Ventilator til de hede nætter...

  • Jeg vil alt for gerne have en ventilator, enten bord eller gulvmodel, der er så støjsvag som muligt. Jeg bor på 5. og det er knokkel varmt konstant pga. sol. Ville gerne lave gennemtræk i lejligheden, men det er jeg desværre blevet syg af 4 gange nu :(


    Jeg vil derfor høre om der er nogen der kender nogle gode modeller - den skal være næsten lydløs, og have et lavt strømforbrug. Prisen må ikke overskride 1000,- så derfor gerne billigere :D

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • ganske almindelige ventilatorer kan fås fra 50 kr. og opefter, byggemarkeder (råd og dåd, jem og fix) plejer at have dem.


    Jeg har selv en røvgammel model fra midten af 80'erne tror jeg, den køler godt, men er bare ikke det mest støjsvage man kan forestille sig.


    Hvis du smider mindst 200 kr efter det, så kan du nok få en god og støjsvag ventilator som dem der drejer frem og tilbage, det er IMO dem der giver den største effekt.


    Ellers kan du få fat på nogle helt hvide rullegardiner, de reflekterer sollyset og holder til dels lejligheden kølig

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Tigerplayer ().

  • En loftventilator er IMO det mest effektive og lydløse, bortset fra klimanlæg (airconditioning). Sådan en giver også en form for træk, så lægge sig til at sove under den, ville være usmart.

  • Jeg ville gerne have nogle hede nætter :))


    Ej, man kan købe nogen der vist hedder Melissa. En af mine venner har sådan en, en gulvmodel med fjernbetjening. De har flere niveauer, behøver ikke larme så meget og kan dreje. Den er fed nok.

  • Det er da nok bare at å¨bne alle døre og alle vinduer så er der da rigeligt gennemtræk ingen strømforbrug plus ingen larm plus gratis..eller så når det er vindstille så køb en almindelig gulvblæser...de koster ikke penge..

  • Quote

    Originally posted by niller
    Det er da nok bare at å¨bne alle døre og alle vinduer så er der da rigeligt gennemtræk ingen strømforbrug plus ingen larm plus gratis..eller så når det er vindstille så køb en almindelig gulvblæser...de koster ikke penge..


    Gennemtræk = Forkøelse(stavebøf)

  • Quote

    Originally posted by niller


    i den første post står der faktisk han vil have gennemtræk i sin lejelighed...


    Quote

    Ville gerne lave gennemtræk i lejligheden, men det er jeg desværre blevet syg af 4 gange nu


    Hmm

  • kan du ikke bare åbne vinduet på klem?


    Jeg har da tit mit vindue åbent, endda hele natten af og til. Det bliver jeg da ikke syg af. :)


    Quote

    Originally posted by niller
    ..eller så når det er vindstille så køb en almindelig gulvblæser...de koster ikke penge..


    Dvs. de er gratis? Sådan en må du sku' gerne skaffe mig så. ;)

  • Quote

    Originally posted by niller
    Det er da nok bare at å¨bne alle døre og alle vinduer så er der da rigeligt gennemtræk ingen strømforbrug plus ingen larm plus gratis..eller så når det er vindstille så køb en almindelig gulvblæser...de koster ikke penge..


    Ikke når du bor på et loftsværelse hvor du kun har et vindue og så døren ud til gangen, ikke meget gennemtræk du kan lave der når solen bager en god del timer på ruden hver dag :)
    Skal også selv have mig sån en vifte ting til mit værelse, har sovet af helvede til de sidste par dage fordi der er så lummert på værelset.

  • Jeg vil IKKE have gennemtræk, da jeg bliver supersyg af det... Jeg bor inde ved søerne i kbh, så der er godt med vind i 5. sals højde... Sidste forkølelse jeg redede mig af det varede i 3 mdr. - det har jeg sgu ikke lyst til igen!


    Det største problem er at jeg bor lige ved siden af Nørrebro bryghus (der desværre er alle stive svenskeres tilholdssted 24-7 fra april til oktober), så der er rigtig meget støj fra gaden om aftenen. Desuden bliver jeg vækket kl. ca 6.30 af larm fra gaden af lastbiler med varer til butikkerne, så en ventilator er svaret på mine bønner! Med risiko for at lyde nonchalant, så ville jeg, hvis jeg boede i provinsen, foretrække at have vinduerne åbne.


    Er der nogen der har erfaringer med følgende type ventilator?:


    http://www.el-forretningen.dk/…efault.asp?ProductID=3299


    Kender kun de traditionelle runde...

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300