Nvidia 81.98, problemer?

  • Ciao.


    Nu er det anden gang at jeg har installeret denne driver til mit 6600 GT, men jeg syntes altså ikke at kunne få en ordentlig ydelse af kortet. Synes også at den ligger næsten 5 grader højere, bare i idle og ca. 15 grader mere i load. Andre der har problemer med denne driver?

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • Jeg har nøjagtig de samme problemer som dig. Når jeg for eksempel spiller CS:S, lagger spillet pænt meget, selv hvis jeg har sat opløsningen ned på 800x600 og sat alt grafik på low. I sidste uge havde jeg sendt min computer til reparation, da jeg troede det var min computer der var fejl i, men det viste sig at være 81.98 driveren... Så jeg kører nu på en lidt ældre driver, så mit grafikkort kører som det skal... PS. Jeg har også en 6600 GT...

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

  • min køre ginialt :P


    score 19*** i 3dmark .. næsten 20.000


    I cs source har jeg en fps på 100 - 150 --


    og hakker ikke spor :P

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2



  • Det er en meget god score må jeg sige. Jeg har max fået 17312 i 3dmark 01. Utroligt at mit system ikke kan score mere så. Nedtur!

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220


  • Kisker hva er din FPS i cs_militia? Der er jo HDR i det map, og hvis det slået til ved mig går det galt . Vi snakker under 30fps 8o


    Men køre med nyeste driver....



    EDIT: Hvilket 3dmark får du den score i?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Quote

    Originally posted by Crashzone
    Jeg har 60-100 fps i Militia ved 1024x768 6xFSAA 16xAno, sjovt at mit system er ligeglad med om jeg køre med FSAA og Ano eller uden, fps er det samme..



    Du kunne jo prøve at hente 82.12 beta driveren, eller hvad den hedder. men jeg ved der ligger en "god" beta driver der ude. Prøv kig hos guru side..



    du har 6600gt?



    btw: hva hedder du? ka se du fra frederikshavn hehe...



    EDIT: Prøver med 78.05 driveren, som er en beta der blev lavet fordi hl2 crashede ved nogle kort..blandt andet mit.


    Men har stadig væk problemet med at spillet fryser under loading når HDR er slået til X(

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Jeg er vendt tilbage til 77.77, da det er den der kører bedst på mit setup. :9xo
    Ikke andet og sige, prøv dig frem imellem de nyere drivere. Det ka' være det er en anden, der passer bedre til lige dit system.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Jeg er vendt tilbage til 77.77, da det er den der kører bedst på mit setup. :9xo
    Ikke andet og sige, prøv dig frem imellem de nyere drivere. Det ka' være det er en anden, der passer bedre til lige dit system.


    Jeg sad i mandags og testede alle drivere tilbage til 77.72, både i temp og score i 3dmark og jeg fandt frem til at 78.01 nok var den bedste, men stadig kun med en score på under 1000 min maks score tidligere. Men lige et bonusspørgsmål, de siger jo at servicepack 2 vil forbedre ydelsen på sit grafikkort, men har det noget på sig?? For jeg bryder mig ellers ikke så meget om SP2.

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • Quote

    Originally posted by Mikkelsen


    Jeg sad i mandags og testede alle drivere tilbage til 77.72, både i temp og score i 3dmark og jeg fandt frem til at 78.01 nok var den bedste, men stadig kun med en score på under 1000 min maks score tidligere. Men lige et bonusspørgsmål, de siger jo at servicepack 2 vil forbedre ydelsen på sit grafikkort, men har det noget på sig?? For jeg bryder mig ellers ikke så meget om SP2.


    Efter at jeg fik installeret SP2, har mit system kørt upåklageligt. Forstår ikke hvad der skulle være galt med SP2.
    Hvad er det du ikke bryder dig om ved det ? Meget af det der bli'r skrevet om dets negative sider, er ikke andet end skrøner.


