K: Bærbar med 12.1" skærm

  • Hey


    Skal begynde på uni her til efter sommerferien, og i den forbindelse leder jeg efter en studie bærbar. Den skal være med 12.1" skærm så den er dejlig let at transportere!


    Jeg kan få en med 13" skærm til lidt over 6k her http://www.sddata.dk/ext/default.php?comp=73121111&model=M30 så prisen skal gerne ligge omkring 6-7 k. Der skal være noget garanti tilbage, og den skal være i god stand...


    MVH
    Jesper | Chronic

    Dell Inspiron 630M: 1.7 GHz Pentium M, 1024 MB. Ram, 100 GB. Harddisk, 8x DVD Brænder, 14.1" WXGA LCD Panel TrueLife

    Rettet en gang, sidst af Chronic ().

  • Quote

    Originally posted by sbn
    Hvis du køber ny - så brug de sidste 300,- og få rn pentium M fremfor Celeron M:


    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159230


    Desuden bliver du ked af kun at have 256mb ram ... få MINDST 512mb - det koster ikke alverden i dag
    /sbn


    Det var ikke en dårlig idé

    Dell Inspiron 630M: 1.7 GHz Pentium M, 1024 MB. Ram, 100 GB. Harddisk, 8x DVD Brænder, 14.1" WXGA LCD Panel TrueLife

    Rettet en gang, sidst af Chronic ().

  • Jeg har en medion sim2000 12,1" wide med en vægt på 1.8kg, hvis det var noget. Er dog ikke helt klar til at sælge, da jeg først lige skal have den rigtige strømforsyning tilbage fra reperation(de sendte mig en forkert) og da den bærbare den skal erstates af også lige skal en tur til reperation.
    Den har lige været til rep og fået skiftet tastatur, musetaster og så strømforsyning. Den har dog en del ridser og afslidning af malingen, men kun kosmetisk. Kan tage billeder hvis det er.
    Det er en 1.3GHz celeron mobile, 512mb ram, 40gb HD, trådløsnet og DVD-RW drev. Den er 1år gammel og jeg har kvittering. Jeg har en pentium M 1.3GHz processor der kan sættes i, men så ryger reklamationsretten.
    Der med følger win XP og nero 6.
    Jeg havde regnet med små 4k

  • Quote

    Originally posted by db80
    Jeg har en medion sim2000 12,1" wide med en vægt på 1.8kg, hvis det var noget. Er dog ikke helt klar til at sælge, da jeg først lige skal have den rigtige strømforsyning tilbage fra reperation(de sendte mig en forkert) og da den bærbare den skal erstates af også lige skal en tur til reperation.
    Den har lige været til rep og fået skiftet tastatur, musetaster og så strømforsyning. Den har dog en del ridser og afslidning af malingen, men kun kosmetisk. Kan tage billeder hvis det er.
    Det er en 1.3GHz celeron mobile, 512mb ram, 40gb HD, trådløsnet og DVD-RW drev. Den er 1år gammel og jeg har kvittering. Jeg har en pentium M 1.3GHz processor der kan sættes i, men så ryger reklamationsretten.
    Der med følger win XP og nero 6.
    Jeg havde regnet med små 4k


    Jeg er bange for det skal være en Pentium Mobile processor da jeg har fpet at vide det er at foretrække... Og siden der skal være noget garanti på, må jeg desværre takke nej!

    Dell Inspiron 630M: 1.7 GHz Pentium M, 1024 MB. Ram, 100 GB. Harddisk, 8x DVD Brænder, 14.1" WXGA LCD Panel TrueLife

  • Quote

    Originally posted by db80
    Men husk at den kommer op i små 8000kr med pentium mobile den du har set på og det er uden styresystem. Standard modellen har f.eks ikke trådløst net.


    Nej, det kan jeg godt se... Det er der ikke noget at gøre ved

    Dell Inspiron 630M: 1.7 GHz Pentium M, 1024 MB. Ram, 100 GB. Harddisk, 8x DVD Brænder, 14.1" WXGA LCD Panel TrueLife

  • Krav:
    Skal være Pentium Mobile processor
    Skal have minimum 512 MB. ram

    Dell Inspiron 630M: 1.7 GHz Pentium M, 1024 MB. Ram, 100 GB. Harddisk, 8x DVD Brænder, 14.1" WXGA LCD Panel TrueLife

  • Quote

    Originally posted by Chronic


    Jeg er bange for det skal være en Pentium Mobile processor da jeg har fpet at vide det er at foretrække... Og siden der skal være noget garanti på, må jeg desværre takke nej!


    jeg vil sige at en turion64 bestemt også kan bruges...den kan nok skaffes billigere og er ikke meget dårligere :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hvad med den her lille sag :


    http://www.notebookcheck.com/N…ag.54+M565416aa0e9.0.html


    Den bliver solgt næsten overalt og til lige under 8000 .


    Den skulle have fine specs til det du nævner .


    og husk at hvis du f.eks køber den igennem Aldi har du 3 års garanti og 30 dages fuld returret.


    Og det er ikke fordi jeg selv er hos Medion, men kunne selv finde på at købe denne - da jeg synes man får en lækker sag til få penge.


    Kan oplyse at jeg selv har klikket lidt på den og specielt skærmen er lavet superlækkert ;) - og så en fin opløsning på 1280x800 på en 12" skærm er jo heller ikke i vejen.


    Er du interesseret kan jeg godt formidle kontaktinfo ;)


  • Hvor lang tid holder den batteri? Jeg har nemlig kig på en anden som kan holde batteri i ca. 5 timer, men jeg har også fået tilbudt en med 2xbatterier som kun holder 2 timer per batteri...

    Dell Inspiron 630M: 1.7 GHz Pentium M, 1024 MB. Ram, 100 GB. Harddisk, 8x DVD Brænder, 14.1" WXGA LCD Panel TrueLife

  • Quote

    Originally posted by Chronic
    Hvor lang tid holder den batteri? Jeg har nemlig kig på en anden som kan holde batteri i ca. 5 timer, men jeg har også fået tilbudt en med 2xbatterier som kun holder 2 timer per batteri...


    Det kommer jo selvfølgelig an på hvor meget man bruger den og hvad den skal trække, men vil skyde på at den følger alle andre Turion cpu'er.


    Men 5 timer tror jeg ikke den holder hvis den skal andet end at stå og se godt ud ;)

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    Det kommer jo selvfølgelig an på hvor meget man bruger den og hvad den skal trække, men vil skyde på at den følger alle andre Turion cpu'er.


    Men 5 timer tror jeg ikke den holder hvis den skal andet end at stå og se godt ud ;)


    Okay, du kan ikke komme med et cirka batteritid? Eller et link til et review...

    Dell Inspiron 630M: 1.7 GHz Pentium M, 1024 MB. Ram, 100 GB. Harddisk, 8x DVD Brænder, 14.1" WXGA LCD Panel TrueLife

    Rettet en gang, sidst af Chronic ().

  • Quote

    Originally posted by Chronic
    Okay, du kan ikke komme med et cirka batteritid? Eller et link til et review...


    Jeg kan da prøve at høre vores teknikere i morgen hvad de har testet den til ;)