Godt begynder cam?

• nej
    nej
    alt

Det er ikke et DSLR, men et rigtig godt kamera. Fuji laver rigtig gode all-around kameraer og kan kun anbefale dem. Har selv haft et Fuji S7000 som jeg var rigtig glad for. Så du kan roligt købe det der.

• Her er lidt info om det cam
    Men nej det er ikke et Spejlrefleks digicam men Spejlrefleks stil
    Man kan ikke skifte lise derpå
    Den linse der sidder der på er en universal linse

Hvis du gerne vil have en "nemt" cam så gå efter et Konica Minolta DiMAGE Z serien eller et Olympus SP 500 UZ de er nemme at bruge og har mange muligheder... Det cam som jeg har anbefalet dig er lidt mere "pro" uden at være spejlrefleks dog er der noget med noget lukkertid og noget andet som jeg ikke er så glad for ved det cam

Mit råd.. Hvis du skal bruge camet til allround så tag det olympus det kan også sluttes til lyssystemer hvis det er det kan næsten alt. Uden at være Spejlrefleks.. Nen hvis du har pengene til det så gå efter
    Canon EOS 350D (DK),
    Nikon D50 (Sort) m. AF-S DX 18-55 mm objektiv
    Olympus E-500

Hvis der ellers er noget kan du adde min msn (promp_3650@hotmail.com) så vil jeg med glæde hjælpe dig der

Held og lykke :)

• Oki.. .tak for svarene... DoDo jeg ville skam MEGET gerne ha et EOS 350 men har bare ikke lige penge til det... men det der du forslog mig, ser jo også ud til at være ok som begynder cam... ville bare gerne ha haft et hvor man kunne skifte lincen :)

Det cam som du har tilsalg, det er jo et Spejlrefleks digicam ik? bare i den "lave" ende eller er jeg også forkert på den der :O hehe

Originally posted by Angelus
    Oki.. .tak for svarene... DoDo jeg ville skam MEGET gerne ha et EOS 350 men har bare ikke lige penge til det... men det der du forslog mig, ser jo også ud til at være ok som begynder cam... ville bare gerne ha haft et hvor man kunne skifte lincen :)

Det cam som du har tilsalg, det er jo et Spejlrefleks digicam ik? bare i den "lave" ende eller er jeg også forkert på den der :O hehe

du er godt klar over at slr og linser ik lige frem er det billigste.. og med mindre du VED du kommer til at gå op i fotografering så er det dumt og købe et slr. så tag og køb det Fuji ;)

• Bare hold dig langt væk fra det acer hvis du har bare lidt lyst til at lege med at fotografere. Det er et rigtig kompakt kamera som er lavet lige så meget på at skulle være lille og smart som det er på at skulle være et godt værktøj.

Med det du skriver tror jeg du skal droppe alt hvad der heder dSLR er du vist ikke klar på endnu :) og det er kun dem der kan skifte objektiv :)

Et kamera som det fuji er ikke helt dumt... du kan også kigge på Canon Powershot S2 IS som er et enormt godt kamera der som minimum lever op til det fuji. Plus det så har en virkelig god videokvalitet.

Pas på med at gå efter noget med for højtpixel tal da den fysiske ccd/cmos ikke er større bliver pixels fysisk mindre hvilket giver problemer i kvaliteten af billederne plus problemer med støj ved højre iso.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Oki, jeg vil dog selv sige jeg er klar til et dSLR cam, det er bare min penge pung der ikke er klar ;) men tror det bliver et som det der Fuji cam til at begynde med, så må jeg spare lidt sammen og købe et dSLR cam sener :)

Oki, jeg vil dog selv sige jeg er klar til et dSLR cam, det er bare min penge pung der ikke er klar ;) men tror det bliver et som det der Fuji cam til at begynde med, så må jeg spare lidt sammen og købe et dSLR cam sener :)

Er mest de spørgsmål du stiller og den måde du fremstiller det her. Et dSLR er noget man køber når man har styr på de her ting. Hvis man skal overveje at ligge så mange penge så stiller man ikke de sprøgsmål omkring det fuji cam :)

Mener også at man ikke bør kaste sig ud i det før man har læst en masse om det og forstå hvordan det hænger sammen med blænde, iso og lukketid. Hvis man ikke har styr på de ting har man alligevel ikke meget ud af et dSLR.

Originally posted by _WHAT_

Er mest de spørgsmål du stiller og den måde du fremstiller det her. Et dSLR er noget man køber når man har styr på de her ting. Hvis man skal overveje at ligge så mange penge så stiller man ikke de sprøgsmål omkring det fuji cam :)

Mener også at man ikke bør kaste sig ud i det før man har læst en masse om det og forstå hvordan det hænger sammen med blænde, iso og lukketid. Hvis man ikke har styr på de ting har man alligevel ikke meget ud af et dSLR.

