Penge overførsel?

• Hej.

Her i torsdags bestilte jeg 70 dioder fra dotlight.de , jeg betalte med netbank, selvom de trak pengene på min konto allerede i fredags, står der stadig på deres side: Order #13384 (prepayment - waiting for payment)

- Er det fordi at jeg har gjordt noget galt og sendt pengene til en forkert konto? :ohmy:
    - Er det fordi de er utrolig langsomme om at opfatte noget?
    - Eller fordi der er sket en fejl?

Det er første gang jeg bestiller og betaler med netbank, fra andet ind danske hjemmesider, så er lidt en noob til det her, er bare bange for at jeg er blevet snydt.

Hvad er der galt? Står og skal bruge dem til et mod :(

• Har du spurgt dem ? bare spørg på engelsk , hvis du ikke kan tysk.
    Edit: der kan sagtens gå et par dage før de registrerer det, sådan er det når man handler med udlandet og over en weekend.

Originally posted by John H

Har du spurgt dem ? bare spørg på engelsk , hvis du ikke kan tysk.
    Edit: der kan sagtens gå et par dage før de registrerer det, sådan er det når man handler med udlandet og over en weekend.

Okay, jeg giver dem til onsdag :) så må jeg kontakte dem, men kan sgu ikke lige finde deres kontakt side *GG* bare mig der er blind? :O

Originally posted by lp-freak
    Okay, jeg giver dem til onsdag :) så må jeg kontakte dem, men kan sgu ikke lige finde deres kontakt side *GG* bare mig der er blind? :O

Ja, det står på forsiden ... I midten ... Pænt svært at overse :))

Originally posted by niller
    Jeg ved ikke lige med nordea men jeg bestilte en vt server og overførte penge til dem fra jyske netbank i fredags og de har ikke modtaget pengene endnu.. :boxed:

Puha så er jeg ikke den eneste!
    Btw. hvorfra? også fra den side?

Originally posted by FlexQ
    Hvis pengene skal sendes internationalt er det ikke unormalt at det tager 5 - 10 dage, specielt hvis du har sendt i danske kroner.

Seriøst 10 dage :boxed:
    Heldigvis betalte jeg euro.

Jeg sendte pengende fra Jyske Bank..

Nu tænkte jeg mere hvor du bestilte dine vare ;)

• Så vidt jeg husker, så er det relativt nemt at trække en bankoverførsel tilbage, så længe du kender din rådgiver sådan nogenlunde og ka argumentere for hvad der er gået galt, siden der ska tilbage kaldes...

Ved dog ikk mht. udenlandske overførsler

• Sidst jeg handlede via bankoverførsel i Holland, tog det 5-6 hverdage at overføre pengene...

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

• Kan ikke anbefale at overføre penge fra konto, køb kun med Dankort på sikre sider.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Jeg ved ikke lige med nordea men jeg bestilte en vt server og overførte penge til dem fra jyske netbank i fredags og de har ikke modtaget pengene endnu.. :boxed:

Det er da logisk ... dit post er skrevet på en søndag, og det var fredag du sendte dem.. Kun hvis det er samme filial at det bliver med det samme.

Banker til banker her i Danmark bliver overført kl 2 om natten - dog ikke Lørdag 02, og Søndag 02 ... derfor de ikke har modtaget dem - det er jo weekend. Bliver heller ikke overført på helligdage.

• og i fredags var det helligdag.....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.