får du det du sætter fsb til på ram.
    Men prøv om ikke 166'eren er stabil.
    Hvad skal computeren primært bruges til?

  • Prøvede ved 166 og 2.6, men der crashede den desværre... Men ved 166 og 2.5 fungerede det fint nok...


    I bios er den sat til max, hvilket er 1.45.. Men den kører på omkring 1.5..


    PCI-e/AGP låsen kan være dit problem, ellers så sæt belastningen ned på dine ram.


    edit


    Men hvilket program er godt til at teste det jeg skal bruge det til? (altså ikke ret meget grafikkort)

  • Okay. Det var godt nok lavt.


    Ja jeg fulgte med i den anden tråd du havde(: har sat pci-e og pci lås.


    Rammene er nogle pc2100 så der kan ikke komme mere end 4:5 divider på. det er nok derfor. kan bar ikke forstå hvorfor jeg ikk kan komme videre. ifølge mine beregninger skulle ram kunne køre til 2660 mhz (266x10)


    Vh Anders

  • Tja, som SlackeR var inde på, tager de programmer mest udgangspunkt i grafikkortet... Men det er hvad jeg bruger nu


    Ja det er lidt lavt, men mit bundkort vil ikke mere...


    Med PC2100 ram tror jeg ikke du skal regne med mere

  • Jamen jeg tænkte ikke på 3dmark osv.


    Jeg tænkte på at tage nogle benchmarks i fx doom3. Altså rigtig spil. på den måde ser du hvad der yder bedst der hvor du skal bruge det(:


    Okay(:


    VH Anders

  • Quote

    Originally posted by shack
    Okay, nu kører computeren stabilt, og er egentlig tilfreds med resultatet (Se signature)..


    Er overrasket over at min "lorte" bundkort kunne komme så højt op


    Det er da vist slet ikke så ringe igen, hvis det får lidt mods :)

  • hehe nej så ringe er det vist heller ikke:)
    Mods, så tænker du på lidt lodning så volten går op:)?


    Men jeg opdater i morgen hvor jeg får min ninja køler.. Så sætter jeg rammene på 133 mhz igen, og ser hvor højt op den processer vil gå:) Målet er 2.750:D


  • Bare de kunne. Ville være ret cool med Value RAM der render 532MHz (2x266). Regn ikke med meget mere end de 400 hvis de skal køre T1.

  • Quote

    Originally posted by Zhaq
    Du burde kunne kører med 166, så de realt kører 199mhz..


    Men ellers kan du jo løsne timings lidt..


    ikke hvis han har pc2100 ram jo.....deres standard hastighed er 133 på FSB.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Maverick


    Bare de kunne. Ville være ret cool med Value RAM der render 532MHz (2x266). Regn ikke med meget mere end de 400 hvis de skal køre T1.


    forkert...det er 532DDR ...frekvensen er 266mhz.....det er det dobbelte af hvad de er beregnet til, hvis vi stadig snakker om hans pc2100 ram...uden divider altså...dvs han skal bruge en 1:2 divider hvis han skal køre det der (ram divider 100 hz).....hvilke hans board næppe har.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Altså. Hvis mine ram skal køre de 133mhz de er lavet til. så skal de stå til 266mhz i BIOS. Nu står de så på 200mhz. så kører de halvdelen af FSB. der er cirka sat en divider på 4:5 på(:


    Eller er jeg helt galt på den? altså nu kører jeg med en FSB på 235. og mine ram køre 117,5. burde jeg så ikke kunne clocke op til mine ram igen kører 133?


    BTW så kører rammene T2


    Venlig hilsen Anders(:

  • jo hvis de kører 117,5 kan du clocke op uden problemer andet end cpu.... hader når bios fabrikanterne ikke kan finde ud af at lave betegnelserne som de skal være.... de mhz der står i din bios er reelt DDR effekten....de kører det ½ i mhz i forhold til det.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.