Det vil jeg så ikke gi dig helt ret i ;)
    Jeg kan læse en masse om det med iso og lukke tid ( som jeg indrømmer jeg ikke ved en del om ) Men hvis jeg læser en del om det og ikke kan afprøve det, altså ikke har et cam jeg kan prøve det på, vil jeg ikke sige jeg får meget ud af det... jeg kan godt li at tag billeder, og vil gerne gøre det mere end bare en lille fritidsinterresse, men jeg har ikke lige 8k at ligge på bordet, til et cam, og så bliz og det andet.. ;)

men lige så snart jeg har de penge køber jeg det også :)

Håber du forstår mig?b

• Nu kan du jo altså også godt bruge de ting på andet end dSLR :)

Hvis du tager et kamera som S2 IS fra canon så har du mulighed for at lege med alle de ting også.

Men skal have en rimelig seriøs indgangs vinkel til det hvis man skal købe dSLR for det bliver dyrt og det går stærkt.

Hvis man ikke har en rimelig ide om at bruge et dSLR kamera for man med rimelig god mulighed dårligere billeder ud af det end et godt kompakt kamera som det fuji eller canon S2 IS.

Hvis man skal være lidt hård så er der ikke noget der hedder auto når man går i den klasse. Så skal man skyde selv, muligheden er der på nogen af husene men den burde ikke være der. Ofre man de penge skal man også udnytte det man betaler for :D

• Det er self. rigtigt... nok også derfor jeg burte begynde med sådan et cam som det Fuji cam eller det PowerShot S2 IS, så jeg "kommer" ind i det at bruge det og når jeg kan det og har flere penge kan jeg købe noget beder, så som EOS 350 f.eks.

Og når jeg ikke kan finde ud af det mere, tager jeg bare hjem til dig, så du kan lære mig det :cheers: :$ hehe...

• Ja jeg vil helt sikker anbefale at du tager et billigere kamera som et af de der er snak om i første omgang. Det kan faktisk en del og er slet ikke så dumt endda. Husk at man ikke kan købe sig til at tage gode billeder... det er personen der tager dem ikke kameraet.

Men kig lige på Canon Powershot S2 IS også der er vist mindst lige så meget at hente som med det fuji.

• For at kunne råde dig er der mange ting der er gode at vide.

Først og fremmest hvilken type billeder du skal bruge kameraet til. Er det feriebilleder, venner/familie-billeder, eller er det mere avancerede billeder som kræver nogle mere krævende indstillingsmuligheder af kameraet.

Er billederne udelukkende til brug på computeren eller skal der også laves papirudgaver, og i så fald hvor store udgaver?

Og samtidig husk på at generelt får man hvad man betaler for. Det er derfor at spejlreflekskameraer er dyrere.

Som det er nævnt et par gange er Canon S2 IS et fremragende kamera, specielt hvis man gerne vil have en god videofunktion oveni. Det er en hybrid der rent faktisk fungerer både med still-billeder og med videooptagelse (i modsætning til alle andre jeg har hørt om, hvor disse 2 funktioner er blevet kombineret.
    Du kan læse en dybdegående test (samt tests af andre kameraer) hvis du følger linket:

http://www.dpreview.com/reviews/canons2is/

Det skal lige siges at det er på vej i en ny (og forbedret formentlig) version, Canon S3 IS. Det skulle eftersigende være på gaden til maj, og jeg vil tro prisen bliver omkring 3500-4000 kr.

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• Der har lige været PMA hvor canon skyder nye kameraer af der har ikke været nævnt noget med et S3 IS. Så gammel er S2 heller ikke og jeg tror ikke vi ser noget før omkring august/september.

Originally posted by _WHAT_
    Der har lige været PMA hvor canon skyder nye kameraer af der har ikke været nævnt noget med et S3 IS. Så gammel er S2 heller ikke og jeg tror ikke vi ser noget før omkring august/september.

PMA starter først den 26. februar (og slutter 1. marts).

Canon S3 blev annonceret 21. februar sammen med Canon 30D (efterfølger til 20D), et par nye objektiver samt en række andre kameraer.
    Du kan se S3 på Canon Europes hjemmeside.

http://www.canon-europe.com/Fo…/Digital/PowerShot_S3_IS/

Den er ikke kommet på den danske hjemmeside endnu, men de plejer heller ikke være de hurtigste til at få opdateret.

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

jeg skal bruge camet til lidt af alt muligt, tæt på, langt fra, ferie billeder og sådan noget.. men ror bare det ender med sådan et som Fuji længer

Det tror jeg også vil være det rigtige valg :)

• LOL må have været små stiv da jeg læste det igennem så har sgu lige glippet den der :D

Men så vil jeg da nok anbefale at vente og købe den ser da ud til at være et monster godt kamera sådan set ud fra specs.