Hjælp! Vapochill for første gang!


  • Surt show. Bliver nok ikke nemt at finde en i samme klasse, men held og lykke med det.

  • Jeg har oz prøvet at knuse kernen på en Barton 2500+ med min VapoChill PE.. Så solgte jeg det og købt AMD64 istedet for.. Men det er bare SÅ ærgeligt at ødelægge en cpu, men held og lykke med at finde en ny der er ligeså god..


    Mvh Mads :T

  • det er det der er noget lort ved VapoChill.
    Det er Evappen, som gør at det er meget nemt at knække kernen, har også selv mistet et par cpuér på en vapo.
    det er noget med at det fordi at evappen er rund også har nemmere ved at knække lortet. Kan sige det er lidt bedre med en mach, fordi den er kvadratisk, og bare skal dykke lige ned på cpu.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Surt show. Bliver nok ikke nemt at finde en i samme klasse, men held og lykke med det.


    Ja det blir ikke nemt, desværre...


    Men jeg har jo min 1700+, som også skulle være sjov ;)


    AXDA1700DUT3C
    JIUHB 0312XPCW



    Men Vapo'en kører og jeg er ved at installere windows nu, displayet viser -20,5ºC ved et lille overclock (10*166)...

  • øv... der er stadig probs...


    min windows installation blev ved med at melde fejl og da jeg så tager et kig i bios viser temp 65ºC, så jeg afmonterer evap og monterer igen, men temp er stadig høj, inden for de sidste 4 minutter er den steget fra 36 til 41 :(


    Temp er nu fast på 41ºC i bios...

  • Så er windows installeret og kan konstatere at min idle temp er på 23ºC (ja, plus grader....)


    load temp arbejder jeg på...


    Min 1700+ kører 10*166 ved std vcore så ikke noget at råbe hurra for..


    Og jeg garenterer at vapo har 100% kontakt...


    Nogen forklaring på den høje temp?


    EDIT: 15 minutter inde i en 32M superpi er temp 29ºC...

  • Du kan slet ikke regne med det der.
    Socket A måler jo nede i socket afaik, så derfor er den jo varmest dernede. Mit asus siger også FX-55 ligger på 5c.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex
    Du kan slet ikke regne med det der.
    Socket A måler jo nede i socket afaik, så derfor er den jo varmest dernede. Mit asus siger også FX-55 ligger på 5c.


    Ja, men nu er der jo også pænt spring fra 5ºC til 29ºC og samtidig er min en lille 1700+ og din er en monster FX-55...


    Jeg ved godt den sidder nede i soklen, men når evap er -20ºC så burde der vel ikke være en forskel på over 40 grader? eller burde der?


    Jeg har ikke ledende fedt i bunden af soklen, og så et stykke neopren...

  • Ved det ikke helt du, men de fleste temp sensorer crapper ud ved minus grader.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex

    Ved det ikke helt du, men de fleste temp sensorer crapper ud ved minus grader.


    se når evap er -20 grader kan jeg godt regne med at cpu også er der nede omkring? også selvom min temp sensor fortæller mig at cpu er 29 grader?


    jeg havde lige et :idea:-øjeblik... jeg mindes at den også viste urealistisk høje temperature med min waterchiller, så måske jeg bare skal prøve at overclocke den i morgen når jeg kommer hjem, og se om den vil mere nu end sidst den blev pint :evil:

  • Det kan sagtens passe! :D

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Hvis den brger føleren i soklen og de har neopren i den skal det nemt passe ;)
    Har du prøvet den 1700+ før? Jeg har haft to DUT3C'er og ingen af dem har været kanon, det vil sige de når ca 2.1 ghz ved 1.85v. Den her kan dog godt lide volt lader det til, den anden fik jeg ikke testet ved over 1.85..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Hvis den brger føleren i soklen og de har neopren i den skal det nemt passe ;)
    Har du prøvet den 1700+ før? Jeg har haft to DUT3C'er og ingen af dem har været kanon, det vil sige de når ca 2.1 ghz ved 1.85v. Den her kan dog godt lide volt lader det til, den anden fik jeg ikke testet ved over 1.85..


    Jep har skam prøvet den før, og mener helt bestem at jeg har haft den oppe på en 2300-2400 mhz med vand..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    Jep har skam prøvet den før, og mener helt bestem at jeg har haft den oppe på en 2300-2400 mhz med vand..


    Ja okay, det er så nok med ca 2v vil jeg gætte på. det tror jeg også den her kan. Vi får se. Jeg er ikke bange for at prøve det af ihverfald, heller ikke på luft :))
    Men det er jo så heller ikke ne god 1700+. De render jo 2500 på luft hvis de er rigtig seje ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    Den får fuld skrald nu (2Vcore) og max igennem superpi 1M ved multiplier 12 er 2475 mhz :(


    Var det gamle oc med chilleren eller på alm vand?
    Hvad for noget kølepasta bruger du??

  • Blot for at høre ad, hvilke temps gir vapo ved 2VCore?

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition