Narnia: Løven, Heksen og Garderobeskabet

  • Ja der er da visse relationer til kristendommen i filmen, men slet ikke nok til at den flok ateister gik totalt amok:


    "Det her er ikke meget andet end en omgang kristen propaganda, der underminerer enhver anden tro og fremstiller den som sekundær."


    http://www.filmz.dk/forum/item/16872/#first


    Anyway... synes den var ret så underholdende. Da jeg kom ud fra biografen sagde jeg 7.3, hvilket jeg så fandt ud af ligger meget tæt på imdb gennemsnittet på 7.4. Den var god, men den manglede lige det sidste for at kommer op over 8 for mig. Historien var lidt for tam IMO


  • de kan jo desværre ikke ændre historien ?? da det er efter en bog?? :)

  • Det der gør at nogen føler historien er lidt tam er nok netop fordi den er ændret en del i forhold til bogen. I bogen er det jo en meget længere historie end det er i filmen.


    Grunden til den virker tam er nok at så meget er skåret væk hvilket da er lidt synd.. håber meget der kommer en extended edition af den på dvd ville sgu være nice.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Det der gør at nogen føler historien er lidt tam er nok netop fordi den er ændret en del i forhold til bogen. I bogen er det jo en meget længere historie end det er i filmen.


    Grunden til den virker tam er nok at så meget er skåret væk hvilket da er lidt synd.. håber meget der kommer en extended edition af den på dvd ville sgu være nice.


    Det kunne være rigtig nice ...


    tit og ofte synes jeg biografversionerne kan være forkortet en tand for meget ..

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    tit og ofte synes jeg biografversionerne kan være forkortet en tand for meget ..


    Ja, det er de tit.. Men se f.eks. LOTR.. Hvis man efter kroningen skulle til at se hvordan de reder herredet.. Så kom der måske en extra time, hvis ikke mere... Det ville IMO også være for meget af det gode...


    Det er jo self. ikke altid lige nemt, at finde ud af hva forfatteren har ment var det "vigtige" i en bog.. Det er jo forskellige øjne der læser den hver gang. Folk lægger hver især vægt på forskellige ting...


    Har kun set nogle trailere til Narnia, og kan ikke helt bestæmme mig for, om jeg skal ind og se den.. Noget siger "Børne film, bliv væk" og noget andet siger "alt for fedt, afsted til biffen"

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Det der gør at nogen føler historien er lidt tam er nok netop fordi den er ændret en del i forhold til bogen. I bogen er det jo en meget længere historie end det er i filmen.


    Grunden til den virker tam er nok at så meget er skåret væk hvilket da er lidt synd.. håber meget der kommer en extended edition af den på dvd ville sgu være nice.


    nu har jeg ikke læst bogen men jeg ved bare det er efter en bog :D hehe.. men det en af mine venner sad og grinte over er at en lille dreng kæmper mod en minitaur. :D

  • Quote

    Originally posted by Firedog


    de kan jo desværre ikke ændre historien ?? da det er efter en bog?? :)


    Som What siger, så er det jo langt fra det hele der er med i filmen. Nu har jeg ikke læst bøgerne, men jeg er sikker på at der er mere end, hvad man lige så i filmen.

  • Ofte en fordel at se en film før man har læst bøgerne ....


    Fandt det i hvertfald forholdsvist sjovt at læse ringenes herre efter at have set filmene.


    Men som det nu er nævnt nogle gange, der vil altid være forskel fra bog til lærred ... Det holder jo på ingen måde at gå slavisk tilværks, sådan lige !

  • Quote

    Originally posted by ZeroKill3r
    Var inde og se den med damen, og damn en god film. Havde forventet noget amatør agtigt børne noget. Men nej, det er krig og kampe og animationerne og selve Narnia er lavet pisse godt. Sådan en film som den skal bare ses i biografen.


    Efter jeg havde set den, sad jeg med en sådan en underlig følelse i maven, at jeg også gerne ville ud og slå nogle kentaurere ihjel :S .. . Alt i alt en god film, tag ind og se den.


    Narnia er godt lavet? Det er New Zealand :P

  • Quote

    Originally posted by Madsass


    Narnia er godt lavet? Det er New Zealand :P


    Men trods alt nok også med lidt grafiske tilføjelser, ligesom med Ringnes Herre ..


    Men jeg er næppe den eneste der efter at have set Ringenes Herre godt vil et smut til New Zealand ... :9xo

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Men trods alt nok også med lidt grafiske tilføjelser, ligesom med Ringnes Herre ..


    Men jeg er næppe den eneste der efter at have set Ringenes Herre godt vil et smut til New Zealand ... :9xo


    Hehe, jeg var der i 2000 og der anede jeg intet om LOTR. Men da LOTR kom, fandt jeg ud af jeg havde været på "Mordor".. Vi fløj i helikopter op på et bjerg og fik taget billede. Så jeg har et billede af mig på Mordor ;) Arh yeah... Og man kan godt se hvorfor Peter Jackson vil optage den dernede - det passer perfekt til den film!

  • Quote

    Originally posted by tAshDa


    Hehe, jeg var der i 2000 og der anede jeg intet om LOTR. Men da LOTR kom, fandt jeg ud af jeg havde været på "Mordor".. Vi fløj i helikopter op på et bjerg og fik taget billede. Så jeg har et billede af mig på Mordor ;) Arh yeah... Og man kan godt se hvorfor Peter Jackson vil optage den dernede - det passer perfekt til den film!


    Indeed ... Har set bagom materialet nogle gange efterhånden ... Og hver gang bliver man forbavset over det land ...

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Men trods alt nok også med lidt grafiske tilføjelser, ligesom med Ringnes Herre ..


    Men jeg er næppe den eneste der efter at have set Ringenes Herre godt vil et smut til New Zealand ... :9xo


    Nej damn jeg gad godt en tur derned... min lillebror var afsted i sommers og mine forældre for omkring 2 år siden og de tager afsted igen til febuar men de har sgu glemt at invitere mig med :(

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Så fik jeg den endelig også set ...


    Må give folk ret i, den er faktisk for kort, da filmen først rigtigt kom igang, så forsvandt tiden bare ..


    Og det er godt nok længe siden jeg har været så rørt igennem en film (kan skyldes jeg er glad for bøgerne) ...


    Lækker film ..


    Eneste klage jeg har er, at man har sprunget over 1'eren, og i det hele taget droppet den kronologiske rækkefølge. Dvs, næste film bliver bog 4 .. Dette kan så skyldes at det først er i bog 4 man møder de 4 børn igen. Her drager de igen tilbage til Narnia ..

  • Kommer lige fra bio, var inde og se Narnia.


    Det var godt nok ikke min kop te, eller mine 3 kammeraters.


    For dårligt skuespil (pånær af Tilda Swinton)
    For ringe manuskript (snakker de direkte fra bogen?)
    For kristent
    For Barnlig (jaja ved det godt, men alligevel)


    Jeg fik ikke den følelse af at man træder ind i en stor magisk verden som er meningen, syns bare det minder om de slåsser om et område på størrelse med læsø..


    og apropo det slag der, sq længe siden jeg har set en så kedelig action sekvens.


    Narnia minder, for mig, mest om en B-film med et større budget.



    Vil kun anbefale filmen for folk under 15 år.



    2.5/6 herfra

  • Quote

    Originally posted by Firedog
    de kan jo desværre ikke ændre historien ?? da det er efter en bog?? :)


    Hvorfor ikke ? ... Det har ikke stoppet mange andre. Hvis de havde ændret noget, så kunne det jo være der var kommet en fed film ud af det ... Istedet for det amatørteater ... :))


    Det er helt sikkert en film der vil samle støv i min samling for orker sgu ikke og se den igen ... Det eneste fede ved filmen var animationerne ... De få af dem jeg kunne li altså. Aslan var cool nok, meen ... Der er sgu smurt alt for tykt på ... Om det er forfatteren der er blevet hjernevasket eller om det er producenten der har taget for meget LSD skal jeg ikke kunne afgøre. Har bedre ting at bruge min tid på end at læse sådan en gang makværk.


    Producenten skulle også kølhales ... 2 gange ... for at vælge de skuespillere. Føler sgu det er ... ja amatørteater, dog med meget få undtagelser. Havde man trukket den længere ud, så ville Arnold ligge stemme til Aslan ... :boxed:


    Ved godt det er en børnefilm, men er børn virkelig så dumme at de skal trækkes ned på et niveau under Anders And for at være med ? ... :boxed:


    Det fedeste ved filmen er bæverne ... og filmcoveret.



    :9xo

  • ja super fed film


    så den osse igår og jeg kan hilse og sige den var god især kamp scenerne

    nu med nyt og bedre system


    intel pentium D 830 3,0 ghz MSI ms 7204 1 gb ram 250 gb seagate hd geforce fx 6700xl razor copperhead mus medion trådløst tastatur ktc skærm creative sbs 560 subw00fersæt