Højt 7900GT OC

  • Quote

    Originally posted by M.Beier


    Dit 6800GT trækker vel også FEAR i 4x FSAA 16x AT, 1280 res med alt på high uden at hakke det mindste, ikke? - Well...
    Grafikkort, om det så er 2*7900GTX, så kan der aldrig komme kræft nok, forestil dig hvor tungt f.eks FEAR i 1920 widescreen med alt øjneguffet på kræver... Det er ikke småting


    Det er da for grimt at høre på Mr. Mr Beier, jeg kan da også køre BF2 med alt på max, og jeg MENER ALT. Der er en grænse i alle spil og de flest "grænser" kan PT. got opnæs med det "anden" bedste kort.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • har aldrig spillet fear (singleplayer spil er spild af tid) så det kan jeg ikke udtale mig om...men har ikke widescreen så 1280*1024 er max for mig...men i den opløsning trækker den bf2 med fuld fps på til alt......og med alt slået til på max...ved ikke om folk ikke kan læse herinde mere??? mit 6800GT kunne ikke helt følge min cpu på det område men mit 7800GT kan...og jeg er ret sikker på min cpu slet ikke kan levere power nok til gfx.....


    m.beier du skulle måske lære at sætte din maksine op til at køre spil ordentligt istedet for at spille 3dmark så meget, hvis et setup med 7900 i sli ikke kan trække det...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by nano


    Det er da for grimt at høre på Mr. Mr Beier, jeg kan da også køre BF2 med alt på max, og jeg MENER ALT. Der er en grænse i alle spil og de flest "grænser" kan PT. got opnæs med det "anden" bedste kort.


    Jeg tror ikke lige du skal regne med at særlig mange grafikkort, single, kan trække fuld AA / AT i nye spil... BF2 aner jeg intet om, har aldrig spillet det, og kommer jeg heller ikke til, da jeg ikke bryder mig om BF serien...
    AA / AT er en af grundene til folk erhverver sig nyt grafikkort, og manden påstår 6800GT kan trække det, hvilket er noget fis... - Er massere ting selv et clocket 7800GT ikke kan trække, så er ganske meget fornuft i at købe et 7900GT.


    EDIT:
    Min maskine er altid optimeret til games Fragman, og mit x850XT løber fra dit 7800GT i de fleste spil.... - Prøv det med AA / AT / HDR...

  • Quote

    Originally posted by M.Beier


    Jeg tror ikke lige du skal regne med at særlig mange grafikkort, single, kan trække fuld AA / AT i nye spil... BF2 aner jeg intet om, har aldrig spillet det, og kommer jeg heller ikke til, da jeg ikke bryder mig om BF serien...
    AA / AT er en af grundene til folk erhverver sig nyt grafikkort, og manden påstår 6800GT kan trække det, hvilket er noget fis... - Er massere ting selv et clocket 7800GT ikke kan trække, så er ganske meget fornuft i at købe et 7900GT.


    EDIT:
    Min maskine er altid optimeret til games Fragman, og mit x850XT løber fra dit 7800GT i de fleste spil.... - Prøv det med AA / AT / HDR...


    tro på det.......men start med at lære at læse gider stadig ikke skrive det for 4. gang.... (hvordan du kan køre det bedre end 100% vil jeg godt se.....og ja jeg snakker bf2 for det er det neeste min maskine behøver at køre)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Mit 7800GT 490/1200 trækker uden problemer BF2 med 4xAA og 16xAF ved stabile 99/100 FPS med framdrop på ca. 5 i smoke

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Hov - havde glemt at GF4 ikke kan bruges til BF2, men jeg tror godt du ved hvad jeg mener! Anyways, er er BF2 ikke særlig meget GFX krævende - derfor elendigt spil at bringe ind i billedet.


    Noget andet er, hvad folk mener er spilbart. Når jeg endelig spiller, så er det et must for mig at FPS er godt over 60 - ALTID!


    Og ja, 6800GT er et godt kort. Men det er efterhånden slet ikke nok til at lave noget vildt grafik og samtidig have en høj fps i spil af nyere dato som self. er med krævende lir.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by nano
    Mit 7800GT 490/1200 trækker uden problemer BF2 med 4xAA og 16xAF ved stabile 99/100 FPS med framdrop på ca. 5 i smoke


    Hvad vil du sige med det? Der er pænt stor forskel på 6800GT & et 7800GT :P


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Nu er det jo også kun Mr Beier der har bragt 6800 på banen Fragman har et 7800, det er bare Beier der snakker udenom som han plejer.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Ok :)


    Well skal vi komme tilbage til topic så...


    Er der virkelig ikke andre der kan bidrage med deres 7900 kort? Hvad de kan OC og andre relavante oplysninger


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|


  • Jo du burde kunne oc det mere med vand.


    Mit x800xtpe kunne 586/586mhz med standart køleren, og med vand 626/626mhz, stabile clocks.

  • Quote

    Originally posted by noxon


    Jo du burde kunne oc det mere med vand.


    Mit x800xtpe kunne 586/586mhz med standart køleren, og med vand 626/626mhz, stabile clocks.


    jeg er ked af det, men du kan ikke sammenligne på tværs af kort det er nogle 7900GT vi snakker om her :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by SlackeR


    hehe tror du ikke liige du overvurderer dig selv der? ;)


    Hvem siger jeg snakker om mig selv?
    Snakker gennerelt om Vmods, men det var da ærgeligt at du opfatter mig som selvglad.

  • Quote

    Originally posted by Nosfer@tu


    Hvem siger jeg snakker om mig selv?
    Snakker gennerelt om Vmods, men det var da ærgeligt at du opfatter mig som selvglad.


    Hehe det var nu en jokes, angående din kommentar om guder, som så måtte være dig ;)


    Edit: Tværtimod har jeg stor respekt for dine evner. Især dit lodningsfrie vmod synes jeg er interessant. Kan du ikke skrive mere om hvordan det præcis fungerer på din blog evt? :)

  • Quote

    Originally posted by noxon


    okay, men var jo bare for at sige at jeg fik noget ud af en load på 40-50 istedet for 60+


    Det skulle gerne være generelt at laver temp gir flere mhz, ikk?


    Jow, og jeg snakked med Søndergård om det på MSN. Det er min overbevisning, at alt hardware har et max. og hvis det er nået med stock køling vil vand ikke hjælpe. Det vil så fjerne evt. blæserstøj og sikkert forlænge levetiden på kortet.


    Når det er sagt, mindes jeg dog et 9800Pro (må det vile i fred) som jeg troede havde ramt max. med AC VGA silencer, som jeg dog fik lidt længere op med noget Asetek vand.


    Søndergård har næsten fået mig overbevist om at det er et XFX 7900GT XXX der skal i det system jeg har under opbygning.

  • Om det vil hjælpe med vand finder jeg ud af idag. Igår fik jeg de sidste dele, men desværre skulle jeg bruge et metalbor som jeg ikke havde :( Derfor kan jeg først blive idag. Det er sq ellers blevet helt godt og jeg smider da lige et par billeder når det er færdigt. Nu håber jeg bare ikke at det pisser ud når jeg slutter det til.


    Skal lige bruge et tip her:


    Jeg har netop monteret VGA, Chipset & CPU køling men jeg ved ikke om det holder tæt og så videre. Er det smarteste ikke at fylde vand på og starte pumpen UDEN at man har sat strøm til komponenterne i computeren? Altså, der kan vel ikke ske noget med HW hvis der ikke er strøm til det når vanet fosser ud over det? :rolleyes:


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by Søndergård
    Om det vil hjælpe med vand finder jeg ud af idag. Igår fik jeg de sidste dele, men desværre skulle jeg bruge et metalbor som jeg ikke havde :( Derfor kan jeg først blive idag. Det er sq ellers blevet helt godt og jeg smider da lige et par billeder når det er færdigt. Nu håber jeg bare ikke at det pisser ud når jeg slutter det til.


    Skal lige bruge et tip her:


    Jeg har netop monteret VGA, Chipset & CPU køling men jeg ved ikke om det holder tæt og så videre. Er det smarteste ikke at fylde vand på og starte pumpen UDEN at man har sat strøm til komponenterne i computeren? Altså, der kan vel ikke ske noget med HW hvis der ikke er strøm til det når vanet fosser ud over det? :rolleyes:


    Præcis. Tænd aldrig op første gang med power på hele systemet. Sæt KUN strøm til pumpen og intet andet. Lad det så køre nogle timer (nogen siger dage) indtil du er sikker på det ikke lækker. Herefter starter du op som normalt, nyder stilheden - og clocker dit 7900GT i smadder :clap:

  • Cool. Nu har jeg fået det på. Det er sq i orden det her!


    Jeg har ikke locket videre på kortet endnu, men jeg har kørt et par 3dmark06 tests og max gfx temp var 40 grader. Jeg har fået ATI tool til at logge teme hver 10 sek og max temp kunne derfor aflæses til 40 grader med 2x120mm blæsere ved 7v (Som ikke kan høres). Det eneste jeg kan høre i systemet er min harddisk, men det er meget begrænset da den er indelukket og ligger på et filt agtigt materiale. Damn det gfx skal OC'es i aften :P


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|