OC af P3 866

  • Hvad kan man lige bruge til at overclocke denne gamle sag?


    Pentium 3, 866mhz
    3x128mb ram (133mhz)


    Det er en Compaq, så der er ikke mange muligheder i bios.. Nærmest ingen.


    Og er der noget jeg skal være opmærksom på hvis jeg overclocker den?


    Er kun vandt til min anden dejlig lette P4.. Hvor det bare er at hæve FSB'en i bios, og sætte rammenes timings ned.. eller.. op.. Men kan jeg ikk på denne.


    PS. Den kører i øjeblikket 1mb SuperPI på 4min og 16sek. :crazyeyes:

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Der skal være jumpere på bundkortet hvis det skal lykkes.
    Ellers skal du være ekstremt heldig at de bruger en PLL som clocgen kan styre, men det virker urealistisk.
    Måske kan du endda styre multiplieren på bunkortet med jumpere. Ellers FSB. Men det kan ske at der intet er. Det er temmelig svært at sige uden en manual til bundkortet. Og hvis det er specialfremstillet til compaq er der nok ikke meget at gøre mht den..

  • og er der pci og agp lock på bundkortet...tvivler.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • jeg skulle nok mene at det kommer an på hvilket bundkort den sidder i. men hvis at du spørger mig så vil jeg da sige at du bare skal hæve fsb`en
    det gjorde jeg dengang at jeg skulle overclocke min gamle computer (intel pentium 3 600eb) som der kom op og rende 675 mhz som faktisk var det højeste at jeg kunne tvinge den op på

    nu med nyt og bedre system


    intel pentium D 830 3,0 ghz MSI ms 7204 1 gb ram 250 gb seagate hd geforce fx 6700xl razor copperhead mus medion trådløst tastatur ktc skærm creative sbs 560 subw00fersæt