Udødligt musik

  • Pink Floyd det er jeg med på. jeg var faktisk til noget revival-koncert for dem i mandags. Det var ok. Selvom jeg ikke bryder mig om siddekoncerter.
    Anyways. Der er meget af det musik som nævnes som udødeligt for nogle, som er dødt for mig. Det højeste vi kan lave er nok en legende-tråd, og selv i sådan en vil der komme diskussion :)
    Af kanon musik ud over Floyd vil jeg trække noget som REM frem. Radiohead. TV-2 (:)) Og mange, mange flere.
    men der er jo også sådan noget som The Sex Pistols. Det bliver heller ikke sådan væk.

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Pink Floyd det er jeg med på. jeg var faktisk til noget revival-koncert for dem i mandags. Det var ok. Selvom jeg ikke bryder mig om siddekoncerter.
    Anyways. Der er meget af det musik som nævnes som udødeligt for nogle, som er dødt for mig. Det højeste vi kan lave er nok en legende-tråd, og selv i sådan en vil der komme diskussion :)
    Af kanon musik ud over Floyd vil jeg trække noget som REM frem. Radiohead. TV-2 (:)) Og mange, mange flere.
    men der er jo også sådan noget som The Sex Pistols. Det bliver heller ikke sådan væk.


    Du skrev bare ikke TV2, vel Mathias?

  • Quote

    Originally posted by SlackeR


    Jo sgu. Det er klasse.


    Det må jeg være enig, Tv2 er squ godt ... De har formået at lave gode sange efter gode sange. Det må da være tegn på noget holdbart :)

  • Doors, Queen, Beatles ....og herhjemme: Gasolin, prærieulvene og tv2 !

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Yes sirs. Bak mig bare op :))
    Jamen det er nemlig sandt. Et band der i deres 25 års jubilæumsår kan udgive et fantastisk album og gå fra et DMA som delt topscorer. Det er ihvertfald ret tæt på udødelighed i mine øjne :)

  • Føj for den lede... TV2 er da musikkens svar på TV'ets Søren Ryge med DR-Deruide... :boxed:


    Otis Redding / Dr. Hook (stavehat) havde klasse, og nogle fede tekster, og kom derved igennem ved at synge afhelvedes til... TV2, det lyder jo afhelvedes til, og teksterne er det sædvanelige fis, eller de har lavet noget skummelt som var ok, men f.eks "De første kærester på månen", det er jo noget.... Pis :O

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Føj for den lede... TV2 er da musikkens svar på TV'ets Søren Ryge med DR-Deruide... :boxed:


    Otis Redding / Dr. Hook (stavehat) havde klasse, og nogle fede tekster, og kom derved igennem ved at synge afhelvedes til... TV2, det lyder jo afhelvedes til, og teksterne er det sædvanelige fis, eller de har lavet noget skummelt som var ok, men f.eks "De første kærester på månen", det er jo noget.... Pis :O


    Og søren ryge er da oversej! :D

  • Udødeligt musik må være Joan Jett - I Love Rock n Roll fra 80'erne..


    EDIT: Det må da også være The Sweet - Little Willy

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

    Rettet en gang, sidst af celfa ().

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Føj for den lede... TV2 er da musikkens svar på TV'ets Søren Ryge med DR-Deruide... :boxed:


    Otis Redding / Dr. Hook (stavehat) havde klasse, og nogle fede tekster, og kom derved igennem ved at synge afhelvedes til... TV2, det lyder jo afhelvedes til, og teksterne er det sædvanelige fis, eller de har lavet noget skummelt som var ok, men f.eks "De første kærester på månen", det er jo noget.... Pis :O


    Jamen det er jo så din mening ;)


    Vi andre kan jo ikke gøre for din smag fejler noget :))


  • Yes sir, meget i retning af min stil. Dog skal Iron Maiden, Foo Fighters, Pink Floyd og Radiohead lige tilføjes :hb:

  • Quote

    Originally posted by Shak
    Scorpions, Bob dylan, Tracy Chapman, credence clearwater revival (Rollin' rollin' rollin on the river :)) )


    Jeps! Især "Winds of change"..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Jamen det er jo så din mening ;)


    Vi andre kan jo ikke gøre for din smag fejler noget :))


    Der er jo også nok en grund til, at de har været vellidt og megahørt i 20 år eller mere. Fået et utal af priser og har altid givet en go' stemning og atmosfære, når de har spillet op til "dans" og hygge. Det er det, der er godt ved dem ! Det er næsten alle slags folk, der ka' li at høre dem.
    At der er nogle enkelte fravælgere - det vil der jo altid være. Dem om det. ;)


    Edit: Til Shak - :9xo "lige i r.... Rikke" :))

  • Rage Against The Machine - Mange forskellige
    Pearl Jam - Mange forskellige
    Alice Cooper - Poison
    Bachman Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet
    BeeGees - Mange forskellige
    Black Sabbath - Mange forskellige
    Bucks Fizz - Making Your Mind
    D-A-D - Mange forskellige
    David Bowie - Mange forskellige
    Dean Martin - Mange forskellige
    Electric Light Orchestra - Mange forskellige
    Frank Sinatra - Mange forskellige
    Iron Maiden - Mange forskellige
    Metallica - Mange forskellige
    Michael Jackson - Mange forskellige
    Nirvana - Mange forskellige
    Opus - Live Is Life
    Queen - Mange forskellige
    Rammstein - Mange forskellige
    Shu-bi-dua - Mange forskellige
    Slade - Mange forskellige
    The Beatles - Mange forskellige
    The Who - Tommy-albummet (eller hvad den nu hedder)
    Yes - Owner Of A Lonly Heart


    Kørte lige hurtigt gennem min liste, og valgte dem ud der lige faldt i øjnene.