Ny Asetek Extreme 12 volt pump. Test

• Halløj...

Som mange af jer sikkert så, havde jeg en tråd i køb og salg, hvor jeg havde sat min nye Asetek pumpe til salg, pga Jeg egentlig var blevet enige med nogle stykker om at pumpen langt fra var kraftig nok til det system jeg er igang med at få op og stå...

Jeg har lige testet pumpen, og syntes efter testen at jeg lige var nød til at skrive lidt om det fordi det imponerede mig rimelig meget.

Jeg tilsluttede pumpen en tripple Radiator, samt et Resorvoir jeg har lavet i Rustfri stål med følgende mål H 10Cm B 10 Cm L 30 Cm, resorvoir indeholder RIMELIG meget vand, og der er jo indbygget resorvoir i pumpen, så havde en del vand til at flyve rundt..

Nå men tilsluttede så pumpen, smækkede vand på, løftede slangen op i 2,80 MTR's højde og loopede den tilbage i pumpen. havde en lille sprøjte jeg kunne putte ned i resorvoir og pumpe små luft bobler i vandet for at se hvor hurtigt den smed det rundt.. og det gjorde den altså i IMPONEREDE tempo, man kunne næsten ik nå og se boblerne når de blev skudt igennem systemet.. og det må man jo sige er rimelig nice.. så jeg er slet ikke i tvivl om at pumpen kan trække mit system fornuftigt..

Hvis der er nogen af jer der selv har den her pumpe eller har erfaring med den både på godt og ondt så vil jeg MEGET gerne høre om dem. for det ligger stadig lidt i baghovedet om den måske er kraftig nok. (det er den men alligevel )

Jeg er vildt imponeret over trykket i pumpen, og man kunne virkelig mærke trykket i slangen selv oppe i 2,80 mtr's højde, så det var ud over alt forventning, og sammen med det software der medfølger så man kan styre pumpen på sin comp, og den kan overvåge sys og lukke ned hvis pumpen svigter osv, det er bare ALT for nice...

Originally posted by Happy^
    Lad os se.. Det her har vidst noget med overclocking og køling at gøre, skal vi ikke lægge tråden der så? ;)

Hehe sorry Happy. skal nok lige huske og vælge rigtig forum næste gang. :)
    Men det var rimelig skægt og teste hehe. konen er lige så begejstret som jeg er. da jeg sku tømme sys for vand rev jeg bare slangen a ude på badeværelset.. SLUUUUUUUUUUUUURP sagde det lige, og så var der vand overalt. hehe.. The_Unforgiven Flere billeder tak hvis du har nogen. :)

• Så det er en god pumpe?
    En det en med 10mm eller ½ inch?

Jeg har nemligt tænkt på at købe en WaterChill Xtreme pumpe sammen med en Mora 2 radiator, men er i tvivl om pumpen kan trække Mora'en.

Originally posted by BH-5
    Så det er en god pumpe?
    En det en med 10mm eller ½ inch?

Jeg har nemligt tænkt på at købe en WaterChill Xtreme pumpe sammen med en Mora 2 radiator, men er i tvivl om pumpen kan trække Mora'en.

Pumpen er efter min mening rigtig go.. Jeg har selv skiftet de orginale 10 mm push in fittings ud med ½" fittings. :) men mener også man kan købe pumpen med ½"`:)
    EDIT: Se The_ Unforgiven's billede, han har en mora 2 radiator koblet sammen med den Asetek pumpe, og det går da helt fint. :)

Pumpen er efter min mening rigtig go.. Jeg har selv skiftet de orginale 10 mm push in fittings ud med ½" fittings. :) men mener også man kan købe pumpen med ½"`:)
    EDIT: Se The_ Unforgiven's billede, han har en mora 2 radiator koblet sammen med den Asetek pumpe, og det går da helt fint. :)

Det lyder jo rigtig godt :)

Jeg har set Xtreme pumpen med 10mm hos vcore.dk til 749 kr., men den med ½" fittings har jeg kun set på aseteks homepage og her er den ret dyr 122€.
    Jeg har ikke kunne finde pumpen m. ½" fittings hos nogen forhandler.

