Licens med tv-kort

Originally posted by GrillRotten
    Tja, man kan jo bare lade være med at betale licens. Om man så gør det på grund af pricippet eller økonomi er ligemeget. Begge dele er udemærkede grunde. Kan sgu ikke være rigtigt at der skal være noget der hedder licens. Drop lortet ... Så må DR sgu klare sig som alle andre TV-stationer.

De har indledt endnu en klapjagt.

Originally posted by GrillRotten
    Tja, man kan jo bare lade være med at betale licens. Om man så gør det på grund af pricippet eller økonomi er ligemeget. Begge dele er udemærkede grunde. Kan sgu ikke være rigtigt at der skal være noget der hedder licens. Drop lortet ... Så må DR sgu klare sig som alle andre TV-stationer.

Du stemmer DF, ikk'...... :$

Originally posted by DXC
    Kan umiddelbart ikke se det ud fra linket, men kan man blive straffet, (bøder etc) Hvis man ikke betaler licens?

Nej nej, de kigger bare vredt på dig, når de finder ud af det :))

Ej de giver bøder med tilbagevirkende kraft...

Originally posted by KarGa

Nej nej, de kigger bare vredt på dig, når de finder ud af det :))

Ej de giver bøder med tilbagevirkende kraft...

Hvis du ved hvad RKI er så er det der du ender hvis du ikke betaler licens :boxed:

jeg stemmer ikke DF men jeg er i hvert fald med Grillrotten hvad det her angår.. licens er noget pjat... jeg ser stortset aldrig TV og når jeg gør så det 24timer (TV2) eller DVD.... og bare for at have et TV så skal man rent faktisk betale licens om man så bruger det til at se TV eller DVD på :pokey:

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

• Ikke nok med visse pensionister kan få rabat, hvor studerende ikke kan. Ja, så må folk der ikke kan tage DR2 stadig betale for den kanal via licensen. Det er squ godt nok absurd.

• DR skulle tage at tage reklamer til sig som TV2 og få deres penge sådan. Her hos mig er det yderst sjældent der bliver set DR1 og DR2, så synes det er lidt skod man bare skal betale, men sådan er det jo. Så tv-kort kommer der skam i maskinen når jeg flytter hjemmefra :D

Originally posted by Han$en
    DR skulle tage at tage reklamer til sig som TV2 og få deres penge sådan. Her hos mig er det yderst sjældent der bliver set DR1 og DR2, så synes det er lidt skod man bare skal betale, men sådan er det jo. Så tv-kort kommer der skam i maskinen når jeg flytter hjemmefra :D

1: DR har en klausul på at de ikke må sende reklamer, de skal finansieres via licensen. Det er statens ord - og en stor fordel når man endelig ser tv imo, selvom niveauet på tv2 da er til at leve med.

2: så vidt jeg husker får TV2 da også en slat af pengene - de er altså ikke reklamefiansierede. Og som sagt sætter jeg pris på at der ikke er reklamer når jeg endelig ser tv :)

• Well statens ord eller ej, så er jeg imod licensen.. Folk der ikke ser DR's kanaler betaler til noget de ikke bruger, det er næsten det samme som at tage 2000,- om året og tænde op i brændeovnen med IMO..

• lidt spændene læsning:
    http://www.kum.dk/sw731.asp

DR finansieres næsten udelukkende af licensafgifter, som i 2001 udgjorde 2.675 mio. kr. Øvrige indtægter udgjorde 249 mio. kr.

Det er sq mange penge der er på spil.
    Men tag lige et kig på hvor mange penge DR bruger i forholdhold til TV2 (over det dobbelte),
    Og det er til trods for at flere ser TV2... (og jeg ved godt at DR også har radio.. men retfærdigøre ikke en så stor indtægt)

Licensen er sq den tredie højeste udgift i det md. budget .. efter skatten og husleje.. syntes personligt der er for galt..
    (EDIT: efter nærmere eftertanke kommer der også lige lån, forsikring og fagforening foran.. så lidt af det agument røg .. men stadig alt for dyrt)

Originally posted by DXC
    Kan umiddelbart ikke se det ud fra linket, men kan man blive straffet, (bøder etc) Hvis man ikke betaler licens?

Du kan læse om Licenspligten inde på Kulturministeriets hjemmeside >> http://www.kum.dk/sw18218.asp

Originally posted by Han$en
    Well statens ord eller ej, så er jeg imod licensen.. Folk der ikke ser DR's kanaler betaler til noget de ikke bruger, det er næsten det samme som at tage 2000,- om året og tænde op i brændeovnen med IMO..

Tjaaa... Jeg synes det er fint nok med licensen. Hvis ikke den fandtes måtte staten bare hente pengene et andet sted fra, højst sandsynligt gennem Skatten ;)

Som det er nu kan man jo bare lade vær med at betale licens ;)

Og kommer der en mand forbi og banker på jeres dør med et ønske om at vide om I har tv, og om han må komme ind at se - så bare svar nej. ;)

De har ikke krav på at komme ind i jeres hjem og se efter selv, den slags må de ikke uden en dommerkendelse. :)

Originally posted by Mikkel
    Og kommer der en mand forbi og banker på jeres dør med et ønske om at vide om I har tv, og om han må komme ind at se - så bare svar nej. ;)

De har ikke krav på at komme ind i jeres hjem og se efter selv, den slags må de ikke uden en dommerkendelse. :)

Med mindre det er politiet......

Originally posted by Boris
    Med mindre det er politiet......

Hvis de spørger om de må komme ind og du siger nej, mener jeg ikke de må heller.

Synes det er surt at betale licens til DR1 og betale for den igen via viasat abonnement. :boxed:

Originally posted by The Hans

Hvis de spørger om de må komme ind og du siger nej, mener jeg ikke de må heller.

Synes det er surt at betale licens til DR1 og betale for den igen via viasat abonnement. :boxed:

Betaler man for DR i de pakker? :boxed:

Jeg ved godt det kommer med ned gennem parabolen, men stadig 8o

Originally posted by The Hans

De skal bare have "begrundet mistanke".....Det der med hjemmets ukrænkelighed, er en skrøne.

Originally posted by Burger
    De har indledt endnu en klapjagt.

De har jo desværre ret til at prøve at skræmme folk til at betale licens med deres latterlige kampagner. Men at genere folk er jo egentlig også det eneste de kan gøre. Syntes dog det går for vidt når den fucking licens-mand kommer og tror han må noget som helst ... for så tager han sgu fejl. Han har lige så mange rettigheder som jehovas vidner ... som er retten til en fod i røven.

Originally posted by Boris
    Du stemmer DF, ikk'...... :$

og ?

Originally posted by Macimuz
    Ikke nok med visse pensionister kan få rabat, hvor studerende ikke kan. Ja, så må folk der ikke kan tage DR2 stadig betale for den kanal via licensen. Det er squ godt nok absurd.

Jep. Tragisk nok, så betaler man ikke licens fordi man kan se DR & DR2 ... næ nej, man betaler licens fordi der er en TV-tuner i ens TV :roller: