100% stabil??

  • Hvornår mener i at en computer er stabil?


    Har lige siddet og hygget med lidt clock. og har ramt 2.8ghz med standard volt. Og har fået af vide at rekorden er 2850 med standard vcore. Så ville gå efter rekorden. Men hvornår kalder i en computer for stabil. Den kan klare 32m og en time med GTL samt diverse 3dmark. Men er det så stabilt?

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • men ja normalt ram eller CPU hastighed du bare skal stresse.
    så ser d hurtigt om der sker nogle fejl..



    Jeg kører dog også altid en 3dmark eller lign for at se om PCI AGP PCI-E osv også kører stabilt.


    Nogle mener ikke det er nødvendigt.


    Men jeg gør det dog altid. for har selv været ude for at CPU ram kører fint, så snart GFX så skal snakke med CPUen går det galt.


    Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards


  • Det kaldes ny strømforsyning :P

  • plejer at køre 1-2 timers bf2 for at checke systemet som sådan, og derefter en nat med folding@home......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Det kaldes ny strømforsyning :P


    hehe nahh ikke nødvendigvis


    Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Det er ikke lang tid I bruger på at se, om jeres computere er stabile. Jeg bruger ofte nætter på at teste CPU eller RAM ved en given hastighed, da jeg føler, det er nødvendigt.


    Hvis computeren bliver flyttet til varmere omgivelser - fx under LAN, hvor man ofte oplever ekstreme temperaturer - kan den gå hen og blive ustabil.


    EB

  • Quote

    Originally posted by EdgarBaba
    Det er ikke lang tid I bruger på at se, om jeres computere er stabile. Jeg bruger ofte nætter på at teste CPU eller RAM ved en given hastighed, da jeg føler, det er nødvendigt.


    Hvis computeren bliver flyttet til varmere omgivelser - fx under LAN, hvor man ofte oplever ekstreme temperaturer - kan den gå hen og blive ustabil.


    EB


    Jeg plejer bare at lege lidt med den, bruge den og så lade det være ved det. Bliver den så ustabil hen ad vejen clocker jeg ned ;)

  • Quote

    Originally posted by SlackeR


    Jeg plejer bare at lege lidt med den, bruge den og så lade det være ved det. Bliver den så ustabil hen ad vejen clocker jeg ned ;)


    Kan ikke tolerere at min computer bliver ustabil. Det kunne jo være, jeg var midt i noget vigtigt. Bruger mange timer på MemTest og Prime netop for at undgå at sådanne problemer opstår.


    EB

  • Har det på samme måde som slacker. Hvis computeren viser sig at være ustabil clocker jeg ned, værre er det jo egentlig ikke. Dog har jeg ikke prøvet det specielt tit endnu :)
    Lortet virker bare hehe

  • Har det lidt anderledes, vil den ikke mere herfra, bliver jeg sur og køber en ny eller skruer op for volten, eller kølingen :) - At gå et skridt ned a' trappen mht. hastighed på computer, det går ikke herfra :(


    Men mht. gfx, siger jeg altid, 10-20 mhz mindre på GPU / MEM end max uden artifacts... - For hvem kender ikke det at det liige stiger med 3-4 grader i værelset?

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Har det lidt anderledes, vil den ikke mere herfra, bliver jeg sur og køber en ny eller skruer op for volten, eller kølingen :) - At gå et skridt ned a' trappen mht. hastighed på computer, det går ikke herfra :(


    Men mht. gfx, siger jeg altid, 10-20 mhz mindre på GPU / MEM end max uden artifacts... - For hvem kender ikke det at det liige stiger med 3-4 grader i værelset?


    Bare ærgeligt alting har en grænse, så du får nogle problemer med at finde nye cpuer til sidst ;)

  • Quote

    Originally posted by SlackeR


    Bare ærgeligt alting har en grænse, så du får nogle problemer med at finde nye cpuer til sidst ;)


    Hehe, er ikke nået ligeså langt som SIOUX, købe bunker af CPU'er for at vælge den bedste :P