Hvor ofte er du klar til at hjælpe nye brugere?

  • Tja, kommer vel an på hvad det drejer sig om ... Skulle jo gerne vide bare lidt om hvad jeg snakker om ... Det er ihvertfald målet ... :))


    Vil ikke sige at jer hverken er bedre eller dårligere til at hjælpe nye brugere frem for "gamle" ... men de gamle får til tider et lidt mere "hårdt" svar end de nye. I de tilfælde hvor de "gamle" har spurgt om noget som de nemt kunne have fundet selv hvis de prøvede ... f.eks. hvor man finder en driver til en Sony monitor ... eller noget i den dur.


    Det eneste problem jeg syntes der kan være med de nye brugere er at de ofte ikke giver ret meget oplysning, så det gør det svært at hjælpe. De første 3-5 indlæg i deres tråd ender gerne med at andre brugere skal spørge dem om hvad det er for noget hardware ... eller andre oplysninger der gør det lettere at hjælpe.


    Når det kommer til salgstråde hvor nye brugere vil sælge noget, så er princippet det samme til tider. Der kunne det være fint hvis de lige læste den "hjælpe-tråd" der er i Køb & Salg.


    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=25064&sid=


    ... Det gælder dog også for "gamle" brugere. Det er jo næsten undtagelsen at en sælger kommer med alle nødvendige oplysninger til at starte med. Det er også til sælgers fordel at gøre dette, så han ikke skal bruge en masse tid på at besvare de mest grundlæggende spørgsmål.


    Ud over det, så syntes jeg at det sker alt for tit at der kommer nogle tråde frem som går imod reglerne her på Tweak. Det er jo én ting at man ikke er enig med de regler. Det er et frit land så man må have sine egne meninger, men man skal jo stadig følge de regler der er. Snakker især om de "gamle" brugere da de jo burde kende reglerne uden ad ... Eller ihvertfald ved hvor de kan findes ... ;)


    Det samme gælder "Lov omkring kopiering/ ripping osv" ...


    Naturligvis kan der være en smutter, meen ...


    Egentlig så burde "Lov omkring kopiering/ ripping osv" også være inde i "For Begyndere" ... Det gælder jo også for dem og kunne jo være at der var større chance for at de så den hvis den var inde i det forum-afsnit.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Snakker især om de "gamle" brugere da de jo burde kende reglerne uden ad ... Eller ihvertfald ved hvor de kan findes ... ;)


    Tror jeg ved hvor de er, men kender dem faktisk ikke (kun delvidst ihf.) :O


    anyways, så kan man også med en smule fornuft nok finde ud af gebærde sig på et fora (skulle man tro) ...


    Ellers er jeg faktisk alt alt alt for lidt inde og hjælpe de nye. Kan tælle det antal gange jeg har været derinde på en hånd :ohmy:

  • Quote

    Originally posted by Burger
    En ting der egentlig irriterer mig lidt ved forummet for begyndere er, at når man hjælper dem derinde, så går der helt vildt lang tid inden der er en respons fra dem, hvis der overhovedet kommer det .. Det hænger jo slet ikke sammen, hvis de virkelig har brug for hjælp ..



    ha ha - det er jo ikke alle der sover på tastaturet vel ? ;) :))


    nej - tror mange af dem har brug for hjælp og så inden de får set sig om , har den enten løst problemet på andre måder (format c: he he) eller glemt alt om at de har oprettet en bruger herinde.


    Det er blandt andet også en af grundene til at Martin har indført at folk skal have en email og bekræfte deres oprettelse. Dette burde frasortere de værste tilfælde vil alligevel ikke ser noget til ;)

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    ha ha - det er jo ikke alle der sover på tastaturet vel ? ;) :))


    nej - tror mange af dem har brug for hjælp og så inden de får set sig om , har den enten løst problemet på andre måder (format c: he he) eller glemt alt om at de har oprettet en bruger herinde.


    Det er blandt andet også en af grundene til at Martin har indført at folk skal have en email og bekræfte deres oprettelse. Dette burde frasortere de værste tilfælde vil alligevel ikke ser noget til ;)


    Jeg sover skam i min seng, den står godt nok tæt på computeren, men det er altså kun fordi jeg ik har så meget plads .. :))


    Synes bare det er underligt, at man kan glemme sådan noget .. Og det er skam ikke fordi jeg har noget imod at hjælpe folk, jeg så da bare helst der så også var brug for den når man nu bruger tiden på det ..

