truck ceritificat

  • godmorgen alle sammen


    nu er jeg godt træt at af at være arbejds løs
    så vil godt have noget arbejde problemet er bare at jeg har ingen uddanelse og regner heller ikke med at tage en lige foreløbelig så søger noget ufaglært arbejde som feks lager arbejder eller sådan noget


    men hos alle er truck ceritificat nødvendigt.. jeg har altid i min tid kunnet køre truck men hvor dælen kan man tage ceritifakatet henne og hva koster det?

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Truckcertifikat-kurser udbydes af AMU centre og erhvervsskoler (teknisk skole). Du skal være fyldt 18 år, og det ta'r omkring 7 dage.


    Så kontakt nærmeste AMU center eller teknisk skole, for at høre mere om hvornår du kan tage det, og hvad det vil koste dig.


    Husk også lige man skal have kørekort for at kunne ta' det..
    I hvert fald hvis der skal køres på områder hvor der er offentlig trafik..


    Ellers skal det være et helt aflukket område, som fx. en stor hal eller ligenede..


    Hvilket jeg ikke har.. ;(


    Så derfor kan jeg ikke få et truckcertifikat..


    Skulle ellers have taget det gennem mit arbejde, ville koste mig 5-700 kr.


  • Nej det er ikke et krav. Kun hvis man skal køre på steder hvor færdselsloven gælder. Man skal bare kunne få en godkendt lægeattest.

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Nej det er ikke et krav. Kun hvis man skal køre på steder hvor færdselsloven gælder. Man skal bare kunne få en godkendt lægeattest.


    Det er jo netop det Bubbi siger :)
    Færdselsloven gælder på alle offentlige veje - kun hvis man har et totalt aflukket område er man fri af den

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Det er jo netop det Bubbi siger :)
    Færdselsloven gælder på alle offentlige veje - kun hvis man har et totalt aflukket område er man fri af den


    Ja, men det er jo ikke et krav for at tage det, men et krav for det bruge det præcis hvor man vil. Man er ikke afskåret fra at tage et truckcertifikat bare fordi man ikke har kørekort.

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Ja, men det er jo ikke et krav for at tage det, men et krav for det bruge det præcis hvor man vil. Man er ikke afskåret fra at tage et truckcertifikat bare fordi man ikke har kørekort.


    Tror jeg vil fixe mig et så..
    Har nemlig snakket med min arbejdsplads om det..


    Og arbejder da nogengange på lukkede områder hvor det ville være rart at have..