Nyt digicam

• Jeg går lidt i overvejelserne om at få anskaffet mig et digital-kamera..

Men er temmelig n00b på det område, så ville da lige høre dem der har forstand på det.. Dog har jeg lidt krav..

Har jo mobilen i forvejen (N90), som tager ganske okay billeder, så det skal ikke kun være "okay" billeder den tager, men rigtig gode billeder.

De kamerare jeg har prøvet føles meget langsomme.. Når man trykker på knappen, tager det en evighed inden den tar billedet, så det man ville ta et billede af, kan være over alle bjerge.. Og sommerferiebilleder med kun græs.. Det er der ikke så meget ved ;)

Opløsningen skal naturligvis være god.

Det gør intet at det er stort, hvis bare størrelsen matcher kvaliteten.

Er desuden vild med nærbilleder

Pris helst under 6K.. Dog lidt fleksibel.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Det du har fundet der er oppe i spjelrefleks klassen. Det giver dig helt klart noget hastighed men også masse ting du ikke bruger alligevel når du som du selv siger er lidt ny i det.

Hvis du skal op i den klasse vil jeg anbefale at tage nikon eller canon simpelthen fordi det er de største systemer. Olympus og Konica/minolta er desuden stoppet med at producere dslr kameraer og når du vælger et mærke gifter du dig lidt med det. Da man nok ender med at købe tilbehør som passer til dette og ikke kan bruges ved andre mærker.

Ved http://www.ac-foto.com kan du få et Canon EOS 350D med 18-55 kit objektiv til ca 5500,-

Hvis du vælger at bruge 7500,- samme sted kan du få et ekstra objektiv med som giver dig en del mere zoom, samt et batteri greb som også har vertikal udløser. Det vil sige du har to knapper til at tage billeder med en der passer til din hånd ved landscape og en til portrait.

Spørg endelig hvis du mangler hilfe :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Hej urbanan,

Det kamera du selv har fundet kræver at du udover kameraet køber objetiver, og efter min mening sætter man ikke dårlige objektiver på DSLR (har selv et Canon 10D), så du skal regne med en merudgift på 5000-10000 kr for objektiver som minimum. Derudover kommer ramkort (koster ikke så meget mere), taske o.lign.
    Vil du alligevel have DSLR så vil jeg foreslå at du går efter Canon eller Nikon som har meget bedre erfaring på dette område.

Det villle være lidt nemmere hvis du fortalte lidt om hvilke motiver du umiddelbart vil tage billeder af - natur, arkitektur, ferie, portræt, familie, venner osv.

Har du tid til at vente lidt (sandsynligvis 1 måned eller 2) så kan Canon Powershot S3 IS umiddelbart være et rigtig godt bud. Det er ikke kommet på hylderne endnu, men får sandsynligvis en pris omkring 4000 kr i Danmark.

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• For 6k kan du få et E-500 kit, som dog nok ikk er godt for en foto n00b :P

Ellers ig på dba.dk, har selv lige købt et canon eos 10d der

• Lige umiddelbart virker det som om at _WHAT_ har fat i noget..

Så det der der EOS 350D er hurtigt? Dvs. man får billedet med det samme, når man trykker på knappen.?

Og jeg er glad for at ha mulighed for god zoom, så længe det er optisk.

Og hvad vil DSLR lige sige? Synes jeg har set det et par steder efterhånden.

Og de motiver den kommer til at tage er meget forskellige.
    lige fra familiefester i mørke rum, og store naturbilleder i det smukke svenske.

Og kan man forresten få sig en større blitz til de forskellige kamerare?

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• DSLR er digital spejlrefleks.

Hvis du er indstillet på at bruge nogle ekstra penge på objektiver så er 350D et fantastisk kamera til prisen. DSLR kameraer er meget hurtige. Men jeg tror at mange digitale kompaktkameraer også er ved at være rimelig hurtigere. Da jeg fik mit første, Canon G2, var der stort lag på det selv om det var et fremragende kamera.

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• 350D er fint hurtigt men kommer lidt an på objektivet også. Men hvis du køber den combo pakke jeg har nævnt med 2 objektiver for du fra rimelig vidvinkel til rimelig zoom. Er en rigtig fornuftig start pakke. Du kan så senere købe et objektiv som 50mm F1.8 som er meget lysstærkt og ikke engang koster en tusse.

Originally posted by _WHAT_
    350D er fint hurtigt men kommer lidt an på objektivet også. Men hvis du køber den combo pakke jeg har nævnt med 2 objektiver for du fra rimelig vidvinkel til rimelig zoom. Er en rigtig fornuftig start pakke. Du kan så senere købe et objektiv som 50mm F1.8 som er meget lysstærkt og ikke engang koster en tusse.

