K: Fed politiscanner

• Ey.. :)

Har en kammerat der er blevet lidt lun på at få sig en politi scanner, vedkommende har så spurgt mig til råds omkring sådan en fætter, eneste prob er bare at jeg ikke aner en meter om det. hæhæ. nå men eftersom i er hardcore tweakere de fleste a jer, og som mig selv elsker og rode med de elektroniske ting håbede jeg der måske var en a jer der havde en scanner til at ligge i en skuffe et sted. gerne en fed en som ikke skal koste en million. :)

ud og kig i gemmerne og frem med hvad i har. :)

Originally posted by AlexKrycek
    Tag du kontakt til ham Icom forhandleren. Han finder sikkert et eller andet, brugbart

Men husk - du må kun lytte!

Hvad kan man ellers end at lytte?

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Originally posted by Bubbi
    Man kan ikke sende med en politiscanner..
    Kun lytte..

Og husk.. Du har tavshedspligt om alt hvad du hører på sådan en.. ;)

Skal du have fat i en scanner - så skal du ikke have fat i Icom ;)

Få fat i en eller anden United ;)

Originally posted by AlexKrycek

Skal du have fat i en scanner - så skal du ikke have fat i Icom ;)

Få fat i en eller anden United ;)

Hehe, ikke Icom men http://www.iccom.dk , de har også Uniden Bearcat scannere, som er nogen af de hurtigste og bedste til prisen.

Prøv på http://www.brugtgrej.dk ell http://www.dba.dk , men kig godt på priserne, for mange af de scannere der er til salgt brugt, de er til salg til en højere pris end en ny! Priserne er faldet meget det sidste år's tid, og når politiet engang får nye radioer, så kan du sikkert få dem forærende :-)

Originally posted by John H

Hehe, ikke Icom men http://www.iccom.dk , de har også Uniden Bearcat scannere, som er nogen af de hurtigste og bedste til prisen.

Prøv på http://www.brugtgrej.dk ell http://www.dba.dk , men kig godt på priserne, for mange af de scannere der er til salgt brugt, de er til salg til en højere pris end en ny! Priserne er faldet meget det sidste år's tid, og når politiet engang får nye radioer, så kan du sikkert få dem forærende :-)

Der kan man bare se - troede kun de gjorde i Icom. Man bliver da kloger hver dag :) - så er det jo bare få en der

• Jeg besøgte siden. ringede, han anbefalede uniden ubc 280, den er købt, har den i morgen. SÅ ER DET SQ SLUT MED FARTBØDER. hehe, Det er tit når de står en sted, kommunikerer de med andre køretøjer længere væk, og så bliver der sagt 'fart' det lærte jeg her for nylig. fik en bøde på 1000.- Jeg overhalede en bil med trailer da vi kom over en bakke. på vej ned mens jeg kører på siden, sætter svinet farten op. Jeg har lært at starter man en overhaling, gør man den færdig. Men !!!! der stod de så lige og skød mig m. laser. Men jeg kunne spille violin herfra og til Kolding hehe det nyttede nada. Dagen efter havde vi min makkers scanner med i bilen, og det virker sq ganske nice.

Am2 x5200ee @ 3ghz, HyperX 2x1gb ddr2 1200mhz 5-5-5-15, Asus M3A32 MVP DLX , zeroterm@cpu, asus hd2900xt.

A4000 san@2900 1,6v, g.skill4400f1@290 2,5-4-4-6, dfi ut, x850xtpe@600/600

Originally posted by dig-it
    Jeg besøgte siden. ringede, han anbefalede uniden ubc 280, den er købt, har den i morgen. SÅ ER DET SQ SLUT MED FARTBØDER. hehe, Det er tit når de står en sted, kommunikerer de med andre køretøjer længere væk, og så bliver der sagt 'fart' det lærte jeg her for nylig. fik en bøde på 1000.- Jeg overhalede en bil med trailer da vi kom over en bakke. på vej ned mens jeg kører på siden, sætter svinet farten op. Jeg har lært at starter man en overhaling, gør man den færdig. Men !!!! der stod de så lige og skød mig m. laser. Men jeg kunne spille violin herfra og til Kolding hehe det nyttede nada. Dagen efter havde vi min makkers scanner med i bilen, og det virker sq ganske nice.

