Foto-stativ

• Kan det være rigtigt at det koster over tusinde kroner at få et stativ til sit kamera?

Har været rundt og kigge på nogen, og synes at dem der har den størrelse de skal ha', de koster helt extremt mange penge.. Det jo bare noget jern.. Og gevind.. :) .

Nogen der kender et godt sted at købe et stativ?
    Der selvf. er godt.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• De er desværre rimelig dyre... det er dog meget mere end jern... det alu for at holde vægten nede. Udover det skal det være en meget præcis konstruktion for at det står ordenligt og er i vatter. Låse mekanismer skal gerne holde i meget lang tid og et stativ skal generelt være i god kvalitet da det ofte for lidt tæsk.

Jeg bruger manfrotto 055Pro B med et manfrotto 029 3 vejs hovede og det er jeg meget godt tilfreds med. Det kan fåes ved http://www.ac-foto.com

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by _WHAT_
    De er desværre rimelig dyre... det er dog meget mere end jern... det alu for at holde vægten nede. Udover det skal det være en meget præcis konstruktion for at det står ordenligt og er i vatter. Låse mekanismer skal gerne holde i meget lang tid og et stativ skal generelt være i god kvalitet da det ofte for lidt tæsk.

Jeg bruger manfrotto 055Pro B med et manfrotto 029 3 vejs hovede og det er jeg meget godt tilfreds med. Det kan fåes ved http://www.ac-foto.com

Okay.. Kan se at det cirka koster det samme som dem jeg så på.
    Det var også Manfrotto, men har dog glemt modellen.
    Det virkede dog til at være rigtig god kvalitet.

-Men synes nu stadig det mange penge.

Man kan trods alt købe en Spids pæl, og en skovhammer for 600kr.. Så kan man altid slå den i jorden :crazyeyes: . Som tidligere skovarbejder er man jo ligeglad med vægten :P

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Hehe tror nu ikke det bliver helt det samme. Vil også slå et slag for Manfrotto. Deres monopods er også suveræne, men sådan noget bruger man vel ikke til stillcams?

Anyway. Husk at få et med et vatterpas indbygget, så horisontlinjen bliver lige.

• Som så meget andet så får man hvad man betaler for.

Der er topmodellerne som er lavet af kulfiber. De koster flere tusinde kroner. Og så er der de helt billige som man kan få fra omkring 500 kr. men de er heller ikke særlig præcise. Spørgsmålet er hvad du skal bruge det til.

Som regel hvis man har et stativ så er det fordi man er lidt seriøs med hensyn til fotografering, altså at det er en hobby istedet for bare feriefotografering osv. og så vil jeg mene at man godt kan give lidt ekstra.
    Alle hobbyer koster jo.

Skal du tilfældigvis til USA eller nogle steder i Østen, så er det en del billigere der.

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

• Regner ikke lige med at drave til USA eller andre steder langt væk :) .

Kommer ikke til at bruge det på et vildt seriøst plan, men synes nu stadig jeg skal anskaffe mig et, da jeg er lidt kræsen når det kommer til flotte billeder.

Gider ikke ha at halvdelen af feriebillederne er vildt rystet. Det er trods alt temmelig svært at holde en 70-300 linse helt stille når man zoomer godt ind på tingene. Og bare normale billeder af landskaber bliver virkelig meget flottere når kameraet står stille.

Så før eller siden ligger der et stativ her hjemme i hytten..
    Håbede bare på at det kunne fås lidt billigere

• Du kan evt tage et kig på http://www.bhphotovideo.com - bare husk der kommer told oven i hatten. Ellers er der jo altid http://www.ebay.co.uk - ingen told, da det er ingen for EU, men vær opmærksom på at firmaer kan finde på at lægge 18% UK vat oveni ;)

• Det koster lidt ja men hvis man skal have noget ud af det skal man have et i rimelig kvalitet ellers stabilisere det slet ikke nok.

Jo man bruger skam monopod til still kamera jeg bruger ret ofte min manfrotto monopod. Især til sport foto.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• jeg har også lige købt nyt kamera for et par dage siden, og er lige ved at lære det.. og jeg må altså også sige at jeg godt kunne bruge et stativ... dog vil jeg ikke give mere end 1000kr for det... skidt med om det ikke er 110% præcist... skal kun bruge det til hobby, hvilket stativ ville I anbefale at man skulle kigge på?

Undskyld hvis jeg laver dobbelt forum.

• Jeg har for ikke så lang tid siden købt et Velbon Sherpa 600R.
    Dejligt stativ med en okay kvalitets følelse. Det er lavet i aluminium og der følger et Pan-head med quicklock med. Det kan tage 4kg grej og blive en 160cm højt så hvidt jeg kan huske. Der følger forøvrigt en dejlig taske med til det, så det er lige til og svinge over skulderen :D
    Her hjemme koster det omkring 850, men tag et kig på de tyske sites, fik mit til 600 der nede :9xo

• Nice genoplivning ellers :)
    Jeg har et som har kostet 16 euro tror jeg. Det er noget skrammel, men på en eller anden måde får man en masse. Det er bare svært at få til at stå helt godt, det giver sig lidt når man indstiller på det osv.
    Men hvis man placerer kameraet, ikke rører ved det og så ellers bare bruger fjernudløser sidder kameraet fint nok.
    Planen er dog at jeg skal have et andet, jeg købte bare lige det her fordi det koster ingenting og jeg lige ville se om jeg fik brugt det nok.