IE eller Mozilla

  • Quote

    Originally posted by Zlinky


    Smid en   i den ... så har du din tomme celle. Logik for enhver da!


    Skulle lige til at sige det :)


    Ellers er jeg også trofast bruger af FireFox, hvorfor:


    årsagerne er allerede nævnt ...


    Quote

    Originally posted by KarGa
    Microsoft Internet Explorer
    Da det er at hoppe tilbage til stenalderen med ff mht. dens kodefortolker! Så ka den rende mig et langt stykke med dens extensions :crazyeyes:


    Edit: Ka vi ikk lige få skrevet på om folk programmerer meget? Det ville egentlig være sjov at se om folk der sværger til FF selv programmerer


    For de nye designs, hvor tables eller andet traditionelt ikk altid er det smarteste, er det squ irriterende at FF ikk ka forstå det ordentligt! (Det jeg mener med stenalderen længere oppe)


    Erhm, elendig kodefortolker ? Den holder sig da bare til hvad der er korrekt ifølge webstandarder ?


    Og kan heller ikke se problemet med tables ...

  • Quote

    Originally posted by Zlinky


    Smid en   i den ... så har du din tomme celle. Logik for enhver da!


    Ja, det har du helt ret i man kan, men den gør liige der kommer en kedelig stor afstand, vil man have 3px i højde f.eks, så er det ubrugeligt :)

  • Quote

    Originally posted by M.Beier


    Ja, det har du helt ret i man kan, men den gør liige der kommer en kedelig stor afstand, vil man have 3px i højde f.eks, så er det ubrugeligt :)


    Hvis du både definere højde og bredde, skulle det ikke være noget problem .. Det har jeg i hvertfald ikke oplevet (ikke så vidt jeg husker) ...

  • Jeg bruger IE, fordi jeg ikke har sikkerhedsproblemer, eller popups eller virus eller impotens eller nedfaldne grene eller vand i kælderen og nogle af alle de andre ting Firefox brugere mener de har problemer med.
    Mon ikke det bare er fejl40 i sidste ende?
    IE viser skam også fint .png filer...
    Kan ikke se det fantastiske i tabbed browsing.
    Kan ikke se hvad jeg skal bruge skins til - kører stadig med Windows Classic på alt.


    Det virker til mit brug, og jeg har ikke problemer med det, så hvorfor bruge andet?

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Hvis du både definere højde og bredde, skulle det ikke være noget problem .. Det har jeg i hvertfald ikke oplevet (ikke så vidt jeg husker) ...


    Du husker galt ;)


  • Nope, IE understøtter ikke .png filer godt nok .. Prøv at lave en .png fil med transperant baggrund og se om det virker i IE ? Hvis det gør, så er det da kommet til for nylig .. Ellers skulle det muligvis komme med næste version af IE, men MS lover ikke noget 8o


    Quote

    Originally posted by M.Beier
    Du husker galt ;)


    Hmm, synes ikke at døje med det ... Godt nok også længe siden jeg har rodet med hjemmesider ... Og vidst endnu længere siden jeg har haft tabeller nede i den størrelses orden ...

  • firefox pga man kan ha Tabs med flere sider i på en gang

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Originally posted by købkøb


    Bruger Avant... Synes FF er alt alt for kedelig at glo på...


    Så er det jo godt at man kan skinne FF hvis det er tilfældet.. :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Originally posted by engel
    Jeg programmerer selv. Eller, jeg arbejder med både webprogrammering og design (hermed også CSS), og jeg kan ikke helt se problemet?


    Prøv at lav avancerede layouts ofte, hvor et mål er at det er meget hårdfør - Så ska du nok finde ud af at FF er noget skidt


    Der er da også en grund til at de firmaer, der betaler timeløn til programmører, de banner og svovler over FF - Det er en del ekstra timer, der ska smides ud pga. siden lige pludselig ikk duer i FF



    Quote

    Originally posted by Macimuz


    Erhm, elendig kodefortolker ? Den holder sig da bare til hvad der er korrekt ifølge webstandarder ?


    Som jo så er den stenalder jeg snakker om - Jeg tænkte faktisk lidt over det inden jeg faldt i søvn.. Microsoft Internet Explorer er jo nærmest en intelligent browser (Hvis den - som nogen her nævner - viser koden som den vil)
    Jeg ska ikk sidde og kigge hva jeg sidder og skriver for at vide hva der kommer på skærmen - Jeg har ofte lavet et helt layout, hvor jeg først ser resultatet i browser til sidst for at finpudse - Og sjovt nok tolker MSIE koden som jeg har skrevet den og ment den skulle tolkes...


    FF er en eller anden - ja stenaldermaskine for at nævne det atter en gang - der udelukkende forholder sig til f.eks. "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" og derfra tolker den her ældgamle transitional standard - Som tilsyneladende ikk ka klare mosten for nuværende programmører




    Det har aldrig skullet være en større opgave at programmere - Ud over self at man ska kunne et par sprog - det har ikk været meningen af man sku ta stilling til en browser, som kraftedeme tager koden så satans seriøst!

  • Quote

    Originally posted by M.Beier


    Du husker galt ;)


    Hvis du ikke selv kan tænke dig til det, så burde du godt nok holde dig fra at kode hjemmesider!


    Code
    1. <tr> <td style="width: 100px; height: 3px; padding: 0px;"> <div style="font-size: 3px;"> &nbsp; </div> </td> </tr>

  • Godt være man kan synes IE er intelligent på det område ..


    Men standarder er der da af en årsag, at man så som programmør ikke forstår at følge dem, ja det er vel ikke folkene bag FireFox's skyld ?


    Jo jo, der er ekstra arbejde i at bygge en side op, så den fungere 100% som den skal i FF. Det kender jeg udemærket til, og ja det kan sådan set også være træls. Men ligeså er man nogle gange nødt til at ændrer på en standard for IE ter sig efter ønsket ...


    Anyhow, den her diskution vil aldrig få en ende (umiddelbart).


    Hvis du vil prøve at opleve de mere bøvlede problemer, når man opbygger et design, så prøv at bruger divs og helt undlade tabeller. 8o

  • Situationen med internettet, er nu engang således at der faktisk findes folk der slamkoder, når de laver hjemmesider.


    Det kan IE stadig vise nogenlunde tilfredsstillende, hvor FF eller de fleste andre browsere vil brokke sig.


    Skulle alle bruge en browser som fortolkede slavisk korrekt, så var der nok nogle små kreative nørder der ville afholde sig fra at kode hjemmesider, da meget af kreativiteten ryger i fløjten hvis man samtidigt skal forholde sig til 110% korrekt kode under alle omstændigheder.


    IE er en realistisk browser der tager højde for, og tilgiver de fejl der laves.


    Jeg ved hvad jeg vælger.


    Så er jeg sådan set pisseligeglad med om transparente png filer bliver vist 100% korrekt. Der er hvad.... 0,0000000004% af internettets indhold som indeholder den slags?

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Quote

    Originally posted by Sajmon
    Så er jeg sådan set pisseligeglad med om transparente png filer bliver vist 100% korrekt. Der er hvad.... 0,0000000004% af internettets indhold som indeholder den slags?


    Det kunne jo tænkes at det ikke er mere udbredt end det nu en gang er, netop af den årsag at IE's understøttelse af det er lige til at lukke op og sk*de i. Heldigvis har de løst det problem med IE7.0..

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP