Hvor hurtigt kan en Labrador løbe

  • Det er nok et meget fjollet spørgesmål, men da en fra min klasse begyndte at blære sig med at hans Labrador kunne løbe over 40km/t, tænkte jeg at det er noget lort. Så vi væddede en flad 10'er om det. Men jeg kan sgu ikke finde noget sted på nettet der skriver noget om en labradors hastighed. Hvis nogen ved det med sikkerhed, så sig det endelig. Indtil da må en poll beslutte hvem der har ret.

  • Quote

    Originally posted by Holy_Arse
    Det er nok et meget fjollet spørgesmål, men da en fra min klasse begyndte at blære sig med at hans Labrador kunne løbe over 40km/t, tænkte jeg at det er noget lort. Så vi væddede en flad 10'er om det. Men jeg kan sgu ikke finde noget sted på nettet der skriver noget om en labradors hastighed. Hvis nogen ved det med sikkerhed, så sig det endelig. Indtil da må en poll beslutte hvem der har ret.


    Sådan lige lidt hurtig regning, så løber verdens hurtigste mand ca 37 km/t på en 100 meter. Mon ikke hunden løber hurtige?

  • Quote

    Originally posted by Holy_Arse
    Det er nok et meget fjollet spørgesmål, men da en fra min klasse begyndte at blære sig med at hans Labrador kunne løbe over 40km/t, tænkte jeg at det er noget lort. Så vi væddede en flad 10'er om det. Men jeg kan sgu ikke finde noget sted på nettet der skriver noget om en labradors hastighed. Hvis nogen ved det med sikkerhed, så sig det endelig. Indtil da må en poll beslutte hvem der har ret.


    Det er jo ikke sikkert at hans labrador er lige så hurtig som nogen du kan finde på nettet alligevel ...


    Hvis han påstår at hans kan løbe 40 KM/t, så må i jo teste det af .... Tag tid på det ... ;)


    Men i skulle måske have aftalt HVOR langt den evt. kan løbe 40 KM/T ... For det er jo ikke noget problem at komme højt op i fart ... problemet er at holde farten ... :))


    Ved ikke lige hvor hurtige labradorer er, men chancen for at du kan løbe fra en er nok pænt lille ... Især i længden ... :)) ... det er pænt få hunde normale mennesker kan løbe fra .... :))


    Ved ihvertfald at politiets hunde er MEGA svære at løbe fra ... Stort set umuligt ... Kan kun lade sig gøre hvis man hopper over et meget højt hegn ... for de hopper sgu også godt ... Fandens også ... :)) ... men så "snyder" man jo også ... i ren fart har man jo tabt på forhånd ... :))

  • Lære hvad ?
    At dens ejer er en komplet idiot ? :roller:


    Min bror havde en labrador engang. Da jeg blev træt af at høre om, hvor hurtig den var,
    foreslog jeg et lille race mellem den og min Grand Danois... :$
    Jeg holdt begge hunde i halsbåndet og konen og min bror, gik godt 300 m frem. De kaldte på hundene og jeg slap.
    Labradoren var 25 m foran, inden min hund i det hele taget var oppe i fart, men da den lukkede op, overhalede den labradoren på ½ vejen og kom i mål over 100 m før den. Jeg har ikke hørt mere om, hvor hurtig hans labrador er, siden den dag. :))


    Underligt at der ikke står en specifik tophastighed på en Labrador nogen steder på nettet ?


  • ja det er mystisk.. jeg har let på alle mulige sider.. intet står der.. men vil lige høre nogle hunde elskere :P hehe om de ved sådan noget..

  • ... Ville lige se om jeg kunne finde noget om hastigheder på forskellige racer ... men har ikke fundet noget ... fandt dog noget andet morsomt ... :))



    Tallest Living Dog
    Gibson, a harlequin great Dane, measured 107 cm (42.2 in) tall when examined on August 31, 2004. The huge hound - owned by Sandy Hall of Grass Valley, California, USA - has the pedigree name Milleniums' Rockydane Gibson. He works as a therapy dog.


    Highest Jump by a Dog
    The world record for the highest jump cleared by a dog is 167.6 cm (66 in), achieved by Cinderella May A Holly Grey, a greyhound trained by Lourdes Edlin and Sally Roth and owned by Kathleen Conroy and Kate Long (all USA) of Miami, Florida, USA, at the Purina Dog Chow Incredible Dog Challenge show, Gray Summit, Missouri, USA on 3 October 2003


    Fastest Dog Weaving Between Poles
    The fastest time for a dog to weave between 60 poles is held by a Border Collie named Jazz, owned by Lita Jansen (South Africa) of Cape Province Dog Club, who achieved a time of 12.98 secs on 4 Dec 1999 in George, South Africa.


    Smallest Living Dog
    Guinness World Records recognizes two categories for smallest dog – length and height. In both cases, and as with all animal size records, the claimant must be fully mature when measured – and they must be examined by a qualified veterinarian.


    The world's smallest dog living in terms of height is Whitney, a Yorkshire terrier who measured 7.6 cm (3 in) to the shoulder on November 26, 2002. Whitney is owned by the UK's Christopher and Patricia Sheridan of Shoeburyness, Essex, UK.


    The smallest living dog in terms of length is a long-haired chihuahua called Danka Kordak Slovakia, who measured 18.8 cm (7.4 in) long on May 30, 2004. Danka is owned by Ing. Igor Kvetko of Revúca, Slovakia.
    Most Jump Rope Skips By A Dog
    The most revolutions of a jump rope "skipped" by a dog in one minute is 63, performed by Olive Oyl, a Russian wolfhound owned by Alex and Paula Rothacker of Grays Lake, Illinois, USA, on July 8, 1998, in Los Angeles, California, USA.


    Highest Dog Tire Climb
    Duke, a Border Collie/Australian Shepherd mix, owned by Arnold Funk of Bowbells, North Dakota, USA, jumped into a stack of tires a 2.84 m (9 ft 4 in) off the ground and retrieved a small toy at the bottom of the stack on July 9, 1998. Owner Arnold thinks Duke is worth his weight in gold, "I would trade my whole farm for him. He’s my pal," says Arnold.


    Most Tennis Balls In A Dog's Mouth
    The world record for the most tennis balls held in the mouth by a dog at one time is five. Augie, a golden retriever owned by the Miller family in Dallas, Texas, USA, successfully gathered and held all five regulation-sized tennis balls on July 6, 2003.


    Fastest car window opened by a dog
    The fastest time a dog has unwound a non-electric car window is 11.34 seconds and was achieved by Striker, a border collie owned and trained by Francis V. Gadassi (Hungary). The record was set on September 1, 2004 in Quebéc City, Canada.

  • Tja - det er jo ikke underligt, at der kommer tåbelige og latterlige svar.
    Det er jo næsten hver eneste tråd her i OT, der er dybt godnat og helt out.
    Okay det er OT - men der må snart være en grænse.
    Godt nok nogen der må kede sig gevaldigt. :rolleyes: Trist at niveauet ikke er højere. :(

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Tja - det er jo ikke underligt, at der kommer tåbelige og latterlige svar.
    Det er jo næsten hver eneste tråd her i OT, der er dybt godnat og helt out.
    Godt nok nogen der må kede sig gevaldigt. :rolleyes: Trist at niveauet ikke er højere. :(


    nået for alle. jeg vil da sige, ja til tider kan jeg da godt sidde og stene så grumt at man finder nogle sjove ting at poste.. for noget skal man jo lave..


    og at nogle folk synes det er helt out er jo ikke mit problem.. det er jo OT vi er i..

  • Quote

    Originally posted by Firedognået for alle. jeg vil da sige, ja til tider kan jeg da godt sidde og stene så grumt at man finder nogle sjove ting at poste.. for noget skal man jo lave..


    Netop det der viser du bare skriver for at skrive og det er sgu da en helt forkert holdning at have på et forum.


    Offtopic er stadig ikke det samme som spam.

  • Quote

    Originally posted by r3ptile


    Netop det der viser du bare skriver for at skrive og det er sgu da en helt forkert holdning at have på et forum.


    Offtopic er stadig ikke det samme som spam.


    ja.. jeg skriver fordi jeg har stenet på nettet og fundet en griner film eller noget andet, som jeg synes er sjovt eller andre skal se..
    og så viser jeg det.. ja ?
    men har ikke sagt at jeg skriver for at skriver, for det gør jeg jo ikke, jeg poster hvis jeg finder noget sjovt, og mener andre burde se det..


    edit: deler min glæde med andre, så andre kan få en god dag..
    at der er nogle som ikke kan lide de såkaldte spam tråde, ikke mit problem sorry.


  • "Flot" indstilling at ha' 8o - desværre er der en del, der efterhånden har den samme. :rolleyes: Trist - hvis man altså ka' se længere end sin egen næstetip. :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    "Flot" indstilling at ha' 8o - desværre er der en del, der efterhånden har den samme. :rolleyes: Trist - hvis man altså ka' se længere end sin egen næstetip. :rolleyes:


    Kan den labrador så løbe 40 KM/T??? Er sgu da bare at cykle en tur med den, med farten 40 km/t easy ;)

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    "Flot" indstilling at ha' 8o - desværre er der en del, der efterhånden har den samme. :rolleyes: Trist - hvis man altså ka' se længere end sin egen næstetip. :rolleyes:


    som sagt.. jeg kalder ikke sådan en tråd her for spam..
    hvis jeg finder noget jeg synes er sjovt på nettet jamen så synes jeg nok nogle gange at jeg vil dele det med jer, så i kan få en lille griner på også.. og det skal jeg så tage mig af hvis nogle synes det er latterligt?? ser jeg stadig ikke er mit problem..


    ligesom at folk ikke skal bestemme hva tøj jeg skal gå i. og hvis nogle ikke kan min tøjstil så er det dem med problemet ikke mig.

  • Quote

    Originally posted by RAC
    Kan den labrador så løbe 40 KM/T??? Er sgu da bare at cykle en tur med den, med farten 40 km/t easy ;)


    Det er der også en anden, der har gjort, som følgende bl.a. viser. ;)
    Jeg har lige stemt et knebent ja.


    Housecats can sprint as fast as 30 miles per hour = 48.3 km/t
    Damn... Der er krudt i sådan en kat 8o


    HOW FAST CAN A DOG RUN?
    A dog can run up to nineteen miles per hour when running at full speed,
    but the members of the greyhound family are the fastest,
    they can run up to 42 miles per hour = 67.6 km/t

    Har set nogle Greyhounds løbe mere end 45 MPH
    Den hund som kan løbe 19 MPH må være en gravhund eller lignende... :))


    Dette gælder for en labrador, som hedder Otto.. Taadaaah. ;)
    How fast can your dog run?
    I HAVE MEASURED OTTO'S SPEED WITH MY BICYCLE SPEEDOMETER AT 27 MPH.
    HOWEVER, I DON'T KNOW HOW ACCURATE THAT IS.

    Hvis den bare en nogenlunde præcis så.... 27 MPH er 43.5 km/t

  • Quote

    Originally posted by Ganda
    Har vært oppe på ca. 45 km/t med vores labrador hvor jeg cyklede til jeg ikke kunne mere, og Freya (hunden) løb ved siden af..


    Så er din vens hund i bare lidt træning og ikke alt for gammel vil jeg mene at den også kan..


    Nøjagtigt det samme har jeg gjort med vores sorte labrador...


    Målte den for 3-4år siden til 43km/t efter min cykelcomputer...


    Dog kan den kun klare 38km/t nu... Det søde lille kræ.... :)

  • Hmm, man skal vel aldrig sige aldrig ... Er sikker på den kan løbe hurtig hvis man har en godbid eller andet til den :) Hvad de dyr ikke vil gøre for en lille snack ..


    OT:
    Hvad sker der lige for folk, de broker og brokker sig over underlige tråde. God damn, er folk stået forkert ud af sengen i disse dage ... Come on, er der ikke lidt vigtige ting at brokke sig over end tråde ... 8o

  • Nu er de fleste labradorer dog mere eller mindre fede og ude af form.
    Ville gætte på en dansk gennemsnits labrador har en fart på en 20-25 km/t

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe