• Vil give fragman ret det bliver nok lidt nemmere for dig at lave en god config hvis du sætter dig ind i hvad de forskellige cmd's gør.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Det bedste er vel selv at sætte sig ind i hvad de forskellige commands gør. Har selv en rimelig standard config, dog med de imo. nødvendige features.
    Smider den lige her.


    Jeg har lagt det hele ind i userconfig.cfg, som automatisk bliver eksekveret hvergang man går ind i CS. (Fra standard er der en linje i config.cfg nederst der "exec userconfig.cfg")


    Jeg synes selv min config er rimelig let at finde rundt i.. Du kan jo selv hurtigt finde ud af hvad de forskellige commands gør, og tilpasse dem til dine krav.


    //SJQLUNDS CONFIG!
    //LAUNCH COMMANDS: -noforcemaccel -noforcemspd -noforcemarms -freq 100


    //General
    fps_max "101"
    cl_dynamiccrosshair "0"
    cl_minmodels "1"
    cl_righthand "1"
    cl_crosshair_size "small"
    cl_crosshair_translucent "1"
    hud_fastswitch "1"
    rcon_password "**CENSUR**"
    zoom_sensitivity_ratio "1"


    //Controls
    bind "space" "+duck"
    bind "mwheeldown" "+jump"
    bind "mwheelup" "+jump"
    bind "CTRL" "+speed"
    unbind "alt"


    //Net settings
    rate "25000"
    cl_updaterate "99"
    cl_cmdrate "99"
    cl_rate "9999"
    ex_interp "0.01"


    //Grafik
    cl_weather "0"
    cl_radartype "1"


    //NAME SCRIPT
    bind "F1" "changename"
    alias "changename" "name [FoM]SjQLunD"


    //Demo recorder script
    alias startkamp "say hf; messagemode record; bind enter stopkamp"
    alias stopkamp "stop; bind enter startkamp"
    bind enter "startkamp"


    //BUYSCRIPT
    bind "kp_leftarrow" "vest"
    bind "kp_5" "vesthelm"
    bind "kp_rightarrow" "defuser"
    bind "kp_home" "deagle"
    bind "kp_uparrow" "m4a1; ak47"
    bind "kp_pgup" "awp"
    bind "kp_downarrow" "hegren"
    bind "kp_pgdn" "sgren"
    bind "kp_end" "flash"
    bind "kp_plus" "primammo"
    bind "kp_minus" "secammo"


    ECHO "USERCONFIG LOADED"

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

    Rettet en gang, sidst af SjQLunD ().

  • I har en masse commands som jeg ikke ved hvad gør. Jeg vil gerne sætte mig ind i det. Men indtil jeg bliver mere klog på det vil jeg gerne have mit problem fjernet. (Derfor vil jeg gerne have en okay god config.)


    Jeg kunne godt tænke mig at nogle af jer skrev hvorfor i har noget i jeres config der bare er undværligt.


    Jeg vil jeg gerne vide hvordan mine net settings skal være. skal gerne være sådan i alle situationer. Jeg har som sagt en 4megabit internet linie.


    Hvorfor jeg smider CFG'en ind og får den til at virke må vi se når jeg kommer hjem engang. :9xo..


    Mvh. Christian | HuleFanden.

  • Om du er på lan eller om du spiller ffa eller cw så skal dine netsettings selvfølgelig være på max hvilket siger.


    rate 25000
    cl_updaterate 101
    cl_cmdrate 101
    ex_interp 0.01


    Når du har den CFG du ønsker, så skrivebeskyt den, det fjerner alle problemer med at ting ændrer sig.


    Ang. navn


    name "Hulefanden LALALA


    " <-


    Dette er kun til console, skriv det i cfg og skrivebeskyt igen.

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM



  • ex_interp 0.01 giver problemer med små lag på 99.9% af alle ffa servere fordi de ikke kan trække det og fordi rigtig mange ikke har sat deres cs ordenligt op.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_


    ex_interp 0.01 giver problemer med små lag på 99.9% af alle ffa servere fordi de ikke kan trække det og fordi rigtig mange ikke har sat deres cs ordenligt op.


    Okay, skal jeg så lave 2 configs og binde? Eller skal jeg bare skrive den ene commands for at få en god ping? (Eller er der flere netsettings der er vigtige at ændre i den enkle situation?) Hvad vil du anbefale? Kan jeg evt. lave en config der virker i alle tænkte situationer?


    Hvad vil du anbefale?


    Mvh. Christian | HuleFanden.

  • Jeg kører med følgende


    rate 25000
    cl_rate 9999
    cl_updaterate 101
    cl_cmdrate 101
    ex_interp 0.05


    Når der så skal spilles pcw/cw åbner jeg bare lige consol og retter ex_interp til 0.01 istedet for.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Okay men er det fordi jeres PCW Server er så god den kan trække ex_interp 0.01? Eller er det bare generalt? :))


    Mvh. Christian | HuleFanden.

  • over lan kan 0.01 anbefales da det er den eneste forbindelse der kan opdatere så mange gange.


    en god CW server kan klare ned til 0.33 ca og en alm ffa server er 0.66 bedst på.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    over lan kan 0.01 anbefales da det er den eneste forbindelse der kan opdatere så mange gange.


    en god CW server kan klare ned til 0.33 ca og en alm ffa server er 0.66 bedst på.


    Nej nej nej, du ved tydeligvis intet om cs settings, så stop med at smide lort afsted...


    Det samme til dig _WHAT_ jeg spille ganske udemærket hele tiden med ex_interp 0.01, samme gør alle andre der ved bare lidt om spillet. Og nej jeg spiller ikke på polske ffa servere

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Vores ffa server kan jeg kører med 0.01 uden problemer forudsat de folk vi spiller med har deres cs sat ordenligt op.


    På ffa har jeg sjældent problemer med 0.05 og hvis det skulle ske smider jeg den bare op på 0.1 men er meget sjældent det er et problem.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Forstår ikke helt kan du hjælpe mig i aften? Formatere hele C: nu.


    BTW. Hvordan er det jeg laver min rader så den er ikke er gennemsigtig.


    Mvh. Christian | HuleFanden.

  • Quote

    Originally posted by RasmusS


    Nej nej nej, du ved tydeligvis intet om cs settings, så stop med at smide lort afsted...


    Det samme til dig _WHAT_ jeg spille ganske udemærket hele tiden med ex_interp 0.01, samme gør alle andre der ved bare lidt om spillet. Og nej jeg spiller ikke på polske ffa servere


    DU ved ikke meget om det...har spillet det i mange år og det ved jeg _WHAT_ også har....nok også på højere plan end du nogensinde kommer til......det er fuldt ud korrekt hvad der bliver skrevet. at du ikke er i stand til at se interp lag er ikke resten af verdenens skyld.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman


    DU ved ikke meget om det...har spillet det i mange år og det ved jeg _WHAT_ også har....nok også på højere plan end du nogensinde kommer til......det er fuldt ud korrekt hvad der bliver skrevet. at du ikke er i stand til at se interp lag er ikke resten af verdenens skyld.


    Rolig nu.. Det emne har været så mange gange oppe før, og vi bliver aldrig enige.


    Til HuleFanden, og andre der er i tvivl, vil jeg anbefale og læse denne guide om internet indstillinger.




    edit: Håber det er ok jeg spørg i denne tråd om folket er klar på 3.(?) omgang af tweak weekend cs (1.6) som jeg har lavet før?


  • det der er da det klareste jeg overhovedet kan forklare det??? det er en simpel opskrift, bare følg den.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • cl_crosshair_translucent <----- hvorfor kan det ikke slås fra?


    bind "MOUSE1" "+attack; adjust_crosshair 1" <----- kan man få det til at virke på en måde? så aim skifter farve.. har virket men ikke mere :(


    og er der en der har en bindkey til Vest og granater ? :9xo kan slet ik få noget til at virke mere ;(

  • Quote

    Originally posted by TB 303
    cl_crosshair_translucent <----- hvorfor kan det ikke slås fra?


    bind "MOUSE1" "+attack; adjust_crosshair 1" <----- kan man få det til at virke på en måde? så aim skifter farve.. har virket men ikke mere :(


    og er der en der har en bindkey til Vest og granater ? :9xo kan slet ik få noget til at virke mere ;(


    Prøv at se her: http://www.oldboys.dk/scripts.asp


    Fragman : Jeg prøver at se på den og vender stærkt tilbage (Der er god en del der skal installeres før jeg kommer så langt :)))


    Mvh. Christian | HuleFanden.

  • Quote

    Originally posted by Fragman


    det der er da det klareste jeg overhovedet kan forklare det??? det er en simpel opskrift, bare følg den.


    Jeg har lige indstillet alt inde i cs. Laver jeg så et note pad dokument og skriver bind "*" "exec CW.cfg" ?


    Mvh. Christian | HuleFanden.

  • ja inde i den.


    husk at gemme som beskrevet ovenfor...elelrs gemmer den det bare som et txt dokument som cs ikke kan genkende.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    ja inde i den.


    husk at gemme som beskrevet ovenfor...elelrs gemmer den det bare som et txt dokument som cs ikke kan genkende.


    Er forvirret, har jeg dig på msn?


    Mvh. Christian | HuleFanden.