Ja så er det vist på tide jeg får købt mig et digitalkamera. Jeg har fået nogle penge i fødselsdagsgave, og vil så selv bruge noget af overskuddet på min budgetkonto. Budgettet er max. 2000 kr. - billigere kan selvfølgelig også gøre det, da det ville være rart at kunne bestille et ekstra hukommelseskort med det samme, men ellers kan jeg naturligvis godt vente lidt med det.
Links til de forskellige produkter:
Sony Cyber-shot DSC-W50S - 1949 kr. ekskl. fragt. (6 MP, Carl Zeiss objektiv)
Canon PowerShot A520 - 1300 kr. ekskl. fragt. (4 MP)
Canon PowerShot A530 - 1510 kr. ekskl. fragt. / 1549 kr. ekskl fragt, inkl. SELPHY CP510 Compact Photo Printer. (5 MP)
Mine krav:
Jeg skal bruge kameraet på ganske alm. fritidsplan. Det vil primært blive brugt til at tage billeder på diverse ture, til fester m.v.
Det er ikke videre vigtigt, at det er så flat som muligt, da kvalitet for mig betyder mere end et kamera der ikke fylder ret meget.
Jeg er godt klar over, at det ikke er antallet af MP der er det afgørende, men derudover ved jeg ikke ret meget om de forskellige produkter. Jeg har naturligvis læst diverse tråde der allerede har været her på tweak.dk, og har lagt mærke til at Canon's S1 IS er meget populær - problemet er bare, at det ikke findes på edbpriser.dk / g2p.dk længere, og jeg har hverken tid eller lyst til at rende rundt i samtlige butikker i byen for at se om de skulle ligge inde med et eksemplar, derfor er dette kamera ikke en del af mine overvejelser.
Spørgsmålet:
Derfor er mit spørgsmål om Sony'en er de ekstra penge værd, eller A520 / A530 vil være et bedre valg til mit behov. Der må naturligvis også gerne tages hensyn til, at hukommelseskort til Sony'en er dyrere end til Canon, da de bruger Memory Stick Duo / Memory Stick PRO Duo.