Så hvis det ikke er alt for svært at skifte til ½" fittings kunne jeg jo købe en med 10mm fittings.

• Det lyder afgjort som om du er glad for den pumpe, og kigger man på sppecifikationerne for den, gør den også et udemærket stykke arbejde.

Dog bryder jeg mig ikke om at den skal vibrere så meget, samt at begge de to jeg har skulle smide i et system, har været utætte da jeg fik dem.

Husk på de 2,8 meter ikke kan betragtes som løftehøjde, da det er et loop. ;)

AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

Originally posted by -=WOF=-^XavieR^

Hehe sorry Happy. skal nok lige huske og vælge rigtig forum næste gang. :)
    Men det var rimelig skægt og teste hehe. konen er lige så begejstret som jeg er. da jeg sku tømme sys for vand rev jeg bare slangen a ude på badeværelset.. SLUUUUUUUUUUUUURP sagde det lige, og så var der vand overalt. hehe.. The_Unforgiven Flere billeder tak hvis du har nogen. :)

[Blocked Image: http://www.slassen.dk/pc-mod/3.8ghz/6.jpg]

The_Unforgiven

Originally posted by Sajmon
    Det lyder afgjort som om du er glad for den pumpe, og kigger man på sppecifikationerne for den, gør den også et udemærket stykke arbejde.

Dog bryder jeg mig ikke om at den skal vibrere så meget, samt at begge de to jeg har skulle smide i et system, har været utætte da jeg fik dem.

Husk på de 2,8 meter ikke kan betragtes som løftehøjde, da det er et loop. ;)

BH-5 At skifte Fittings på pumpen er MEGET nemt... du kan evt ringe til dem hvor du bestiller pumpen, og spørger om de ikke vil gøre det for dig....Sajmon, jeg ved ikke helt hva du mener når du siger Viberere, min pumpe viberere overhovedet ikke, og siger heller ikke noget.. og den er heller ik utæt.. :)
    The_Unforgiven Det ser Nice ud!! Hva temps kan du holde med den Radiator.

Originally posted by The_Unforgiven
    42 idel og 56 full load , de 6xx bliver varmeeeeeeeeeeeee.

The_Unforgiven

Selv med en middelmådig vandkøler som en Hayden er, kan jeg holde min 640 @ 4,2 GHz på 49 full load - såmon ikke det er dit kølesystem som hænger lidt i bremsen - eller din temperaturudlæsning som ikke er helt korrekt. ;)

-=WOF=-^XavieR^

Den vibrerer så hele kabinettet synger med - og de gør det begge to.

Foden kan ikke engang holde den fast længere end en times tid - så er den hoppet ud af.

AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

• Sajmon, det lyder godt nok vildt, for min pumpe hverken larmer eller viberere.. :) havde den startet op endnu engang igår aftes og lod den stå og køre en times tid koblet sammen med Tripple Radiator og resorvoir, og den hverken larmede eller vibererede.. den stod bare på gulvet ude på badeværelset på sin fod og møffede vand rundt .. . :) og den har ik bevæget sig på gulvet, så det er da minimalt min pumpe viberere. og den står ikke på sine gummi sugekopper, den står bare på plastic foden. :)

The_Unforgiven. Syntes det lyder som nogle fine Temps, du har jo ikke nogle blæsere på din radiator, så syntes faktisk det er helt fint. :) ved ikke hvor meget sådan en radiator skal yde. men lader da ik til der er noget der hænger i bremsen nogen steder.

BH-5 At skifte Fittings på pumpen er MEGET nemt... du kan evt ringe til dem hvor du bestiller pumpen, og spørger om de ikke vil gøre det for dig....

Tak for oplysningen :)
    Hvor har du købt din Xtreme pumpe?