Lektie Hjælp - Skal det indføres?

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Heller ikke her ! Der er rigeligt af dem allerede. :))


    Og gamle mennesker! :crazyeyes: :cheers: :)

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe


  • Lektie-HJÆLP, ja. Udeling af opgaver eller svar, nej.

  • Som om der kommer helt vildt mange lektie-tråde... altså, rolig nu - de få lektietråde gør intet, og synes godt man kan spørge om hjælp, men synes ikke man skal give facit sådan .. straight away
    Seriøst ingen grund til at dele forummet så voldsomt op.
    Skulle alle emner med ligeså mange tråde som f.x. lektiehjælp, så have deres eget forum...

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote

    Originally posted by RAC


    Og gamle mennesker! :crazyeyes: :cheers: :)


    Det er der desværre ikke - for så havde niveauet været noget højere !
    Vi er desværre kun nogle få tilbage - og så kan man så tænke over hvorfor ?

  • Min mening er- Går selv i folkeskole, og har da problemer med mine lektier :) .. Men syntes godt man kan spørge om hjælp til hvordan man løser en ligning f.eks. Men ikke selve svaret på opaven, bare hvordan man løser den. Eller fx hvis man har fået en opgave hvor man skal have lavet en afsrtemmning om et eller andet emne, syntes jeg det er OK. at lave det også. Det er jo et Off-Topic, så alt kan vel postes der.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Det er der desværre ikke - for så havde niveauet været noget højere !
    Vi er desværre kun nogle få tilbage - og så kan man så tænke over hvorfor ?


    Sidste salgsdato? :))
    Undskyld, kunne ikke lade vær..

  • Quote

    Originally posted by ZeroKill3r
    Min mening er- Går selv i folkeskole, og har da problemer med mine lektier :) .. Men syntes godt man kan spørge om hjælp til hvordan man løser en ligning f.eks. Men ikke selve svaret på opaven, bare hvordan man løser den. Eller fx hvis man har fået en opgave hvor man skal have lavet en afsrtemmning om et eller andet emne, syntes jeg det er OK. at lave det også. Det er jo et Off-Topic, så alt kan vel postes der.


    Det er bare ikke alle der har den der "pædagogiske" indstilling. Nej, i stedet disker de op med en smart løsning eller lignende. For på en måde at blære sig lidt. Det har jeg da oplevet før. Hvis folk skal have hjælp til lektier skal det også være på den rigtige måde. Men det er der ikke mange der egentlig tænker ret meget over tror jeg.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg


    Det er bare ikke alle der har den der "pædagogiske" indstilling. Nej, i stedet disker de op med en smart løsning eller lignende. For på en måde at blære sig lidt. Det har jeg da oplevet før. Hvis folk skal have hjælp til lektier skal det også være på den rigtige måde. Men det er der ikke mange der egentlig tænker ret meget over tror jeg.


    definér "rigtige måde"

  • Den rigtige måde er ret simpel. Jeg har allerede nævnt dét, at være pædagogisk.


    At give den tilstrækkelige hjælp der skal til, uden på forhånd at give løsningen.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • nej.. der findes andre sider til den slags.


    kunne godt forestille mig at rygtet om lektiehjælp på tweak.dk ville spredes hurtigt, og vupti hallehøj så består 50% af off topic trådene af "hjælp! hvad er 2 + 2!???" -tråde..

  • er enig at det slet ikke hører til herinde......de har deres kammerater, forældre og lærere, det burde være nok hvis de aktivt søgte hjælpen......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    er enig at det slet ikke hører til herinde......de har deres kammerater, forældre og lærere, det burde være nok hvis de aktivt søgte hjælpen......


    Mht forældrenes hjælp, så kan det nogle gange være et problem.. Jeg er den første i min familie - på begge sider - der tager en gymnasiel uddannelse.. Ellers har det kun været håndværksfag


    Så jeg ska overhovedet ikk regne med at ku få hjælp fra mine forældre eller andet familie.. Hvis jeg bare begynder at snakke om kinetisk energi - som er et forholdsvist nemt emne - så er de faldet af vognen...



    Men hvis alt andet fejler, så er studieportalen ganske udemærket..

  • Jeg kan ikke se problemet i at man får en der er bedre end en til at læse det igennem.


    F.eks. er det vel også okay at få inspiration ?


    Hvis man er løbet tør for ideer? Altså, folk der gerne vil hjælpe kan du hjælpe alle de andre kan lade være :D


    Indtil det bliver forbudt (Ja hvis det er sådan det skal være)


    Men lektie hjælp er da ikke det mest håbløse i Off Topic Sektionen vil jeg gerne have lov til at understrege