Opteron 148 S939 reultater

• Ja så dumpede postmand per forbi med min Opteron 148
    stepping: Cabye 0528 GPMW

Jeg har udelukkende testet den på vand, og er kommet frem til følgende reultater:
    Jeg har ikke haft tiden til at langtidsteste den så det er super pi 1M og 3d01 mark jeg har maks testet den med.

min omgivende temperatur lå på 22,4 C
    mit kølevand lå på 29 C

Chippen bliver varmere end en tradetionel Sandiego ved samme v.core, og den har faktisk adfærdsmønstre som en FX chip

Jeg lagde ud med at finde ud af hvor stærkt den vil løbe med std.v.core dvs 1.36 volt

det blev til et hurtigt forsøg på 2900 mhz hvilket den klarede fint i en 1M superpi (den kom halvejs gennem en 32M men jeg tror det skuldes at mine raminstillinger var ustabile)
    Link:
    http://www.hardware-test.dk/oc…rowser.asp?id=47056&pic=8

Herefter prøvede jeg at skrue lidt op for V.core og fand maks stabile v.core til 1,63 volt her lykkedes det mig at gennemføre en super pi 1M på 3125 mhz
    Link:
    http://www.hardware-test.dk/oc…rowser.asp?id=47056&pic=6

Så skulle der jo også lige fyres lidt op for SLI kortne, men de bidrog med varme til kølevandet så jeg måtte gå ned på 3120 mhz. resultatet skal tages med et gran salt da mine gfx kører 15 mhz under deres maks hastighed (det er cpuén jeg vil teste)
    Link:
    http://www.hardware-test.dk/oc…rowser.asp?id=47056&pic=7

Ik så ringe enda hvis jeg selv skulle sige det.

Om måneds tid regner jeg med at få smidt en LS på hvorefter der skal foretages nogle lidt mere seriøse Bench.

PS. lade være med at flame mig med at det er en latterlig yddelse vs pris, at der ikke er nogen 4200 timers prime og alt det der
    tag resultaterne som de er, og vurder chippen for dens maksimale yddelse.

Q6600 POWER @ 3600 mhz; Water cooled
    Asus Blitz fomular watercooled edition
    OCZ reaper @ 1150 mhz 5,5,5,15
    8800 GTX
    SIlent med stil....

Rettet 2 gange, sidst af T-max ().

• hvor kan det købes og hvad er fordelene ved den

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Originally posted by hot_fifty
    hvor kan det købes og hvad er fordelene ved den

Min er købt hos http://www.Ewiz.com

Der er skam ingen fordele ud over at den kan løbe stærkt :hb:

8800 GTX
    SIlent med stil....

• Det ser da ok ud :D Glæder mig til du får din LS, så vi kan se hvad den kan! De kan hvert fald en god del :ph34r:

Btw. jeg vil gerne have sådan en og så prøve at lege med lidt oc :)

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

Rettet en gang, sidst af Don_Jabbe ().

Originally posted by Zulu
    Dine links til billederne virker ikke... :(

ups så er de fikset

8800 GTX
    SIlent med stil....

• jeg syntes den funker rigtigt godt selv i windows, jeg kan faktisk dårligt mærke forskel fra denne og en duelcore 4400+ @ 2,7ghz.

det eneste tidspunkt man kan mærke sin duelcore er når man primer så kan den sku stadig fyre en hammer spi tid af.

men i det daglige brug kan jeg ikke mærke forskel faktisk syntes jeg denne opteron virker Kvikkere.

jeg er kommet til at give lidt ekstra for den fordi jeg ville have denne batch så min har kostet en 2700,- når alt kommer til alt med fragt og told

men det kan da fåes til en 2400,- har jeg set på edbpriser

8800 GTX
    SIlent med stil....

• skal siges at en 146 som nærmest er en 2.0 SD (3500+) koster 1400 ved jes.de ...og de clocker lige så højt.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by Martin
    Der er smæk på de 0.09 micron Opteron processorer.

Og for øvrigt - velkommen i Opteron klubben, selv om det kun er en 100 series. ;)

Ja de sparker sku godt fra sig, jeg takker mange gange for din gestus :D

8800 GTX
    SIlent med stil....

• der er da godt spark i sådan en operton 8o

men er det pengene værd i forhold til en dual core?

Jeg går og overvejer lidt at opgradere cpu, og den skal da gerne kunne clocke, men ville man få mere ud af at have en operton der kører 2,7-2,8 ghz eller en dual core 3800+ der kører 2,6-2-7ghz til hverdags brug?

EDIT: hvordan finder man en med et godt batch på ewiz.com

Originally posted by Try-this
    der er da godt spark i sådan en operton 8o

men er det pengene værd i forhold til en dual core?

Jeg går og overvejer lidt at opgradere cpu, og den skal da gerne kunne clocke, men ville man få mere ud af at have en operton der kører 2,7-2,8 ghz eller en dual core 3800+ der kører 2,6-2-7ghz til hverdags brug?

som tiden er nu vil min hårdnakkede på stand være nej !! aplikationerne understytter ikke duelcore endnu, så du skal gøre op med dig selv hvor længe du vil have chippen.
    for om et ½ år ser tingene måske meget anderledes ud, men så kender jeg mig slev godt nok til at vide at jeg aldrig ville have den samme chip i et helt halvt år, så jeg konverterer først til duelcore når det er udnerstøttet, min opteron føles meget mere vital end min X2 gjorde.

Ewiz har cabye på lager som clocker næsten lige så godt som cabne (min er cabye)
    men husk told og fragt ... det er dyrt !!

8800 GTX
    SIlent med stil....

Rettet 2 gange, sidst af T-max ().

• tak for svaret, kunne meget vel være at jeg investerer i sådan en ;)

Det blir dog nok ikke en 148'er som dig, men en 144 eller 146..

Vil lige kontakte bay-zone.de og høre ad om de har nogle interessante steppings..

Originally posted by Try-this
    tak for svaret, kunne meget vel være at jeg investerer i sådan en ;)

Det blir dog nok ikke en 148'er som dig, men en 144 eller 146..

Vil lige kontakte bay-zone.de og høre ad om de har nogle interessante steppings..

Det var jo det jeg sagde. Opteron er vejen frem ;)
    Jeg håber ikke de bliver ringere. Jeg kan ikke nå at købe før omkring jul tror jeg..

Edit:
    Jeg er faktisk selv lidt i tvivl om det skal være X2 eller opteron. Men x2 er bare det dyrere, så det må nok ende med en opty - genial ydelse til prisen på 144 og 146.

• Når jeg opgradere denne maskine til Jul bliver det også en Opte. Det er som slacker siger, klart den fedeste processor til prisen lige p.t.

Originally posted by Grobut
    Sry for ot, men med denne socket 939 model kan man så bare bruge et hvilket som helst socket 939 bundkort og hvad med ram...?

Ja et hvilken som helst soc 939 board og helt almindelige ram (altså ikke ecc-ram)

8800 GTX
    SIlent med stil....