    Du har selvfølgelig tjekket om du har noget snask liggende. Det ku' måske også være årsagen til dårligere performance. (Brug Spybot)
    Evt. køre en onlinescan: http://www.trendmicro.com/spyware-scan/


    Eller husket, at slå alt gejl og unødvendige programmer fra, som ligger og kører i baggrunden. (f.eks nvhelper32.exe el. nvsvc32.exe, som disables i Tjeneste/Services)

  • Tror fleste folk er irriteret på SP2 fordi der er mere "windows sikkerhed" i det.....må da os indrømme at deres firewall er MEGET irriterende...men det vel for forbrugerens eget bedste :ph34r:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by JuiCe
    Tror fleste folk er irriteret på SP2 fordi der er mere "windows sikkerhed" i det.....må da os indrømme at deres firewall er MEGET irriterende...men det vel for forbrugerens eget bedste :ph34r:


    Tror dem der er irriteret på grund af det du nævner, sikkert har problemer når de færdes på "den forkerte side" af hvad der er lovligt. Og så er det jo ikke SP2 der er synderen !
    Til det med firewall - tja man kan jo bare installere en, som man selv kan styre.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Tror dem der er irriteret på grund af det du nævner, sikkert har problemer når de færdes på "den forkerte side" af hvad der er lovligt. Og så er det jo ikke SP2 der er synderen !
    Til det med firewall - tja man kan jo bare installere en, som man selv kan styre.



    yup det nok sådanne folk.....


    Men min mening er så at Microsoft faktisk går ind og styre hva du må med din comp, og det sku ikk særlig fedt....


    Tag bare MSN messenger f.eks...Det lader folk overføre mp3 filer for derefter at blokere så snart overførslen er komplet....Dybt latterligt..hva hvis det noget musik/lyd du selv har lavet :s

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2



  • Har du hørt om winrar?
    Smid filerne i et komprimrings format og så er der ingen problemer i at sende noget som helst af sted.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Originally posted by RAC



    Har du hørt om winrar?
    Smid filerne i et komprimrings format og så er der ingen problemer i at sende noget som helst af sted.



    Gør jeg skam også, men stadig....burde virkelig ikk være nødvendigt :S

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by JuiCe



    Gør jeg skam også, men stadig....burde virkelig ikk være nødvendigt :S


    Næ - men når nogle absolut skal omgå de love og betingelser der er. Så bli'r resultatet desværre sådan. X(
    Ups det er vist ved at blive lidt for meget OT.

  • Quote

    Originally posted by Mikkelsen
    Ciao.


    Nu er det anden gang at jeg har installeret denne driver til mit 6600 GT, men jeg syntes altså ikke at kunne få en ordentlig ydelse af kortet. Synes også at den ligger næsten 5 grader højere, bare i idle og ca. 15 grader mere i load. Andre der har problemer med denne driver?


    har du prøvet 82.12 den bruger jeg og det virker helt fint


    http://www.nzone.com/object/nz…winxp_2k_32bit_82.12.html


  • Jep har intet snask liggende. Jeg vil sige ang. SP2 at jeg bestemt ikke bryder mig om deres popup closer, som tit forhindrer netbank osv, men jeg synes også at hvergang jeg har lagt den ind er der ligesom kommet flere windows fejl, bla. med stifinder. Lige præcis nvsvc32.exe ligger sku tit og sluger en del, men hvordan er det jeg slår den fra? Har haft gjort det engang men glemt det igen. ;(

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • Quote

    Originally posted by Connektors


    har du prøvet 82.12 den bruger jeg og det virker helt fint


    http://www.nzone.com/object/nz…winxp_2k_32bit_82.12.html



    Nej har ikke prøvet. Men henter den med det samme. Man kan jo være heldig.

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • Lige endnu et 1000 kr spørgsmål. For ca. 3 timer siden blev skærmen nærmest sløret, og jeg måtte ind og vælge mine hertz igen (trods den allerede stod på de rigtige hertz), før det virkede. Det er så sket 2 gange mere inden for de sidste 3 timer. Men har det også noget med driveren at gøre? Kan vel næsten ikke være andet.

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220