CPU-brug 100%? :(

  • Hej allesammen..


    Ville lige høre jer kloge mennesker om jeres bedste bud på hvad der kan skyldes dette?


    Når jeg går ind i Windows Jobliste, under processer, er det somregel IEXPLOERE.EXE der tager alt min cpu kraft.. Hvad kan skyldes dette mega nederen problem?
    Har tjekket for virus, spam, spyware osv...

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • Quote

    Originally posted by Renegade
    Hej allesammen..


    Ville lige høre jer kloge mennesker om jeres bedste bud på hvad der kan skyldes dette?


    Når jeg går ind i Windows Jobliste, under processer, er det somregel IEXPLOERE.EXE der tager alt min cpu kraft.. Hvad kan skyldes dette mega nederen problem?
    Har tjekket for virus, spam, spyware osv...


    Jeg har nogle gange det problem når jeg har denne side åben! Jeg lavede på et tidspunkt en tråd om det, og jeg mener det er/var pga nogle af reklamerne på siden her...


    Har du prøvet at lukke alle åbne IE og tjekke load igen?

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Originally posted by Schultz
    Hvilke antivirus, -spyware og -adware programmer bruger du ?


    Brug mozilla?


    Jeg bruger Symantec Antivirus, Ad-Aware 6.0 samt Spybot S&D..


    Brug Mozilla?

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • Prøver lige at vedhæfte et billede så I kan se...

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • Og lukker jeg så exploreren ned, så falder cpu-forburget, lige indtil jeg åbner en nyde side og går ind på en url.. Så flyver den op på 100 igen :boxed: ;(

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • Måske har du kommet til at hente noget lort på BearShare :))

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Originally posted by Renegade
    Prøver lige at vedhæfte et billede så I kan se...


    Det ku' godt se ud til, at du måske sku' overveje, at får renset ud i mange af de ting du har kørende. Lidt svært og nævne dem, da jeg ikke kan se dem allesammen.
    Men kan se du har noget, som sagtens ku' være årsagen. Bearshare og andre Bit-ting. De kunne godt være årsagen til at din explorer ter sig som den gør. Du har sikkert også en masse kørende som kigger efter opdateringer.


    Ville være noget nemmere at præcissere, hvis du viste dem allesammen.
    Kan se, at du har næsten dobbelt så mange processer kørende, som jeg har.

  • Antallet af processor er fint nok.. Jeg har 45 kørende lige nu og jeg har ikk noget snavs inde ;)


    Men kan se at din explorer bruger nogenlunde mange ram.. Stiger det tal stødt når den napper din cpu? For så ville jeg hundrede procent give skylden på malware...


    Prøv at kør denne: http://karga.dk/?site=Software&Show=Fejl&Id=2
    Mht. at geninstallere det, så er det lidt anderledes, når det faktisk er dit OS der skaber sig, så vent lidt med at følge det råd :))

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Antallet af processor er fint nok.. Jeg har 45 kørende lige nu og jeg har ikk noget snavs inde ;)


    Men kan se at din explorer bruger nogenlunde mange ram.. Stiger det tal stødt når den napper din cpu? For så ville jeg hundrede procent give skylden på malware...


    Prøv at kør denne: http://karga.dk/?site=Software&Show=Fejl&Id=2
    Mht. at geninstallere det, så er det lidt anderledes, når det faktisk er dit OS der skaber sig, så vent lidt med at følge det råd :))


    Jeg har kørt Ad-Aware flere gange, og den finder ingenting..


    Lige ledes har jeg kørt Spybot S&D samt virustjek, og den finder ingenting..


    Ligeledes en meget mærkelig ting, når jeg går ind i en bestemt mappe (xxx) ;) så ryger cpu-forbruget i top med det samme, selv om jeg ikke vælger nogle af filerne. Bare det at jeg går ind i mappen får mit cpu-brug til at fucke op :(


    Og igen, når jeg åbner exploreren så ryger den derop med det samme jeg går ind på en side...

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Det ku' godt se ud til, at du måske sku' overveje, at får renset ud i mange af de ting du har kørende. Lidt svært og nævne dem, da jeg ikke kan se dem allesammen.
    Men kan se du har noget, som sagtens ku' være årsagen. Bearshare og andre Bit-ting. De kunne godt være årsagen til at din explorer ter sig som den gør. Du har sikkert også en masse kørende som kigger efter opdateringer.


    Ville være noget nemmere at præcissere, hvis du viste dem allesammen.
    Kan se, at du har næsten dobbelt så mange processer kørende, som jeg har.


    De programmer jeg har kørende har aldrig været noget problem mhp mit cpu-forbrug, netop derfor jeg ikke forstår det :(

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

    Rettet en gang, sidst af Renegade ().

  • :oops:, er ændret :)

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler