Hvornår er den stabil?

• Sidder og keder mig lidt på denne Torsdag eftermiddag, ergo.. der skal OC's lidt.. Min com har i lang tid kørt på en lille smule OC, men ikke noget særligt, og sidder nu igen og roder med det..
    Er ikke nået så højt endnu, og kom pludselig i tanke om noget.. I øjeblikket kører min FSB på omkring 918mhz.. Hvornår er det at den har brug for mere end bare passiv køling?

Og hvis man kører en omgang SuperPI, 32M eller sådan noget, og den ikk popper op med nogle fejl, eller genstarter, er den så stabil nok at køre med fremover?

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Originally posted by urbananen
    Sidder og keder mig lidt på denne Torsdag eftermiddag, ergo.. der skal OC's lidt.. Min com har i lang tid kørt på en lille smule OC, men ikke noget særligt, og sidder nu igen og roder med det..
    Er ikke nået så højt endnu, og kom pludselig i tanke om noget.. I øjeblikket kører min FSB på omkring 918mhz.. Hvornår er det at den har brug for mere end bare passiv køling?

Og hvis man kører en omgang SuperPI, 32M eller sådan noget, og den ikk popper op med nogle fejl, eller genstarter, er den så stabil nok at køre med fremover?

Lytter li med her...

Når jeg selv tester, køre jeg bare 2mb superpi og så de 2 cpu tests i 3dmark03....

Syns selv det virker :) ....

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• 32M SuperPI og lidt blandede benchmarks er fint.

Den bedste test overhovedet :

Brug maskinen som du plejer. Holder den en uge uden genstart, så vil jeg kalde den stabil. Det er ihvertfald det krav jeg stiller til den.

At jeg så kører både folding og en masse andre ting på kryds og tværs, er en anden ting.

AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

• Okay.. Jeg kører også en del andet imens SuperPI kører.. Så skal den jo vel egentlig trække lidt ekstra.
    Og har lagt mærke til at CPU-temp. ligger på max 51 grader ved 3,45Ghz.. Så kan den vel tåle lidt ekstra :dance:

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Du siger altså at hvergang man har ændret en ting i bios, så skal man vente en uge med at ændre igen? :crazyeyes:

Kan godt følge dig, men sku ikk at lade det køre i 1 uge

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Synes også det lang nok tid at køre en 32M omgang SuperPI.. Når man har gjort det 4 gange i løbet af 2 timer, så vil man gerne lave noget andet :)

• Arr... Med 1.48v på CPU'en, og 235mhz fsb, så genstartede skidtet sgu midt inde i SuperPI,så det må da siges at være for meget. m.m. man bare hæver spændingen en omgang.

• Altså jeg vil sige det sådan, at CPU'en er fejlfri efter 10-12 timers Prime, og det er endda mere end rigeligt vil jeg sige. RAM er fejlfri efter 500% i Win MemTest eller en times gaming. GFX er uden artifacts hvis man enten kan køre ATiTool artifacts scan + load i en time eller game en time eller to.

• Nej jeg memtester / SuperPI'er og 3dmark'er jo lige for at se om den umiddelbart virker stabil - og hvis den gør det, bruger jeg den bare normalt. Min maskine er altid tændt under normale omstændigheder. ;) :dance:

Originally posted by JuiCe

Du siger altså at hvergang man har ændret en ting i bios, så skal man vente en uge med at ændre igen? :crazyeyes:

Kan godt følge dig, men sku ikk at lade det køre i 1 uge

AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

• plejer at køre 5 passes igennem metest86+ og så en nat med folding@home.....så er ram og cpu testet godt igennem...derefter (hvis man har det) et par timers BF2 .....for det er et spil der har en masse problemer med ocede systemer hvis man er uheldig :)

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.