Ang. Canon Eos 350D..

  • Ved at der er en del af jer her inde fra der har et Canon Eos 350D..
    Nu er det sådan at jeg godt kunne tænke mig et kamera med god macro og jeg har ikke rigtig penge til et nyt objektiv ved siden af..
    Vil bare lige høre om der ikke er en af jer der vil være så venlig at poste nogle forskellige billeder taget med 350D og det objektiv der følger med fra start og så lige poste dem i denne tråd..


    Håber i vil hjælpe.
    Aagaard.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)


  • Mange mange tusind tak..


    Det er Rebel XT der følger med ikke ??

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasmusvn
    350D er den europæiske betegnelse. Rebel kalder man det i USA :)


    Ok. Undskyld :O

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Det objektiv der medfølger kan det kun tage makro billeder.. Syntes nemlig at nogle af de "almindelige" billeder er lidt sløret..


    EDIT: Bare mig der er lidt dum..


    Kæft hvor er det egentlig et nice cam uden andet objektiv..

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

    Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

  • Kit objektivet er faktisk ikke så ringe endda er da ikke toppen af poppen men er temmelig godt.


    Den kan nemt tage andet end macro hvis du sprøger mig...


    Begge taget med kit objektivet godt nok på mit 20D men samme objektiv.


    http://www.theis.dk/fotogaller…yimage.php?album=28&pos=0



    http://www.theis.dk/fotogaller…yimage.php?album=28&pos=1

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Tænkte lidt på, nu ved jeg ikke lige så meget om kameraer igen. Men hvad gør de forskellige ISO instillinger. Kan se at mange kameraer går op til omkring 400. Mens andre går helt op til 1600.


    Hvad giver det sådan reelt?


    En anden ting, det kit som der tidligere bliver snakket om. Er det, det som sidder på kameraet når man køber det. Eller er det et kit man køber eller en speciel pakke?


    Er gået hen og blevet lidt irriteret på mit lille digicam. Billederne er bare ikke så imponerende, som scenerierne er i virkeligheden.


  • Når du arbejder med et kamera digital eller ikke digitalt så skal der en hvis mængde lys til for at du for et billede.


    Der er 3 parametere som du kan indstille på for at skaffe lys:


    Blænde
    Lukketid
    ISO


    Blænde bestemmer hvor stort det hul i objektivet lyset kommer igennem er. Objektivet sætter altså her en begrænsning for mulighederne. Desuden har blænden også noget at sige for dybde skarpheden. Hvor du bruger en blænde omkring 2-4 for du meget lidt dybde skarphed i billedet men mere lys.


    Lukketid ja det giver næsten sig selv... er hvor længe kameraet er om at tage billedet. Her når du også en grænse da du simpelthen ikke kan holde den stille.


    ISO er lysfølsomhed. I gamle dage købte man en film med en bestemt ISO. Jo højere tallet er jo mere lysfølsom er CCD/CMOS/film. Problemet her er så at når du hæver iso stiger støjen i billedet. Et trin på iso skalaen fordobler eller halvere lyset så det betyder faktisk en del.


    iso 200 er dobbelt så lysfølsom som iso 100 og iso 400 dobbelt af 200 osv osv

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad


    Christ What. Lækre billeder.


    Jamen mange tak da :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jamen det giver jo meget god mening. Har egentlig godt set det med ISO på gammeldags film.
    Men det vil altså sige at det munder ud i at have en tilstrækkelig god linse, så man kan kører med høj ISO og samtidig få tilstrækkeligt med lys ind.


    Men tænkte lidt på hvad mener du helt præcist når du skriver støj? Jeg kan godt regne ud at det har noget med en forringelse i billede kvaliteten.

  • Du skal undgå at kører med en høj iso hvis du kan. Jo lavere iso tallet er jo mindre støj for du.


    Ved film er det selve korne på filmen der er større billedet for lidt mere groft udtryk så.


    Ved digital kan det være farve støj, støj som ligner små snefnug, mudret billede, kornet billede kan komme til udtryk på flere måder.


    Selv om du har et objektiv der kan lukke meget lys ind er det ikke altid du kan udnytte det hele da din dybde skarphed så bliver for lav.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Ok. Takker for forklaringen.


    Sidder her og kigger lidt på de Reviews som Grill har postet. Den linse som i omtaler som kit linsen.
    Er det den som følger med til kameraet eller hvordan?

  • Hvis du køber 350D kan du evt. købe den som kit så følger der en Canon EF-S 18-55 med. Der kan evt. købes andre kit løsninger med andre objektiver og evt. med batteri greb.


    Se evt. ved http://www.ac-foto.com

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • jeg vil anbefale dig at bare købe et 350d med standard 18-55.
    ventede i jeg ved ikke hvor mange måneder på mit, fordi jeg bestilte en bundle pakke, hvor der også fulgte en 55-200 med.


    da jeg blev træt af at vente på det bestilte jeg en standard pakke, og havde den 2 dage efter.


    objektiver kan hurtigt købes hjem andre steder fra.
    kan anbefale http://www.photoshop.dk

  • Hvis du bestiller en af de bundels de har ved ac-foto så har du den to dage efter.


    Hvis der er penge til det vil jeg da klart købe den med 17-85is istedet for det er en del bedre.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Hvis du bestiller en af de bundels de har ved ac-foto så har du den to dage efter.


    Hvis der er penge til det vil jeg da klart købe den med 17-85is istedet for det er en del bedre.



    hmmm så har jeg nok bare valgt de forkerte butikker..
    1. foto-fun.dk
    2. kan ikke huske butikken :(
    3. getmore.dk
    4. easyshopping.dk (4 gang var lykkens gang)


    på edbpriser stod der ofte 1-2 dages levering eller måske flere, men ikke flere måneder, men pyt nu har jeg det :)