"så nu kan jeg køre lige så stærkt jeg vil, for jeg får ikke en bøde mere.."

Flot mester.. Så mangler du bare udrykning på taget så fodgængere mv. bliver advaret om at du er ligeglad med fartbegrænsningerne.

Og forresten.. Du må gerne overhale, men kun hvis du ikke kommer over fartgrænsen. Og der er INGEN der siger at du SKAL gennemføre en overhaling.
    "aarh pis jeg rammer en modkørende om lidt, men jeg skal jo gennemføre overhalingen."

Nej, hvis du ikke kan overhale uden at overtræde fartbegrænsningen eller hvis det bliver for farligt, så bliver du nødt til at afbryde overhalingen.

Originally posted by dig-it
    Jeg besøgte siden. ringede, han anbefalede uniden ubc 280, den er købt, har den i morgen. SÅ ER DET SQ SLUT MED FARTBØDER. hehe, Det er tit når de står en sted, kommunikerer de med andre køretøjer længere væk, og så bliver der sagt 'fart' det lærte jeg her for nylig. fik en bøde på 1000.- Jeg overhalede en bil med trailer da vi kom over en bakke. på vej ned mens jeg kører på siden, sætter svinet farten op. Jeg har lært at starter man en overhaling, gør man den færdig. Men !!!! der stod de så lige og skød mig m. laser. Men jeg kunne spille violin herfra og til Kolding hehe det nyttede nada. Dagen efter havde vi min makkers scanner med i bilen, og det virker sq ganske nice.

Ak ja - du blir' klogere min ven!
    1. Som Happy^siger
    2. Politiet er skam ikke dumme. og vil de ikke have du skal høre dem, så kan de kode hele lortet, og så er du på herrens mark ;). De er heller ikke dummere end at de nok skal få fat på dig uden du vil ane uråd - stol du trygt på det.

• Ak ja - du blir' klogere min ven!
    1. Som Happy^siger
    2. Politiet er skam ikke dumme. og vil de ikke have du skal høre dem, så kan de kode hele lortet, og så er du på herrens mark ;). De er heller ikke dummere end at de nok skal få fat på dig uden du vil ane uråd - stol du trygt på det.[/quote]

Så vil jeg da lige gøre DIG lidt klogere, Det eneste lige pt. som IKKE kan dekodes af digitale transmisioner er noget der hedder TETRA, som nogle politifolk er udstyret med. Dect er osse encrypted, men mange sites har løsninger til voip dect hacks. THOR er navnet på politiets radiosystem. Systemet er leveret af Motorola og understøtter kryptering af trafikken. Når der ikke krypteres, kan systemet aflyttes på sædvanlig vis. Systemet består af CENTRACOM basestationer, Spectra mobilstationer og MTS 2000 og Visar håndradioer. Deres system ligger 'skævt' på de enkelte frekvenser, og dertil kræves CTCSS filter, så er der ikke så meget skrat.
    Men en Motorola radio m. det rigtige krypto-modul, så ruller det med tetra.

PS. Har lige købt en suzuki med 139hk og en topfart på 269kmt.

poster lige de næste linier på forskud. :))

roooooooolig HAPPY det er målt på en rullebænk. men du ska vel kommentere afligevel ;) :pokey:

Og jeps, jeg kalkulerer med en fartbøde i ny og næ. Der er såmænd heller ingen sure miner fra min side når den bliver betalt, jeg vælger selv at køre stærkt. og det bliver jeg ved med. sådan er det. Alt skal tweakes, knallerten render 90 :), bilens kilerem tweakes til 120000km istedet for 100000km, mc'en er såmænd osse tweaket :) :rules:

Am2 x5200ee @ 3ghz, HyperX 2x1gb ddr2 1200mhz 5-5-5-15, Asus M3A32 MVP DLX , zeroterm@cpu, asus hd2900xt.

A4000 san@2900 1,6v, g.skill4400f1@290 2,5-4-4-6, dfi ut, x850xtpe@600/600