Hvilket hardware har I brændt af og hvordan ?

  • Quote

    Originally posted by Marquis


    OMG der kan bare ikke være en malplaceret tråd, hvilket denne her nu IMO ikke er, uden at du straks skal råbe vagt i gevær. Take a chill-pill og nyd livet..
    Hm lad mig nu se. Har brændt et gammelt AGP kort af , eller også er det APG sokkelen på mobo der er svitset. Hvordan ved jeg ikke, det virker hvertfald ikke :P Tror faktisk det er det eneste.


    Helt ærligt - så klap lige i med, hvad jeg skal ! Det styrer jeg selv - tak !
    Hvorfor slapper du ikke selv af og dropper sådan en tåbelig kommentar ? :roller:


    At der er emneopdelte fora, er for overskuelighedens skyld ! Længere er den ikke.


    Topic: Har ikke brændt noget af.

  • Yderst lidt vil jeg mene ..


    Tror det eneste jeg umiddelbart selv har fucket up var Abit bundkort. Her bustede jeg ramsoklerne og senere fik jeg ødelagt de der plastikdimser til cpu-køleren.


    Ellers har et asus bundkort valgt at brænde sig selv af ... dvs. southbridge !

  • Tog 2x120GB, 2x80GB og DVD brænder på en gang. Havde lige smidt flex på PSU'en. Og havde byttet om på en +5v og en +12v ledning. :$


    Der er smuttet mere. Men det var lige det jeg huskede bedst.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

    Rettet en gang, sidst af SShadowS ().

  • Abit NF7-S rev. 2 - ville voltmodde men det gik sq ikke helt som forventet :crazyeyes:


    3stk suveræne socket a cpuer smadret fordi jeg er en klovn til at montere en vapochill :O


    Så er der røget en strømforsyning hist og her fordi jeg legede lidt for meget med ledningerne mens den var tændt, eller fordi jeg har prøvet på at sætte blæseren til 5V, hvor den så bare ikke startede...

  • Jeg har, heldigvis, ikke fået brændt noget af!!! ...endnu!!
    Det var dog tæt på med mit gamle R9800pro da jeg ville montere en ekstern temperaturføler. Den skulle jo HELT ind på midten af køleprofilen...
    ...men der sad jo ligesom en blæser.. som sjovt nok stoppede da proben blev viklet ind i den!! :$
    Fik heldigvis taget strømen til pc'en temmelig hurtigt da den viste 80*!!
    ...ellers har jeg nøjedes med at brænde lydudangen af på et S370-board!

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Hmmm nogen der har ventet på mig? :razz:


    Amd Thunderbid Athlon 1,2 ghz. Den skulle dø, så der blev smidt sølvpapir, lokumsruller og is på, sjovt nok var det sølvpapiret der dræbte den og ikke isen :))


    En HULSENS masse socket a cpuer pga. en silent viking køler og knuste kerner :))


    Gf4 Ti4200, sad og moddede lidt med nogle kølere og så ramte skruetrækkeren sgu lige nogen kondensatorer...


    Men i nyere tid har jeg været skadefri :hb:


  • Det siger du nok nu :razz: :))

  • Hmmm...


    En almindelig blæser, ved godt ikke hvorfor.
    En harddisk, ved heller ikke hvorfor
    Et grafikkort, 9800pro, da jeg spille NFSU2 :) Ikke nok køling åbenbart :(
    DVD-drev, virkede ikke efter en anden skulle låne det :(

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Selvom jeg har pillet i hardware siden jeg var 12 er det faktisk først sket noget for mig der er brændt i stykker for ca et ½ år siden.. :P (er 17 nu)


    Men det er følgende


    Ati Radeon 9800 Pro
    Western Digital 200 gb Sata disk


    Begge ting var min egen dumhed.. Skulle sleeve mine strømkabler ind også samlede jeg skidtet forkert, så 12v og 5v stikket blev byttet ud.. :oops:


    Det så ellers ret sygt ud da jeg tændte.. Først stod gfx af.. Pis og l**rt! så hdd kort tid efter ARRGH! Men så hev jeg også strømstikket ud.. :))

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    måske lige glemt at nævne et par ting:


    Ødelagt mit tvout på nuværende grafikkort


    En Maxtor 120 gb hdd som gik død (selvf. ikk min skyld)


    Skal du jo sige :D




    Nogen bliver bedre med tiden, andre gør ikke :))

  • 3x ABiT NF7-S
    Overclocking.


    1x XP 2400+
    Ved ikke hvorfor.


    1x Corsair 256MB blok BH5
    Kunne ikke klare mosten.


    2x Harddiske
    Byttede 5v og 12v om, ups.


    1x Eheim 1048
    Tabte den.


    1x AMD64 3200+
    Døde bare.


    1x NorthQ 400W
    Kunne ikke klare det, brændte af.


    1x 360W Chieftech
    Kunne ikke klare det, brændte af.



    Jeg har sikkert også dræbt lidt mere jeg bare ikke kan huske.

  • 2x DFI nF4 Ultra-D


    1 stk. grundet 5v rail kombineret med orange slots :$


    det andet, grundet for kraftig bass fra subw00fah :boxed:


    1x WesterN digital 80gb PATA 8mb...
    Hedeslag..


    1x 1700+
    Grundet mobo med manglende Vcore regulering, 12v er ikke sundt for en CPU...?


    1x 2500+ barton, samme årsag, samme mobo...


    1x powermax 500W PSU (længe siden, blev sur på den og dens larm, smækkede 110V på og kortsluttede 20 pin stik, og BANG)


    1x drev DVD, spraymaling kom liiidt ind i åbningsmekanismen


    1x drev brænder, spraymaling finten igen..


    1x mobo, den 1700+ fuckede det andet mobo :(, dunno how, but it happend..


    2x 120mm fans, fingernem, kunne ikke få de pokkers stik på og skar ledningerne mere og mere til, tilsidst for korte til montering :P


    1x trådløs mus, gik for meget op i spil tilbage i folkeskole tiden, kastede en trådløs mus ud i fuglebadet i forhaven :| (kastede den fra vinduet af...)


    2x højtalere, har spillet dem for højt, reol højtalere, poppede bassmodulet :|


    2x .90 headsets, værre skrammel...


    1x HDD på laptop, var sent oppe og skulle køre med moren til stationen, hun lukkede døren da min laptop var på vej ud med mig, et dørhåndtag ramte den plade hvor under HDD sad, den var... færdig..


    Uhyggelig mange mussemåtter, stofmussemåtter - hvor jeg har pillet kanten op..


    1x 512MB G.skill GH, futtede af med mobo..


    1x Ti4400, kondensvæske fra mach I på CPU ned på et rammodul er ikke sundt...


    -------


    Puha var vidst det hele, alt andet end drevene, måtterne, headset, højtalere, mus er blevet dækket...


    EDIT:
    Asrock bundkort, uha dem er der også røget 2 af...


    2x 512MB Crucial Ballistix, de kunne ikke ta' presset... - De fik 2,5-2-2-5 245mhz 24/7 ved 2.95 på A8N / 3.1 på DFI nF4... - De begyndte at lave fejl med tiden

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

    Rettet en gang, sidst af 1_2_know ().

  • Har brændt ganske få ting af, heldigvis er alle byttet gennem RMA.


    En spritny 160 GB Seagate. Tror det var PSU'en der fik den til at gå op i røg. (Chill 520W :roller: )


    ASUS A8V Deluxe. Tror harddisken tog Southbridgen med sig.


    Club3D GeForce FX5900XT. Døde i AGP-porten - tror jeg. Sorte pins :P


    Ellers er alt andet vidst sluppet igennem.


    Måske tog en passiv Zalman livet af mit gamle Gainward FX5900. Men er ikke sikker.

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing


  • #1 Shit, du har for mange penge :P #2 Haha hvorfor ikke bare montere nye ledninger.. :)) #3 Hahaha!! #4 Ja det er noget værre lort.


    IMO er du inden for top3 for ødelagt hardware :D

  • Heh kom lige i tanke om en ret nybegynder afbrænding jeg fik foretaget på en hdd :P


    Jeg havde kun en 5gb hdd for laaang tid siden, dengang jeg slet ikk havde forstand på hardware.. Jeg havde så fået tiltusket mig en 35 gb (:))), men havde ingen molex tilbage i den psu jeg havde i maskinen


    Så jeg finder den strømtyv, der kører fra diskettedrevets minimolex-stik og videre - det var en to pins på størrelse med en jumper


    Den smækker jeg ind i den normale jumper parkering, da den jo ikk passede andre steder :P damn det ka ryge kraftigt ud af en maskine, når den ikk har automatisk frakobling :))