3D tegne program.

Originally posted by Schultz
    Ik for noget, men er 3dsmax ikke et 3d animations program?

Tror du vil få MEGET mere ud af at bruge programmer som OneSpace Designer (Fri 30dages trial), Solid Works, alle de forskællige AutoDesk's eller noget helt 4.

3ds Max er både til alm. 3D og til animation, det er udviklet til at kunne klare begge dele. Fordelen ved 3ds Max i forhold til mange andre 3d programmer, er den geniale indbyggede universelle lyssætning, så du selv slipper for at skulle opsætte lyskilder. Problemet med andre 3d programmer er nemlig, at du selv skal finde ud af at opsætte lyskilderne bagefter.

Men som det tidligerer er blevet nævnt herinde, så er 3ds Max altså ikke et begynderprogram, for det kræver MANGE tutorials og en GOD portion tålmodighed for at få noget som helst til at ligne bare nogenlunde. Lidt kreativ sans skader altså heller ikke. Jeg har haft et 14 dages kursus til 25.000,- af en medarbejder fra Truemax samt har jeg fået undervisning af Pim Feijen (Sidstnævnte er der nok mange 3D nørder der kender), og jeg er ikke særlig god til 3ds Max endnu. :D

Originally posted by Expendable

3ds Max er både til alm. 3D og til animation, det er udviklet til at kunne klare begge dele. Fordelen ved 3ds Max i forhold til mange andre 3d programmer, er den geniale indbyggede universelle lyssætning, så du selv slipper for at skulle opsætte lyskilder. Problemet med andre 3d programmer er nemlig, at du selv skal finde ud af at opsætte lyskilderne bagefter.

Men som det tidligerer er blevet nævnt herinde, så er 3ds Max altså ikke et begynderprogram, for det kræver MANGE tutorials og en GOD portion tålmodighed for at få noget som helst til at ligne bare nogenlunde. Lidt kreativ sans skader altså heller ikke. Jeg har haft et 14 dages kursus til 25.000,- af en medarbejder fra Truemax samt har jeg fået undervisning af Pim Feijen (Sidstnævnte er der nok mange 3D nørder der kender), og jeg er ikke særlig god til 3ds Max endnu. :D

Det han mener er, at det nok ville være en fordel at bruge et CAD program til opgaven, frem for illustrative programmer som 3DS og MAYA. Og jeg er helt enig med ham.

• Ville også anbefale dig diverse autodesk programmer, arbejder selv meget med dem, og så snart man lige har lært de indledende kommandoer er det sq rimelig let at finde ud af..

Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

Originally posted by Renegade
    Ville også anbefale dig diverse autodesk programmer, arbejder selv meget med dem, og så snart man lige har lært de indledende kommandoer er det sq rimelig let at finde ud af..

3D studio max og maya er autodesk programmer :)

Men hvis det bare er at tegne for at lave et overblik, så er blender3d da længe godt nok, plus det er gratis. Autocad ville da også være længe nok, men så vidt jeg ved er det ikke helt gratis.

Tror nu nok det er lidt overkill at gå ud at skaffe sig mechanical desktop eller inventor, bare for at tegne et par plader.

Skulle du tegne en maskine der skal produceres vil jeg være helt enig i at Inventor er vejen frem.

Originally posted by fhqwhgad

3D studio max og maya er autodesk programmer :)

Overgik 3DS ikke til Discreet?
    Jeg rodede med 3.0'eren i sin tid til DOS, og det var så vidt jeg husker Autodesk. Men synes at huske at 3DS MAX (som den kom til at hedde, mener jeg) er Discreet.

• prøv bryce 5, lavet af corel, eller bryce5.5.

programmerne er ekstremt nemme at bruge, og har et overskueligt interface.

Bryce serien er oprindeligt lavet til at lave landskaber i, men har senere hen fået en del features tilsat, bl.a understøttelse af importering til modeller lavet i bl.a. 3ds max.

hvis du vil kigge nærmere på hvad man kan lave i bryce 5 så gå ind på

http://www.bryce5.com

her er der forum og galleri, hvor du kan få hjælp, hente modeller og se hvad andre har lavet...

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• Hov, så ik der var en side 2 også.
    Tror han skal bruge et eller andet meget nemt program! For svært at lære 3dsmax for det, og slet ikke sikkert at man gider til at lære det for at tegne det han lige skal bruge!