Højt 7900GT OC

• Ok

Så er der en lille update:

Jeg regnede med at jeg fik artifacts pga. core og mem. Det viser sig nu at det kun var coren der gav små fejl. Derfor er det lykkedes mig at OC rammene til 1900MHz uden aftifacts i benchs :P

Det gav 99k+ et eller andet. Desværre har jeg ikke tid til at fortsætte før i morgen ;(

Konklusion for 1. dag er derfor 450@600 & 1300@1900MHz (Ja jeg kan godt lide at sammenligne med et std. 7900GT og ikke pre-ocet 7900GT - burde jo være det samme :) )

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

• Mine scores med nedenstående system er som følger:

3dmark:

2001 - 26419
    2003 - 18899
    2005 - 9062
    2006 - 4413

Aquamark 3.0
    77807

Har ikke overclocket selv (kortet er jo stock OC), og har egentlig heller ikke tænkt mig det. Endnu i hvert fald!

men jeg er nu ovenud tilfreds med det kort! :D Fik ca. 6800 i 3dm05 med 7800GT, så det er jo en kæmpe forbedring!

• Til jer med XFX-kort:
    Det er nice kort. Men de har fusket lidt ;)
    XFX sænker geometry delta på deres oc-modeller. Det vil sige at geometri-processoren på deres kort kører "mindre mere hurtigt end resten af kernen" om man så må sige. Altså er den standard på 50 mhz, geometry kører så 50 mhz mere. XFX sætter den ned. Det kan ændres i bios med et modprogram, men det kan være man mister stabilitet. At de gør det er i og for sig ok - men det yder lidt ringere end andre kort ved samme hasttighed.
    Men hvis det er geometry der sætter grænsen for ens OC er det selvfølgelig fint - så får man lige resten med på core.

Originally posted by Grauballemanden
    mit kort har potentiale må man sige :D 610/962,5mhz

link til billede af scoren: http://www.xtremesystems.org/f…p?p=1339558&postcount=291
    /Grau

Nice! Hehe, ja de er sjove at lege med :D

Er det uden nogen form for grafikfejl?

Originally posted by SlackeR
    Til jer med XFX-kort:
    XFX sænker geometry delta på deres oc-modeller. Det vil sige at geometri-processoren på deres kort kører "mindre mere hurtigt end resten af kernen" om man så må sige. Altså er den standard på 50 mhz, geometry kører så 50 mhz mere. XFX sætter den ned. Det kan ændres i bios med et modprogram, men det kan være man mister stabilitet. At de gør det er i og for sig ok - men det yder lidt ringere end andre kort ved samme hasttighed.
    Men hvis det er geometry der sætter grænsen for ens OC er det selvfølgelig fint - så får man lige resten med på core.

Hmm. Not cool! Anyway, så længe jeg får højere ydelse i spil og programmer så er det OK med mig :) Skal have kigget på det though...

Jeg er hjemme og besøge de gamle denne weekend, men min roomie siger at pakken med H2O er kommet :D Glæder mig sq til at komme hjem!

Dog er jeg ikke så sikker på at det vil hjælpe med H2O køling da kortet jo ikke bliver mere end ca 65 grader load. Kan I svare mig på det? Tror I det vil gøre nogen forskel?

Rettet en gang, sidst af Søndergård ().

Originally posted by SlackeR
    Til jer med XFX-kort:

Arh det er jo lidt ærgerligt egentlig, hmm.
    Men then again. Så får jeg jo den meget højere ydelse ift. mit 7800GT. Og jeg har kun givet 500kr for det nye kort. Så er godt tilfreds anyway :)

Nu mangler jeg bare en lydløs køler!

• Jeg er såmænd lidt ligeglad. Det eneste er at det er uncool. I kan jo evt begynde selv at sætte den op til det er den der giver probs når i har fundet max clocks, så får i da den optimale performance. Man kan sige at hvis XFX har fundet ud af at det er geometry der altid stopper først og de derved giver jeg bedre overclocks er det vel fint :)

Angående temperaturafhængighed ved jeg det faktisk ikke. 65 lyder fint nok, men igen er det jo en ny produktionsteknologi. Jeg tror umiddelbart den vil kunne mere med en 15 graders lavere temp eller noget :)

• hvad spiller folk egentligt for at have brug for sådan et kort? ...de giver god ydelse for pengene ja, men et x800xl til 1400kr giver imo mere pr kr...og ydelsen er tilstrækkelig til de fleste.

efter jeg fik min opty kunne jeg udnytte mit 6800GT...men med mit 7800GT kører jeg BF2 i fuld opløsning (1280*1024 for mig) med fuld antialiasering og anisitropic filtrering og alt på high......og har intet fps lag under nogen omstændigheder! ....jeg kan ikke udnytte mit 7800GT fuldt ud med min cpu, men spillet kan heller ikke bruge mere power.....så hvad spiller folk der køber 7900GT dog?

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Jeg spiller GTR og GTL... GTL er forslugen' selv med dette kort ligge jeg til tider helt nede på 20-25-30 frames, men 50-60 andre steder.

GTR derimod, som er totalt overfølsom over for OC'ede maskiner, ligger på 90-140 FPS.

Mit alternativ var et 7800GT OC - Golden Sample - Runs like Hell, som koster 2800+ kr, så mit regnestykke sagde at 7900GT med 24 pipes var en bedre handel - og lidt mere fremtidssikret.

• De nyere spil som COD2 & FEAR er yderst krævende. Fordelen er jo at du kan få det hele til at se langt pænere ud og samtidig beholde den fyldende fornemmelse.

Sådan som du skriver det, så ja, men jeg kan da også køre alt med et GF4 kort...

Originally posted by Søndergård
    De nyere spil som COD2 & FEAR er yderst krævende. Fordelen er jo at du kan få det hele til at se langt pænere ud og samtidig beholde den fyldende fornemmelse.

Sådan som du skriver det, så ja, men jeg kan da også køre alt med et GF4 kort...

sådan som JEG skriver det ??? læs lige min post igen...jeg kører BF2 i den højeste opløsning mit system tillader med alle features sat på max.....dvs det kan ikke blive pænere eller køre med flere fps end jeg kører.......medmindre vi snakker sli og 16X AA osv......og BF2 kan du ikke køre med gf4 medmindre du bruger en emulator :)

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by Fragman
    hvad spiller folk egentligt for at have brug for sådan et kort? ...de giver god ydelse for pengene ja, men et x800xl til 1400kr giver imo mere pr kr...og ydelsen er tilstrækkelig til de fleste.

efter jeg fik min opty kunne jeg udnytte mit 6800GT...men med mit 7800GT kører jeg BF2 i fuld opløsning (1280*1024 for mig) med fuld antialiasering og anisitropic filtrering og alt på high......og har intet fps lag under nogen omstændigheder! ....jeg kan ikke udnytte mit 7800GT fuldt ud med min cpu, men spillet kan heller ikke bruge mere power.....så hvad spiller folk der køber 7900GT dog?

Dit 6800GT trækker vel også FEAR i 4x FSAA 16x AT, 1280 res med alt på high uden at hakke det mindste, ikke? - Well...
    Grafikkort, om det så er 2*7900GTX, så kan der aldrig komme kræft nok, forestil dig hvor tungt f.eks FEAR i 1920 widescreen med alt øjneguffet på kræver... Det er ikke småting