• Hey


    Så vidt jeg kunne forstå ud fra reglerne var det lovligt at snakke om disse programmer her på siden :) (Ret mig endelig hvis jeg tar fejl)


    Men vil høre om nogen lige hurtigt kan hjælpe mig med at fortælle hvad jeg skal tjekke for at se om mit Bitlord er sat op til at hente så hurtigt det nu lige er muligt.


    sidder pt. og downloader en fil og ligger hele tiden med en download på ca. 20-40kb/s hvilket jo er ret slow, med en 2Mbit linje.
    Men tilgengæld kan alle nyde godt af de 50-60kb/s jeg konstant uploader med :rolleyes: (512 upload)


    Så hvad kan jeg tjekke for at se om det er sat rigtigt op?
    Evt. nogen porte jeg skal ha åbnet?

  • det er desværre ret normalt, og DL hastigheden kommer an på hvor mange seeders der er, desuden er det en slags bremse, der er til for at brugeren samtidigt kan bruge internettet.


    Dog i nogle tilfælde kan det hjælpe med at beholde denhøje upload hastighed, da du hjælper flere med at blive seedere. Det gør dig på en måde mere "populær" på BT netværket, og samtidig kan give dig adgang til en masse nye BT servere rundt om i verden.


    men stadigvæk. det kommer an på antallet af seeders, der er desværre ikke rigtigt noget du kan gøre.


    men regn med dette:


    1-5 seeders: giver ca. 15-20 kb/s
    6-10seeders : giver ca. 20-30 kb/s


    og så videre, du skal dog tænke på at din klient kan "choke" nogle af dem, enten på grund af seederen selv, at der er for mange der henter fra seederen, eller i nogle tilfælde fordi at der er noget galt med den pågældende seeders fil.


    hvis du ikke ved hvad seeders og leechers er, skal jeg gladeligt forklare det.


    Seeder: en computer der har ALLE filer i den pågældende torrent hentet


    Leecher: det er så dig og de andre der henter fra en seeder, og uploader diverse dele af filerne til hinanden.


    EDIT: hvis jeg husker rigtigt, så kan du få bitlord til at "kamuflere" sig på netværket som en af de endre former for klienter, som fx. azureus eller bittornado. Det kan i nogle tilfælde hjælpe.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Som sagt, din download speed kommer overhovedet ikke an på din forbindelse, men hvor mange seeders der er.
    Og brug uTorrent. Den mindst resourcebrugende torrent protocol.


    Og bittorrent er ikke ulovligt, det er ulovligt at dele / downloade ulovlige filer ;)

  • Jeg siger tak for svarene alle sammen :) Så er der vel ikke andet for end bare at vente :( :P


    Der er kun 7 seeders på den omtalte torrent, men hvis den bare holder sig på de ca. 50 kb/s pt. er jeg færdig om 3 timer ca. så det går nok.


    Men jeg siger igen tak for info'en alle sammen :D