3D tegne program.

• Hey.. Jeg går i tankerne med at lave et casemod. så tænkte på om man ikke kunne få et 3D tegneprogram som er nem at bruge.
    Når jeg siger 3D mener jeg at man skal kunne dreje tegningen og se den fra alle vinkler. Samtidig gør det ikke noget hvis det er nemt at finde ud af.

Hilsen Thomas

| AMD Phenom II X4 965 | MSI HD5700 Twin Frozen |
    | Asus M4A785TD-M Evo | OCZ 500 W |
    | 2*2 gb Mushkin PC3-10666|
    | WD Green 1TB |
    | Dell 20'' Widescreen |Logitech Z5500
    | MS Seven |

Originally posted by Expendable
    Nu er 3D programmer desvære sjældent "nemme" at bruge, da det kræver en god portion viden omkring modellering af 3D objekter, samtidig med at den kreative sans skal være veludviklet. Det eneste rigtige 3D program imo er 3ds Studio Max, men det er tungt og også temmeligt svært at begynde på, da det er et prof, program. :D

Det er vist heller ikke ligefrem gratis :D

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

• okay.. er er ikk andre programmer?

| WD Green 1TB |
    | MS Seven |

• Jeg bruger selv 3ds max, er rimelig erfaren også, men nu er det ved at være noget tid siden jeg har lavet noget sidst! Men det er ikke nemt at komme igang med ved bare at starte det op, dog kan du finde masser af tutorials ..
    Hent en trial af programmet, og tutorials søger du bare på google efter, og der er evt. mange på http://www.3dmaxer.dk ..
    Hvis du vil igang med det :p

• tak for svarene allesammen. Jeg tror bare jeg nøjes med papir og blyant.

| WD Green 1TB |
    | MS Seven |

Rettet en gang, sidst af Mitch ().

Originally posted by Expendable
    Nu er 3D programmer desvære sjældent "nemme" at bruge, da det kræver en god portion viden omkring modellering af 3D objekter, samtidig med at den kreative sans skal være veludviklet. Det eneste rigtige 3D program imo er 3ds Studio Max, men det er tungt og også temmeligt svært at begynde på, da det er et prof, program. :D

Hvis 3dsmax er det eneste rigtige så vil jeg da godt lige vide hvad Maya har gjort ??? 3Dsmax er nem at begynde med men vil da mene at du kommer mindst lige så langt og nok også længere i Maya

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by flying-trickster
    Maya er en lille tand mere professionelt, og bruges mere end 3dsmax!

Det har du da nemmerlig ret i... ved dog ikke om det bruges mere tror ofte de bruges på forskellige områder.

Originally posted by _WHAT_

Det har du da nemmerlig ret i... ved dog ikke om det bruges mere tror ofte de bruges på forskellige områder.

Det gør det. Jeg har selv haft eksamensting om 3D på teknisk hvor jeg fik 10, og for første gang havde jeg intet kopieret, skrev 22 sider :P
    Men 3dsmax bruges mere til at lære osv, og mange film bruger det til speciel effects, men der er langt flere der bruger Maya til animationsfilm osv..

• Maya bruges meget i film og speciel effekts industrien samt til reklame film. Ved spil og grafik til web osv. bruges 3Dsmax mere.

Har også selv arbejdet en smule med 3D og havde det også i skolen selvom jeg ikke fik en skid ud af det. Når vores lærer var i tvivl spurgte han mig :)

Originally posted by flying-trickster

Det gør det. Jeg har selv haft eksamensting om 3D på teknisk hvor jeg fik 10, og for første gang havde jeg intet kopieret, skrev 22 sider :P
    Men 3dsmax bruges mere til at lære osv, og mange film bruger det til speciel effects, men der er langt flere der bruger Maya til animationsfilm osv..

3Dsmax ejer maya :)
    De købte biksen for et stykke tid siden, og snakkede noget om at det var 3dsmax der skulle satses på.
    Maya havde vist nogle funktioner de kunne bruge, men 3dsmax havde mange flere muligheder og kunder.

• eftersigende har maya et nemmere brugerinterface end 3ds Max..

jeg har desværre selv kun brugt 3ds Max, og ikke i de ville detaljer..

3ds Max er for kompliceret til nybegyndere, det tagerLAAANGG tid at sætte sig ind i, så igen vil jeg råde folk til papir og blyant.

Originally posted by mrflashbag
    eftersigende har maya et nemmere brugerinterface end 3ds Max..

jeg har desværre selv kun brugt 3ds Max, og ikke i de ville detaljer..

3ds Max er for kompliceret til nybegyndere, det tagerLAAANGG tid at sætte sig ind i, så igen vil jeg råde folk til papir og blyant.

Det er slet ikke så svært igen. Altså, hvis du har en til at hjælpe dig med det, så er det nemt, ellers svært! Jeg har lært min ven det over MSN og mikrofon, gennem noget tid, og han er god nok nu! Nok til selv at kunne forbedre sig og lave noget flot! Helt sikkert..
    Jeg fik selv lært det af en der tog kursus for 11.000 ..
    Nogle pics jeg har lavet, ik noget vildt, men I får det alligevel :p
    Men nice at 3dsmax har købt Maya, jeg er max'er, ik maya'er :D