hey har hørt at det skulle give en betydelig effekt at fylde SPRIT på sit vand køling i mit tilfølde Tt auqa II men inden jeg gør det ville jeg lige høre om der evt. skulle være andre der havde hørt eller prøvet det samme om fået den en vis effekt ud af det

sprit køling
-
-
Originally posted by zizo
hey har hørt at det skulle give en betydelig effekt at fylde SPRIT på sit vand køling i mit tilfølde Tt auqa II men inden jeg gør det ville jeg lige høre om der evt. skulle være andre der havde hørt eller prøvet det samme om fået den en vis effekt ud af det
Nu har jeg jo ikk så fandens meget forstand på vandkøling.
men umiddelbart ville jeg tro at det kun er til MEGET kold vandkøling for at sørge for at det forbliver flydende og ikk blir til is.. -
det jeg mener er at det skal være ren sprit (93%) altså ikke fortyndet
-
det jeg mener er at det skal være ren sprit (93%) altså ikke fortyndet
Okay.. det var bare mit bud.. -
som niller siger tror jeg kun det er hvis man skal forhindre det fryser til is
-
Sprit leder varme værre end vand..
Sprit kan indeholde mere varme end vand.
Sprit er mere flygtigt end vand og fordamper meget nemmere..
Der er faktisk umiddelbart kun en fordel - frysepunktet. -
det jeg mener er at det skal være ren sprit (93%) altså ikke fortyndetDu skulle nok have fulgt bedre med i fysik timerne
Watt pr. meter Kelvin for destilleret vand er 0.60 mens den for ethanol kun er 0.17.
Det betyder at destilleret vand faktisk er langt bedre end ethanol blandinger.
Du får svært ved at finde en væske der har en bedre varme overførings evne end destilleret vand.
Destilleret vand har endda også en bedre varmekapacitet end ethanol.
Derfor er der slet ingen ide i at benyttet ethanol andet end hvis du vil køre ved -80 grader.
-
Originally posted by Martin
Du skulle nok have fulgt bedre med i fysik timerne
Watt pr. meter Kelvin for destilleret vand er 0.60 mens den for ethanol kun er 0.17.
Det betyder at destilleret vand faktisk er langt bedre end ethanol blandinger.
Du får svært ved at finde en væske der har en bedre varme overførings evne end destilleret vand.
Destilleret vand har endda også en bedre varmekapacitet end ethanol.
Derfor er der slet ingen ide i at benyttet ethanol andet end hvis du vil køre ved -80 grader.
hvor kan man så købe destilleret vand henne
helst online eller i horsens området -
hvor kan man så købe destilleret vand henne
helst online eller i horsens områdetPrøv det lokale supermarked
Eller en Matas.
Men der skal gerne mere i for at undgå alger og diverse. -
Hmm, og sprit + gnist... - Hvis din pumpe laver meltdown, kan godt ske, desværre... Så er du fucked..
-
destilleret vand er det bedre end demineraliseret, eller er det det samme eller hvordan
-
Samme vil jeg tro, egentlig ikke sat mig ind i det...
Kølevæsken er dræberen mht. ydelse, men har nogle andre fordele, kan være anti alge, anti korrosion, reducere frysepunktet.. -
ok... for jeg kører bare med demineraliseret vand + super cool algenoget