billigt digi kamera

• Har lige nogen spørgsmål til digtal kamera, jeg ved man kan tage flotte billeder osv, men er de osse ligeså flotte som billeder fra kamerea med film, når de kommer ned på billed papir?
    Er prisen den samme for fremkaldelse af film billeder og digital billeder?
    Hva skal man gå efter, og hvad skal man ikke?
    Hva er forskellen på optisk og digital zoom?

Og sidst vil jeg gerne have et kamera anbefaldet til 1500-2k, mest til famillie billeder og ferie billeder, men vil osse gerne prøve at tage nogen amatør billeder af forskellige ting hvis i forstår, hva vil i anbefalde til disse behov?

SØGER OPTERON 185 til s. 939

Dont hate tha playa, hate tha game
    CPU: Athlon64 3500+ winny@2200mhz
    Bundkort: A8N-SLI deluxe, nVidia nForce4
    Grafikkort: MSI NX6800-TD256E GeForce 6800 PCI-E 256MB GDDR3.@415/881 cooled by ac cooling5 rev.2
    Ram: 2x1GB kingston Value pc3200, 400mhz ddr
    PSU: 450watt, 14A på 12'ern
    CD/DVD drev: NEC DVD-ROM DV-5700A
    DVD brænder: NEC DVD_RW ND-3540A

Rettet en gang, sidst af tomaszo ().

• Optisk zoom, er hvor kameralinsen / objektivet simpelthen rent fysisk, zoomer ind på det du vil tage et billed af. Digitalt, hm hvordan forklarer man det :)) Der tager den billedet med 0x optisk zoom, og så "zoomer digital ind" på billedet. Håber du kan se hvor jeg vil hen.
    Jeg regner selv med at købe et kamera her til februar, hvor jeg bliver 18. Her fik jeg anbefalet et Canon PowerShot A520

• forstod jeg sku ikke lige, er digitalt zoom, at man kan zoome uden at foringe billed kvaliteten eller hvordan?

Grafikkort: MSI NX6800-TD256E GeForce 6800 PCI-E 256MB GDDR3.@415/881 cooled by ac cooling5 rev.2

• Optisk zoom = Før billedet tages
    Digital zoom = Efter billedet er taget

Tag et A***, 520 er et godt bud - Ellers tag IXUS - Men du får mest kamera for pengene ved at købe A***.

Mvh Christian

Originally posted by tomaszo
    Har lige nogen spørgsmål til digtal kamera, jeg ved man kan tage flotte billeder osv, men er de osse ligeså flotte som billeder fra kamerea med film, når de kommer ned på billed papir?
    Er prisen den samme for fremkaldelse af film billeder og digital billeder?
    Hva skal man gå efter, og hvad skal man ikke?
    Hva er forskellen på optisk og digital zoom?

Og sidst vil jeg gerne have et kamera anbefaldet til 1500-2k, mest til famillie billeder og ferie billeder, men vil osse gerne prøve at tage nogen amatør billeder af forskellige ting hvis i forstår, hva vil i anbefalde til disse behov?

Der har været mange af den slags tråde på det seneste. Og jeg har selv deltaget med mine input, så må indrømme, at jeg ikke har lyst til at gentage mig selv for ca. 10. gang.
    Kig her i denne sektion el. måske Hardware og tilbehør. Her er der også link til fotosider med reviews og tekniske forklaringer - i mange af indlæggende. F. eks. er Steves-digicam et af de største. Ellers er google der jo altid - søg f.eks. " forskel på digital og optisk zoom"

Et lille bud er der dog: CanonPowershot A520 el. A620.
    Så får du et af de bedste digitale familiekameraer, hvor man både kan point_n_shoot og lege med indstillinger. Mener prisen er fra ca. 1500 for A520 og lidt mere for "storebror".
    Men ellers er Edbpriser.dk/Harddware/Digitale kameraer et passende sted at kigge.

Originally posted by Bentzin

Der har været mange af den slags tråde på det seneste. Og jeg har selv deltaget med mine input, så må indrømme, at jeg ikke har lyst til at gentage mig selv for ca. 10. gang.
    Kig her i denne sektion el. måske Hardware og tilbehør. Her er der også link til fotosider med reviews og tekniske forklaringer - i mange af indlæggende. F. eks. er Steves-digicam et af de største. Ellers er google der jo altid - søg f.eks. " forskel på digital og optisk zoom"

Wow, vi har faktisk ret i en ting for engangs skyld :P

Originally posted by HuleFanden
    Optisk zoom = Før billedet tages
    Digital zoom = Efter billedet er taget

Tag et A***, 520 er et godt bud - Ellers tag IXUS - Men du får mest kamera for pengene ved at købe A***.

Mvh Christian

hva snakker du om?

Optisk og digitalt zoom sidder på de fleste normale digitale kameraer, digitalt zoom er det dårligste så derfor altid brug optisk zoom.. for det meste når du zoomer, zoomer du optisk til at starte med, men kan så komme nærmere med digitalt zoom, men kvalitet forringes meget ved det.

• Og zoom digitalt svarer til at zoome ind på et billede i photoshop så kort sagt brug ALDRIG digital zoom.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• hmmm, origin... hvordan ved jeg at den begynder at zoome ind digitalt, når den automatisk gør det efter optisk?