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Jeg sover skam i min seng, den står godt nok tæt på computeren, men det er altså kun fordi jeg ik har så meget plads .. :))


    Synes bare det er underligt, at man kan glemme sådan noget .. Og det er skam ikke fordi jeg har noget imod at hjælpe folk, jeg så da bare helst der så også var brug for den når man nu bruger tiden på det ..


    Måske fordi de heller ikke får krydset af i "modtag e-mail", også har man måske glemt tråden ..

  • Ka vi ikk få lavet lidt default settings ændringer nu der er gang i optimeringen af tweak.dk's forum?
    De default settings der er nu ka sikkert godt optimeres lidt så helt nye brugere f.eks. som standard får emails på tråde de har oprettet..

  • Synes det er ligegyldigt "hvor meget" man hjælper newbies. Jeg blander mig kun, hvis jeg ved noget om emnet. Nogen ved mere end andre, og det er ikke til at sige, "hvor meget" man hjælper. Så længe man stiller sig til rådighed, når man rent faktisk har noget relevant at sige.


    Jeg synes ikke det er et problem her på tweak.dk. Jeg synes folk får den hjælp der skal til, så de til sidst har noget konkret de kan bruge.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Ka vi ikk få lavet lidt default settings ændringer nu der er gang i optimeringen af tweak.dk's forum?
    De default settings der er nu ka sikkert godt optimeres lidt så helt nye brugere f.eks. som standard får emails på tråde de har oprettet..


    lige den funktion så jeg gerne kom tilbage igen .. er faktisk træt af altid at skulle huske at sætte flueben i "email notification" ... så hellere at det var omvendt nærmest ... ! Eller at man kunne vælge i mellem, "hver gang", "vælg selv i hvert indlæg" eller "aldrig" ...

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    lige den funktion så jeg gerne kom tilbage igen .. er faktisk træt af altid at skulle huske at sætte flueben i "email notification" ... så hellere at det var omvendt nærmest ... ! Eller at man kunne vælge i mellem, "hver gang", "vælg selv i hvert indlæg" eller "aldrig" ...


    Har lige fået at vide af Martin at det kræver en del server resourcer at sku sende mails ud.. Det er lidt ærgeligt :/

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Har lige fået at vide af Martin at det kræver en del server resourcer at sku sende mails ud.. Det er lidt ærgeligt :/


    jah okay, det er selvf. rigtigt nok ... Men er det muligt at programmere det sådan serveren eksempelvis ikke på engang skal smække mails ud ? .. Men okay, hvis der alligevel er meget aktivitet herinde, så nytter det nok heller ikke så meget ..


    Heldigvis fået for vane at krydse af i "email notification"

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Ka vi ikk få lavet lidt default settings ændringer nu der er gang i optimeringen af tweak.dk's forum?
    De default settings der er nu ka sikkert godt optimeres lidt så helt nye brugere f.eks. som standard får emails på tråde de har oprettet..


    Øhm .. jeg kan da ændre mine settings til at sende ud hver gang hvis jeg vil have det .. Det er da bare at gøre det derinde, så er det gjort en gang for alle ..

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Øhm .. jeg kan da ændre mine settings til at sende ud hver gang hvis jeg vil have det .. Det er da bare at gøre det derinde, så er det gjort en gang for alle ..


    Så er den funktion da kommet tilbage igen, for den har ikke været der i lang tid ...

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Øhm .. jeg kan da ændre mine settings til at sende ud hver gang hvis jeg vil have det .. Det er da bare at gøre det derinde, så er det gjort en gang for alle ..


    Ja men det er ikk default settings.. det vil sige det er ikk sat sådan for nye brugere..
    Tror ikk de nye brugere smutter ind i settings som det første...

  • Jeg har stemt - alt for lidt.


    For det første har jeg en tendens til at glemme det.


    For det andet så er min viden ikke altid tilstrækkelig.


    Btw. Glimrende idé med denne tråd.