"lege" med redskaber i idræt

• Hey, står i et lille dilemma.

2 andre fyre og mig, skal undervise en flok elever i idræt, i 2 timer. Vi SKAL lave gynmastik med redskaber. og ingen af os ved noget som helst om gynmastik af redskaber... Vi har allerede lavet en stafet hvor de skulle igennem en forhindringsbane. Så det er udelukket at gøre det igen. Derfor jeg ville spørge herinde, måske nogle der ved noget om det her :P .. det er faktisk lidt uheldigt... Fordi det er nemlig til imorgen :( ... Typisk os at lave det i sidste øjeblik...

Så jeg er åben for forslag !

Zerokill3r

• Hvad med en trampolin og en stor madras som de så skal ramme? ;)

Bare en skam hvis de ikke rammer :evil:

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

Rettet en gang, sidst af Don_Jabbe ().

• de kan jo springe over bum eller hvad det hedder, med et springbræt/trambolin foran.

Lav nogle gymnastik øvelser for musklerne, armbøjninger, mavebøjninger, strækøvelser osv.

Lav noget simpelt løb?

I kunne lære dem at lave vejrmøller? :razz:

• Jah. rigtig god ide, men problemet ligger, at vi ingenting ved om det. Ingen af os aner hvordan man sprænger buk. Så vi er faktisk i et stort problem.

• 1 varm op:
    start med noget varm op evt løb rundt i en cirkel og lav gade drege løb, evt lav et klap, så skal de lige ned og samle græs op. og nogle armbøjninger og mave bøjninger 5stk af gangen, de holder nok ik til mer.. tror jeg.. lav det i ca 15min

2 træning:
    noget fodboldt, basket, høvdinge boldt, en leg med nogle forhindringer evt. ? en buk som de skal springe over efterfølgende at lande i en madras eller noget lign :) brug fantasien, helts ik for mange redskaber på en gang imo..

3 Stræk ud: lav de klassiske .. sæt hånden ind på en stolpe og drej dig rundt så det strækker i hele armen, lav elefant næsen, stræk ben ud osv det kender du .. sørg endlig for de får strækket ordenlig ud :) bare 5-10 min max..

:D .. det bar bare nogle tips du kunne bruge evt:) ellers god træning;)

• Kravle i torv, armhævninger ribbe, mavebøjninger med føderne i ribben, armhævninger liggende på gulvet hvor man trækker sig op til en bom i ca. 1m's højde.. Havde du sagt til i lidt bedre tid kunne jeg ha sendt dig et par forskellige programmer til ca 1½ times træning :S

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

• Trampolin er en dårlig ide og total sygt at skulle springe ned og ramme noget, brækkede foden for et par måneder siden pga. en salto :P
    Spil, håndbold! det er vejen frem! eller tag et sprigbræt og en madrass og lav saltomotaler evt. lade en stå der hvis de halv fede skal springe..
    Kan også tage den lange måtte(grøn - moss grøn) og lave vejrmøller,flikflak,salto,araber osv.. alt efter hvor gode de er,, det sku spass!!!!

btw: hvis i er varme nok er det at strække ud noget biatch mofo abe pjat... dine muskler slapper af med tiden.. smerte er godt nogle gange

• En gang "hæng ud" - det kan alle finde ud af.

Alle op langs væggen - en står så på lidt afstand og tæsker en bold ind i flokken - den bolden end måtte ramme skal så ud og skyde. Naturligtvis på skift. Den der står sidst inde på væggen har vundet.

Tro mig - det gir motion! Brugte jeg en del af min folkeskole tid på. Sikke man dog til tider kom hjem med blå mærker OVERALT til tider - men sjovt det var det :P

• Hvis det er til de mindre klasser (4.-8.), ka jeg klart anbefale jorden er giftig, hvor man så nemt som det er sagt stiller alle redskaberne man har - madrasser, måtter, bukke, torve, bumme og hva faen der nu er at gøre godt med - og så ska ungerne rende rundt efter hinanden og den der så har fnatten :razz: ska fange den næste :P

Originally posted by KarGa
    Hvis det er til de mindre klasser (4.-8.), ka jeg klart anbefale jorden er giftig, hvor man så nemt som det er sagt stiller alle redskaberne man har - madrasser, måtter, bukke, torve, bumme og hva faen der nu er at gøre godt med - og så ska ungerne rende rundt efter hinanden og den der så har fnatten :razz: ska fange den næste :P

yep det var sku en god leg den gang .. hehe den holdte en lidt i gang.. kan huske noget med at i stedet for fnat.. så var der 2 hold med et spil kort.. og der skulle man så fange Kongen.. altså hvert hold har en konge og den der kunne slå kongen var damen eller sådan oget lign.. håber nogen kender 100%.. og så resten blvier fordelt med bonner osv.. og så kan man slå hinanden ud.. og så sige hva de forskellige har, så der er nogle man skal flygte fra og nogle man skal jagte.. noget med jokeren tager Damen.. eller også er det jokeren der kan tage kongen og bonnen der kan tage jokeren.. :D kan ikke huske det :D men det var helt sikker anderledes og max griner..

• bare ærgeligt at piratleg blev forbudt, det er lidt i stil med jorden er giftig, men man kan bruge tovene. ved ikke om det er det samme, Blev forbudt efter en elev faldt ned fra et tov og brækkede ryggen, så pas på hvis i leger det.

Ellers sæt noget badminton eller volleyball op, der bruger i i det mindste bolde og net

eller hockey, de får det herre fun...

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• ved godt i er nabs til det, og det er for sent... Men det med trampolin - Hvis der ikke er rotation over den højrefrontane akse, skal man ikke ha modtager kursus.. Dvs. Den jeg har attachet, er Fyfy!

Men i kunne jo ha varmet op med nogle sving, lidt løb og sårn...

Så kunne i ha lavet kolbøtter, vejrmølle og araberspring...

Set efter hvem der kan springe højest i trampolin.. (hoppe og røre et eller andet med hånden)

Og så strukket ud + lidt styrke..

Så er den vel hjemme ? kommer også an på hvor gamle de er..?

• Der er også Real Life Stratego. Kræver dog et stratego spil.

Ungerne deles i to hold, hvor hver unge får en strategobrik og så spiller man ellers stratego, hvor de løber rundt og 'tagger' hinanden og slår hinanden ifølge de regler der er i stratego. Så kan man lave forhindringer osv med redskaberne.

Ganske spass

Originally posted by AtoM!C
    Der er også Real Life Stratego. Kræver dog et stratego spil.

Ungerne deles i to hold, hvor hver unge får en strategobrik og så spiller man ellers stratego, hvor de løber rundt og 'tagger' hinanden og slår hinanden ifølge de regler der er i stratego. Så kan man lave forhindringer osv med redskaberne.

Ganske spass

tror det er det jeg tænkte på :D hehe ja det kan jeg sku godt huske det var sku griner, i stedet for normalt fangeleg eller jorden er giftig.