IE eller Mozilla

  • Quote

    Originally posted by engel


    Det kunne jo tænkes at det ikke er mere udbredt end det nu en gang er, netop af den årsag at IE's understøttelse af det er lige til at lukke op og sk*de i. Heldigvis har de løst det problem med IE7.0..


    Er det helt sikkert den understøttelse kommer ?


    Anyways, Sajmon, da PNG filer giver langt flottere grafik end gif og stadig fylder tilpas lidt, så kunne det godt tænkes den slags vil blive udbredt med tiden. Især fordi folk jo begynder at have bedre forbindelsen rundt omkring. Derfor er det vel også vigtigt at IE følger med .. Men hvis ikke de følger med, så ødelægger man ligesom en glimrende mulighed ...

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Er det helt sikkert den understøttelse kommer ?


    Helt sikkert. Se bare her:

    Quote

    Support the alpha channel in PNG images. We’ve actually had this on our radar for a long time, and have had it supported in the code for a while now. We have certainly heard the clear feedback from the web design community that per-pixel alpha is a really important feature.


    . . . . . det er taget fra IE MSDN bloggen. Der er ivøvrigt lidt info omkring CSS understøttelsen også.
    Bemærk at det er et indlæg fra april i år, så der er nok kommet yderligere info og updates senere hen.


    Jeg smider lige den IE 7.0 BETA på min laptop efter fyraften, har tilgang til det gennem arbejde, så kan godt lige prøve at tjekke op på det og så melde tilbage.


    EDIT: Her er lige noget mere god læsning: http://msdn.microsoft.com/work…tsnew/whatsnew_70_sdk.asp

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP


  • Ahh, cool nok :clap:

  • Jeg er ikke en gang i tvivl om at det bliver bedre med tiden - så det er da et sært kritikpunkt. Det er jo sværere at ændre ting i IE fra dag til dag fordi det er så integreret i Windows, og Microsoft er så stor en organisation - i modsætning til de fleste andre browsere. Dem som laver de andre skal jo KUN lave en browser. :cheers:

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Jeg har også svært ved at se, hvor vigtigt det er at understøtte png. Det er nok kun en lille skare, af den store del af WWW, som går op i det. Lige så med tapped browsing.
    Hvis de ting og andre småting, havde været så vigtige for den alm. bruger af internettet, så havde der nok været flere, der havde valgt en browser, der opfyldte disse ting. End den "lille skare" der har gjort det indtil videre.
    Vi bør jo huske imo, at verden er lidt større end tweak.dk og Danmark. :))


    Der er (okt 05):
    ca. 87% der bruger IE
    ca. 8% der buger Mozilla/FF
    de resterende % fordelt på IE4, Netscape, Opera, Safari o.a.


    Kilde: TheCounter.com som har deres tal ud fra ca. 80 mill. besøgende i okt. mdr. (ca. 107.000 pr. dag)


  • .... og samtidig huske på, at den counter ikke nødvendigvis bliver benyttet på alle sider, også de nyere som ofte tilgåes af brugere med anden browser end IE.


    Omkring transparent PNG, så er det jo tydeligvis med god grund at det ikke bliver brugt lige nu, grundet den manglende understøttelse. Var der fuld understøttelse, ville det også klart blive brugt i meget støre omfang, det kan også tydeligt ses på mange sider som har Firefox som førsteprioritet, der bliver ofte benyttet transparente PNG'er da det giver nogle helt andre muligheder rent designmæssigt, og ofte er med til at gøre det lettere for designeren lige så.


    EDIT: Kunne IE give mig de samme muligheder som Firefox gør lige nu, ville jeg da hellere end gerne bruge den, det er bare ikke tilfældet. Men jeg ser uden tvivl frem til IE7.0 med tabbed browsing, bedre CSS understøttelse, tabbed browsing, RSS m.m.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP


  • Den her diskussion får bare aldrig ende :)) Men vi har da vist også haft den el de gange ;)


    Anyways, in case you didnt notice. Så har Firefox trods alt taget en pæn slat af IEs tidligere markedsandel. Min personlige statistik siger mig bare personligt, og nej i behøves ikke kommentere dette, at dem som "cares about" deres oplevelser når de browser, bruger Firefox. Aka folk som os herinde, nogle ville kalde det nørder.


    Slut prut fra mig, on the endless discussion :D


  • Det skal lige tilføjes, at de ca. tal som jeg har vist, faktisk er meget dækkende. Næsten lige meget hvilken som helst statistik du finder, viser faktisk den samme fordeling. Dog ikke på de få - set globalt - desiderede mozilla sider. Men det er jo nok ikke så mærkeligt. :))
    Til Marquis: Rigtigt "den" har vi haft før. Jeg har prøvet det der FF og fik overhovedet ikke nogen bedre oplevelse - tvært imod !
    Men jeg er heller ikke nørd og hopper med på alt nyt og smart. Jeg får dagligt masser af fede oplevelser, med mit ikke så moderne - men stabile IE. :)) Over and out. (Hvis det altså er tilladt at skrive sådan :roller: )

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Det skal lige tilføjes, at de ca. tal som jeg har vist, faktisk er meget dækkende. Næsten lige meget hvilken som helst statistik du finder, viser faktisk den samme fordeling. Dog ikke på de få - set globalt - desiderede mozilla sider. Men det er jo nok ikke så mærkeligt. :))
    Til Marquis: Rigtigt "den" har vi haft før. Jeg har prøvet det der FF og fik overhovedet ikke nogen bedre oplevelse - tvært imod !
    Men jeg er heller ikke nørd og hopper med på alt nyt og smart. Jeg får dagligt masser af fede oplevelser, med mit ikke så moderne - men stabile IE. :)) Over and out. (Hvis det altså er tilladt at skrive sådan :roller: )


    Sikkert.


    Der var ingen der nævnte desiderede Mozilla sider mht. statistikker, jeg nævnte bare at mange folk (lad det være designere, udviklere etc.) gerne optimerer til Firefox ved at overholde W3 standarderne hvad angår webprogrammering.


    "Men jeg er heller ikke nørd og hopper med på alt nyt og smart" ... det gør du sikkert ikke. Det er der nok heller ikke så mange der gør herinde, andet end for at teste ting? Faktum er, og bliver, at Firefox er blevet en del af dagligdagen overalt i verden efterhånden, på et marked som de hele tiden og om igen, vinder ind på.


    Jeg gad godt se statistikken hvis der ingen IE lå i Windows som standard, men at man istedet var nødt til at vælge en browser på enten den ene eller anden måde. Jeg siger ikke at Firefox ville overtage markedet fra IE, slet ikke, det vil nok ikke være muligt når MS både står for Windows delen men også IE. Men antallet af Firefox, Opera og Netscape brugere, ville nok være markant større end den er idag.


    Tillykke med oplevelserne i IE. Det er nu ikke fordi de er sværere at få i Firefox. :roller:

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Mozilla firefox;


    Sikkerheden i firefox er klart bedre i forhold til IE, den har popup fjerner, den klare search hurtigere - altså den loader siderne hurtigere end IE.
    Tab funktionen, download menuen (Dog kommer Tab i Windows Vista IE version også.)


    Mvh Mads.

  • Quote

    Originally posted by sHOIKAW
    Mozilla firefox;


    Sikkerheden i firefox er klart bedre i forhold til IE, den har popup fjerner, den klare search hurtigere - altså den loader siderne hurtigere end IE.
    Tab funktionen, download menuen (Dog kommer Tab i Windows Vista IE version også.)


    Mvh Mads.



    kommer godt nok an på hvem du snakker med.. fx. mener Symantec (dem der laver bl.a. Norton AntiVirus) at
    Firefox mere gennemhullet end Internet Explorer

  • Skægt - det bøvler jeg kun med når en eller anden narrehat har lavet sin hjemmeside browser-specifik. :D

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Quote

    Originally posted by Ganda
    kommer godt nok an på hvem du snakker med.. fx. mener Symantec (dem der laver bl.a. Norton AntiVirus) at
    Firefox mere gennemhullet end Internet Explorer


    Tja .. Så kan man så snakke om Symantec virkelig er verdens bedste kilde til sådan en udtalelse .. Der har været et alvorligt sikkerhedshul i Internet Explorer siden maj, der endnu ikke er blevet lukket, fordi MS ikke mente det var alvorligt nok ..

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden


    Ja men har aldrig oplevet probs i IE


    Haha. Jeg sad og læste det som om du brugte FF. Der er mange fanatikere (dø i helvede - røvaber) som laver deres sider så de ikke kan vises med IE.
    Det er så de samme hatte som siger "FF - BEHØVER JEG SIGE MERE???" :clap: :hb:

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Quote

    Originally posted by Sajmon


    Haha. Jeg sad og læste det som om du brugte FF. Der er mange fanatikere (dø i helvede - røvaber) som laver deres sider så de ikke kan vises med IE.
    Det er så de samme hatte som siger "FF - BEHØVER JEG SIGE MERE???" :clap: :hb:


    Bare rolig jeg bruger IE

  • Quote

    Originally posted by Sajmon


    Haha. Jeg sad og læste det som om du brugte FF. Der er mange fanatikere (dø i helvede - røvaber) som laver deres sider så de ikke kan vises med IE.
    Det er så de samme hatte som siger "FF - BEHØVER JEG SIGE MERE???" :clap: :hb:


    LOL og det er bedre at lave en ordentlig omgang slamkode som kun kan læses "korrekt" ved brug af IE.
    Ved ik om det er os firefox brugere u kalder røvaber / fanatiker.