Vil give fragman ret det bliver nok lidt nemmere for dig at lave en god config hvis du sætter dig ind i hvad de forskellige cmd's gør.
CS Config
-
-
Det bedste er vel selv at sætte sig ind i hvad de forskellige commands gør. Har selv en rimelig standard config, dog med de imo. nødvendige features.
Smider den lige her.Jeg har lagt det hele ind i userconfig.cfg, som automatisk bliver eksekveret hvergang man går ind i CS. (Fra standard er der en linje i config.cfg nederst der "exec userconfig.cfg")
Jeg synes selv min config er rimelig let at finde rundt i.. Du kan jo selv hurtigt finde ud af hvad de forskellige commands gør, og tilpasse dem til dine krav.
//SJQLUNDS CONFIG!
//LAUNCH COMMANDS: -noforcemaccel -noforcemspd -noforcemarms -freq 100//General
fps_max "101"
cl_dynamiccrosshair "0"
cl_minmodels "1"
cl_righthand "1"
cl_crosshair_size "small"
cl_crosshair_translucent "1"
hud_fastswitch "1"
rcon_password "**CENSUR**"
zoom_sensitivity_ratio "1"//Controls
bind "space" "+duck"
bind "mwheeldown" "+jump"
bind "mwheelup" "+jump"
bind "CTRL" "+speed"
unbind "alt"//Net settings
rate "25000"
cl_updaterate "99"
cl_cmdrate "99"
cl_rate "9999"
ex_interp "0.01"//Grafik
cl_weather "0"
cl_radartype "1"//NAME SCRIPT
bind "F1" "changename"
alias "changename" "name [FoM]SjQLunD"//Demo recorder script
alias startkamp "say hf; messagemode record; bind enter stopkamp"
alias stopkamp "stop; bind enter startkamp"
bind enter "startkamp"//BUYSCRIPT
bind "kp_leftarrow" "vest"
bind "kp_5" "vesthelm"
bind "kp_rightarrow" "defuser"
bind "kp_home" "deagle"
bind "kp_uparrow" "m4a1; ak47"
bind "kp_pgup" "awp"
bind "kp_downarrow" "hegren"
bind "kp_pgdn" "sgren"
bind "kp_end" "flash"
bind "kp_plus" "primammo"
bind "kp_minus" "secammo"ECHO "USERCONFIG LOADED"
-
I har en masse commands som jeg ikke ved hvad gør. Jeg vil gerne sætte mig ind i det. Men indtil jeg bliver mere klog på det vil jeg gerne have mit problem fjernet. (Derfor vil jeg gerne have en okay god config.)
Jeg kunne godt tænke mig at nogle af jer skrev hvorfor i har noget i jeres config der bare er undværligt.
Jeg vil jeg gerne vide hvordan mine net settings skal være. skal gerne være sådan i alle situationer. Jeg har som sagt en 4megabit internet linie.
Hvorfor jeg smider CFG'en ind og får den til at virke må vi se når jeg kommer hjem engang. :9xo..
Mvh. Christian | HuleFanden.
-
Om du er på lan eller om du spiller ffa eller cw så skal dine netsettings selvfølgelig være på max hvilket siger.
rate 25000
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
ex_interp 0.01Når du har den CFG du ønsker, så skrivebeskyt den, det fjerner alle problemer med at ting ændrer sig.
Ang. navn
name "Hulefanden LALALA
" <-
Dette er kun til console, skriv det i cfg og skrivebeskyt igen.
-
Originally posted by RasmusS
Om du er på lan eller om du spiller ffa eller cw så skal dine netsettings selvfølgelig være på max hvilket siger.rate 25000
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
ex_interp 0.01Når du har den CFG du ønsker, så skrivebeskyt den, det fjerner alle problemer med at ting ændrer sig.
Ang. navn
name "Hulefanden LALALA
" <-
Dette er kun til console, skriv det i cfg og skrivebeskyt igen.
ex_interp 0.01 giver problemer med små lag på 99.9% af alle ffa servere fordi de ikke kan trække det og fordi rigtig mange ikke har sat deres cs ordenligt op.
-
Originally posted by _WHAT_
ex_interp 0.01 giver problemer med små lag på 99.9% af alle ffa servere fordi de ikke kan trække det og fordi rigtig mange ikke har sat deres cs ordenligt op.
Okay, skal jeg så lave 2 configs og binde? Eller skal jeg bare skrive den ene commands for at få en god ping? (Eller er der flere netsettings der er vigtige at ændre i den enkle situation?) Hvad vil du anbefale? Kan jeg evt. lave en config der virker i alle tænkte situationer?Hvad vil du anbefale?
-
Jeg kører med følgende
rate 25000
cl_rate 9999
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
ex_interp 0.05Når der så skal spilles pcw/cw åbner jeg bare lige consol og retter ex_interp til 0.01 istedet for.
-
Originally posted by _WHAT_
Jeg kører med følgenderate 25000
cl_rate 9999
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
ex_interp 0.05Når der så skal spilles pcw/cw åbner jeg bare lige consol og retter ex_interp til 0.01 istedet for.
Okay men er det fordi jeres PCW Server er så god den kan trække ex_interp 0.01? Eller er det bare generalt?Mvh. Christian | HuleFanden.
-
over lan kan 0.01 anbefales da det er den eneste forbindelse der kan opdatere så mange gange.
en god CW server kan klare ned til 0.33 ca og en alm ffa server er 0.66 bedst på.
-
Originally posted by Fragman
over lan kan 0.01 anbefales da det er den eneste forbindelse der kan opdatere så mange gange.en god CW server kan klare ned til 0.33 ca og en alm ffa server er 0.66 bedst på.
Nej nej nej, du ved tydeligvis intet om cs settings, så stop med at smide lort afsted...
Det samme til dig _WHAT_ jeg spille ganske udemærket hele tiden med ex_interp 0.01, samme gør alle andre der ved bare lidt om spillet. Og nej jeg spiller ikke på polske ffa servere
-
Vores ffa server kan jeg kører med 0.01 uden problemer forudsat de folk vi spiller med har deres cs sat ordenligt op.
På ffa har jeg sjældent problemer med 0.05 og hvis det skulle ske smider jeg den bare op på 0.1 men er meget sjældent det er et problem.
-
løsningen er simpeldu laver din config.cfg som du vil have den. omdøber den til fx CW.cfg istedet
derefter går du ind og opretter en autoexec.cfg config og tilføjerbind "*" "exec CW.cfg"
går ind i CS.
skriver exec autoexec.cfg
når du så trykker på * vil du kunne loade alle dine settings uanset hvad steam sletter
hvordan man laver en cfg fil:
åben notepad
skriv de settings man ønsker
vælg gem som og husk at kalde den xxx.cfg og vælg alle filer istedet for .txt filer.
Forstår ikke helt kan du hjælpe mig i aften? Formatere hele C: nu.BTW. Hvordan er det jeg laver min rader så den er ikke er gennemsigtig.
-
Originally posted by RasmusS
Nej nej nej, du ved tydeligvis intet om cs settings, så stop med at smide lort afsted...
Det samme til dig _WHAT_ jeg spille ganske udemærket hele tiden med ex_interp 0.01, samme gør alle andre der ved bare lidt om spillet. Og nej jeg spiller ikke på polske ffa servere
DU ved ikke meget om det...har spillet det i mange år og det ved jeg _WHAT_ også har....nok også på højere plan end du nogensinde kommer til......det er fuldt ud korrekt hvad der bliver skrevet. at du ikke er i stand til at se interp lag er ikke resten af verdenens skyld.
-
DU ved ikke meget om det...har spillet det i mange år og det ved jeg _WHAT_ også har....nok også på højere plan end du nogensinde kommer til......det er fuldt ud korrekt hvad der bliver skrevet. at du ikke er i stand til at se interp lag er ikke resten af verdenens skyld.
Rolig nu.. Det emne har været så mange gange oppe før, og vi bliver aldrig enige.
Til HuleFanden, og andre der er i tvivl, vil jeg anbefale og læse denne guide om internet indstillinger.
edit: Håber det er ok jeg spørg i denne tråd om folket er klar på 3.(?) omgang af tweak weekend cs (1.6) som jeg har lavet før?
-
Originally posted by HuleFanden
Forstår ikke helt kan du hjælpe mig i aften? Formatere hele C: nu.BTW. Hvordan er det jeg laver min rader så den er ikke er gennemsigtig.
det der er da det klareste jeg overhovedet kan forklare det??? det er en simpel opskrift, bare følg den.
-
cl_crosshair_translucent <----- hvorfor kan det ikke slås fra?
bind "MOUSE1" "+attack; adjust_crosshair 1" <----- kan man få det til at virke på en måde? så aim skifter farve.. har virket men ikke mere
og er der en der har en bindkey til Vest og granater ?
kan slet ik få noget til at virke mere
-
Originally posted by TB 303
cl_crosshair_translucent <----- hvorfor kan det ikke slås fra?bind "MOUSE1" "+attack; adjust_crosshair 1" <----- kan man få det til at virke på en måde? så aim skifter farve.. har virket men ikke mere
og er der en der har en bindkey til Vest og granater ?
kan slet ik få noget til at virke mere
Prøv at se her: http://www.oldboys.dk/scripts.aspFragman : Jeg prøver at se på den og vender stærkt tilbage (Der er god en del der skal installeres før jeg kommer så langt :)))
-
det der er da det klareste jeg overhovedet kan forklare det??? det er en simpel opskrift, bare følg den.
Jeg har lige indstillet alt inde i cs. Laver jeg så et note pad dokument og skriver bind "*" "exec CW.cfg" ?Mvh. Christian | HuleFanden.
-
ja inde i den.
husk at gemme som beskrevet ovenfor...elelrs gemmer den det bare som et txt dokument som cs ikke kan genkende.
-
ja inde i den.husk at gemme som beskrevet ovenfor...elelrs gemmer den det bare som et txt dokument som cs ikke kan genkende.
Er forvirret, har jeg dig på msn?Mvh. Christian | HuleFanden.