Zalman CNPS9500 orientering?

• Overvejer at få mig en Zalman 9500 køler. Mit problem er at køleren er beregnet til at blive placeret vandret så den blæser ud af bagenden på kabinettet gennem en kabinetblæser. Men på mit kabinet hvor al luft kommer ind gennem den nedre baghalvdel af kabinettet, og jeg derfor har en intake blæser placeret der, er jeg interesseret i om køleren mon køler ligeså effektivt hvis jeg placerer den lodret, således at den blæser direkte op i min PSU med 120mm blæser som jo så også vil blæse luften direkte ud af kabinettet?

Oprindeligt indlæg af Gom
    Overvejer at få mig en Zalman 9500 køler. Mit problem er at køleren er beregnet til at blive placeret vandret så den blæser ud af bagenden på kabinettet gennem en kabinetblæser. Men på mit kabinet hvor al luft kommer ind gennem den nedre baghalvdel af kabinettet, og jeg derfor har en intake blæser placeret der, er jeg interesseret i om køleren mon køler ligeså effektivt hvis jeg placerer den lodret, således at den blæser direkte op i min PSU med 120mm blæser som jo så også vil blæse luften direkte ud af kabinettet?

Ja, hvis man kan burde det være ok. Kan ikke helt huske hvad det var og hvor, men der var et sted hvor de havde skrevet noget om at få den til at vende og et lille mod de lavede for det..

Oprindeligt indlæg af Gom
    Jamen burde jo bare være at vende den og så smække den på. Burde der da ikke være det store hokus pokus i.

De skrev noget med at bøje noget lidt. Men du kan jo prøve ;)
    Som sagt husker jeg ikke detaljerne..

• den kan vendes 4 veje på socket 939..har selv erfaringer med den

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• man skal vel lige sørge for at det passer med at gasserne i heatpipes vender opad.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• tja. Når den vender vandret er der jo alligevel nogle af pipesene der vender nedad... Men hmmm. Altså, man kunne jo også bare gøre det omvendt. Altså lade den suge luft fra min intake blæser og så ud i kabinettet. Der burde det bliver suget op af min PSU med 120mm blæser, og resten af den 120mm blæser jeg har placeret øverst, bagerst i kabinettet over min PSU.