Det jo en udenlands side.. Er lidt.. Nervøs for RMA-sager når det handler om sådan noget.. Det koster jo knaster at skulle sende et sådan kamera frem og tilbage.

• Det er sgu en helt fin løsning. Ved ikke hvor langt du har til den shop men ring indne og værd sikker på det er på lager :)

Den shop i tyskland er ikke noget problem med RMA har selv haft et objektiv dernede. Vel sige den ofte er bedre end mange danske webshops. Prisen for at sende derned er ikke meget højre end herhjemme. Du kan normalt sende frem og tilbage nogne gange for de penge du sparer.

Men syntes da bare du skal hente det sæt du selv linker til så er du rigtig godt fra start det er helt sikkert.

Det er sgu en helt fin løsning. Ved ikke hvor langt du har til den shop men ring indne og værd sikker på det er på lager :)

Den shop i tyskland er ikke noget problem med RMA har selv haft et objektiv dernede. Vel sige den ofte er bedre end mange danske webshops. Prisen for at sende derned er ikke meget højre end herhjemme. Du kan normalt sende frem og tilbage nogne gange for de penge du sparer.

Men syntes da bare du skal hente det sæt du selv linker til så er du rigtig godt fra start det er helt sikkert.

Jeg har lige knap 400m hen til butikken, og der står "på lager" på hjemmesiden, så regner lidt med det.
    Men vi får se. Håber jeg sidder med et nyt kamera i morgen, og driver kæresten til vanvid med min lykke.. :crazyeyes:

• Så sgu.. Nu var jeg henne i butikken og handle.. En smule..

Det blev så det _What_ anbefalede..
    Et Canon 350D
    Med en 18-55 linse, og en 75-300
    1Gb kort
    Sol-fidus til at påmontere
    Noget filterværk
    Og en god taske

8.8K.. Hæh.. Så det blev sgu lidt mere end det 6000,-
    Men fik da et rigtig godt samlet sæt meget billigt vil jeg mene

• Tillykke med de ter helt sikkert en god løsning du har fået købt dig der så må du bare igang med at bruge det så du kan lære det at kende :)

• tillykke med det :) det skal du nok blive glad for :) og husk at poste nogle billeder :P

Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
    2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
    Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII

Originally posted by Evilbone
    tillykke med det :) det skal du nok blive glad for :) og husk at poste nogle billeder :P

Så Poster jeg da et af de første billeder jeg fik taget :D ..

Er ganske tilfreds med kameraet.. Det reagerer helt vildt hurtigt, og tager rigtig flotte billeder..

Rettet 2 gange, sidst af urbananen ().

• Så fik jeg sørme også chancen for at få nogle ordentlige billeder af flimmeren.. Meget lækkert..
    Billederne er nedscalleret fra 2.5mb til under 100kb, så der går "lidt" kvalitet fra må man sige..

• Nice nok og godt du er tilfreds med det jo :)

Ligner sørme godt nok en 2803 du har stående der i champange/guld :)

Dejlig forstærker også den jeg kører med hjemme i stuen :))

Nice nok og godt du er tilfreds med det jo :)

Ligner sørme godt nok en 2803 du har stående der i champange/guld :)

Dejlig forstærker også den jeg kører med hjemme i stuen :))

Rettelse til dein teks.. 3802 ;)
    Mindre kan ikke gøre det..
    Man har vel sans for kvalitet inden for alt..

Og er 100% tilfreds med kameraet.. Det bliver brugt temmelig flittigt, og har gang i at sætte mig ind i lidt ISO-fidus.. Men må indrømme at jeg ikke er særlig skarp til at instille det manuelt endnu.

Originally posted by urbananen
    Og er 100% tilfreds med kameraet.. Det bliver brugt temmelig flittigt, og har gang i at sætte mig ind i lidt ISO-fidus.. Men må indrømme at jeg ikke er særlig skarp til at instille det manuelt endnu.

Bare rolig, jeg har haft mit S1 IS i lidt over et år og jeg har stadig meget at lære. :)) Men - øvelse gør jo mester - det kommer "li' plu'slig" - så det er bare med at prøve de forskellige ting.
    Jeg har bare et handicap og slås med - alderen [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/bentzin/assets/images/old.gif] - den har det jo med, at svække hukommelsen. :$
    Så jeg skal lige prøve nogle ekstra gange. :cheers: