Har asus sli deluxe, med den orginale chipset køler/blæser, men HVER gang jeg starter min com siger den at blæseren ikke kører rundt, så skal jeg slukke comen og tænde den igen, så siger den det samme, og først 3. gang virker den, og det er det samme hver gang. Nogen der ved hvorfor den gør det? Det er hver gang først når jeg har tændt den 3. gang at der ikke er noget galt.

Chipset fan, fejl
-
-
jamen DREJER den faktisk rundt???? ...ellers er det jo klart den piver over det...
-
første gang jeg tænder den drejer den ikke, anden gang drejer den rundt. Men jeg forstår sku da ikke hvorfor den ikke bare tændet, og at bios først lader den bestå 3. gang hver gang. Tror i ikke det er en fejl i min bios eller lign?
-
kan være der er noget varmestyring i bios der er fucket op ?
-
det ku faktisk godt se sådan ud, for når jeg har haft computeren tændt og slukker, og tænder kort efter er der ingen problemer.
Nogen der har en løsning på mit problem?
-
sæt den til at starte lavere i bios..fx v 20 grader istedet for 30......
-
Har jeg kigget bios tynd, jeg kan ikke finde et sted hvor man kan pille ved chipset fanen. Nogen der kan sige hvor i bios?
-
Led evt. efter BIOS update. Kiggede lige på Asus' side, men download siden var pænt død.
-
har opdateret bios.... Men hvor i bios er det man kan pille ved det`?
-
Bliver jeg nød til at købe en pasiv køler eller hvad?
-
det gjorde jeg i hvert fald. der er ikke andet end pis med den køler..
-
er der plads til en pasiv køler, jeg har osse en ac på mit gfx?
-
:hb:nåh så nok ikk.. men min på a8n kunne jeg sidde skævt så var der 1mm til gfx..
-
Og hvilken køler er det lige du bruger så?
-
jeg vil skyde på zalmans, den blå
kan ikke lige huske hva den hedder. men du kan hurtigt finde den på edbpriser..
-
Jeg bruger sådan en her på mit Asus A8N-SLI MOBO
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104955
ZALMAN ZM NB47JOg den køler den bedre end den originale køler som sidder på bundkortet normalt. Jeg har så bygget en 40x40x20 blæser ovenpå.
Men det er faktisk ikke nødvendigt, jeg købte den for 25 kr for ca 1 mdr siden.
Hvis en bios update ikke virker, så ville jeg da sende det retur og få et nyt, og så smække en Zalman ZM NB47J køler på. For man betaler jo for et produkt som skal virke ordentligt, hvis du nu vælger en chipset køler med blæser kunne det være rart det virkede.
Jeg havde samme problem med mit Gigabyt kort, men det var bare en fejl som var på alle slags af den model. Så fik jeg mig det dejlige Asus A8N-SLI.
-
Jeg gider sku da ikke sende mit motherboard til rma fordi en blæser ikke virker, så ville det være billigere for mig selv at købe en ny køler, Men tror i jeg kan have plads til den zalman hvis jeg har en ac på gfx'et?
-
Originally posted by tomaszo
Jeg gider sku da ikke sende mit motherboard til rma fordi en blæser ikke virker, så ville det være billigere for mig selv at købe en ny kølerProblemet er at det kan være bundkortet, virker det fint med en anden blæser så er det ikke noget problem, men hvis den gør det samme så er det bundkort fejl, som jeg vil tro det er.
-
Den har jo ikke altid gjort sådan, det skete for et par måneder siden, og så er det taget til, så nu skal jeg tænde 3 gange før den virker
-
Originally posted by tomaszo
Den har jo ikke altid gjort sådan, det skete for et par måneder siden, og så er det taget til, så nu skal jeg tænde 3 gange før den virkerNå okay, men prøv at test det. For hvis det er bundkortet så er det jo lidt skidt
jeg plejer nu at se hvad der laver fejlen, så jeg er sikker.