Originally posted by tomaszo
    hmmm, origin... hvordan ved jeg at den begynder at zoome ind digitalt, når den automatisk gør det efter optisk?

Når den zoomer optisk bevæger linsen sig, jo fuldstænding ligesom princippet i en kikkert. Så når den ike gør det mere, så er det fordi den zoomer digitalt.
    Udover det, er der på mange kameraer, en lille "bar" på skærmen der viser hvor langt den er zoomet - Og der er en lille markering eller skillelinje der indikerer punktet mellem optisk og digital zoom.

zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

http://www.kidsmythology.com

Originally posted by Marquis
    Synes ikke jeg ville oprette en ny tråd for at stille dette spgs. Men hvilket SD kort kan i anbefale ? :) Helst ikke over de 500,- , men kan det betale sig at købe at 512MB kort fremfor 1GB ?

Kan ikke forestille mig kvalitetsforskel på noget så enkelt som flash-kort. Jeg mener, det er vel bygget op på samme måde. Så jeg ville mene man skulle gå efter det billigste. Hæng mig ikke op på det.
    ang. det med 1gb / 512mb. Hvor meget har du brug for?
    Der kan vel være 500 billeder på et 512 mb, og 1000 på et 1GB kort. (sådan ca.)

zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

http://www.kidsmythology.com

Originally posted by MvK

Kan ikke forestille mig kvalitetsforskel på noget så enkelt som flash-kort. Jeg mener, det er vel bygget op på samme måde. Så jeg ville mene man skulle gå efter det billigste. Hæng mig ikke op på det.
    ang. det med 1gb / 512mb. Hvor meget har du brug for?
    Der kan vel være 500 billeder på et 512 mb, og 1000 på et 1GB kort. (sådan ca.)

Ligesom alt andet, er der vel forskel på kvaliteten, holdbarhed og ydelse osv. Jeg har fået af vide at Kingston og SanDisk går man ikke galt i byen med ? Jeg skal snart investere for første gang, regner med, i et digicam, og 16Mb er lige for lidt synes jeg :)

Originally posted by Marquis
    Synes ikke jeg ville oprette en ny tråd for at stille dette spgs. Men hvilket SD kort kan i anbefale ? :) Helst ikke over de 500,- , men kan det betale sig at købe at 512MB kort fremfor 1GB ?

Jeg har valgt 1gb, så har jeg mulighed for både at videofilme og samtidig ha' muligheden for, at tage en masse billeder i bedste kvalitet.
    Jeg har erfaret at f.eks. sandisk standardkort har givet ringere billeder end mit PQI highspeed kort. Så jeg holder mig til highspeedkort - også hvad mange eksperter anbefaler.

Jeg har valgt 1gb, så har jeg mulighed for både at videofilme og samtidig ha' muligheden for, at tage en masse billeder i bedste kvalitet.
    Jeg har erfaret at f.eks. sandisk standardkort har givet ringere billeder end mit PQI highspeed kort. Så jeg holder mig til highspeedkort - også hvad mange eksperter anbefaler.

Ja video, det havde jeg helt glemt at tage højde for. Der kan man jo bare se, vidste ikke der fandtes hurtigere kort :) Nu fx den her kingston, http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=142554 , der står "133x" er det noget med hastigheden over kortet at gøre eller ?

Mener du virkelig at et hurtigere hukommelses kort giver bedre billeder? Den har jeg ikke hørt før.

Asus ROG Maximus III Formula
    Intel I5 750 @ 4 GHz; Cooled by Prolimatech Megahalems
    4 GB G.Skill DDR-1600
    Sapphire ATI Radeon HD 5850 @ 940/1215
    Samsung F3 500 GB
    Corsair HX-750w
    Silverstone Raven RV02
    LG 24" 1920x1200
    etc...

• Eneste fordel du har af highspeed kort er at kameraet er hurtigere til at gemme billedet... kort fra sandisk som ultra II kan sparke godt 12mb/s og det fylder de billeder i tager med de små kameraer langt fra.

Så et sådan er mere end rigeligt hurtigt samme gælder for Kingston Elite Pro som også er et godt kort.

Kvaliteten af billedet har intet med hukommelseskortet at gøre.

Originally posted by _WHAT_
    Eneste fordel du har af highspeed kort er at kameraet er hurtigere til at gemme billedet... kort fra sandisk som ultra II kan sparke godt 12mb/s og det fylder de billeder i tager med de små kameraer langt fra.

Så et sådan er mere end rigeligt hurtigt samme gælder for Kingston Elite Pro som også er et godt kort.

Kvaliteten af billedet har intet med hukommelseskortet at gøre.

Det kan da godt være du påstår det. Men jeg har altså erfaret, at det har det. Ihf. når det gælder et standard Sandisk ift. et ultra/highspeed/pro kort.

• Så må du også hellere lige se hvilken harddisk dit billede bliver bedst på... undskyld lidt den sjove tone... men et kort har absolut intet med billedekvalitet at gøre hvis du mener du kan se forskel så er det ren indbilning tro mig.

Om jeg sætter et skod billig medion 32mb kort eller et røv dyrt extreme III kort i min 20D giver ikke en fløjtende hat forskel på billedekvalitet.

Det er et larings medie lige som en harddisk og ikke andet.