Hjælp! Vapochill for første gang!

  • Jeg er blevet den glade ejer af en Vapochill SE til min Socket A maskine, og har netop monteret det hele...


    Her kommer problemet så, når jeg trykker på tænd knappen starter blæseren i toppen og det lyder som en kompressor plejer at lyde (sammenlignet med min waterchiller). Der står i manualen at der vil gå 1-2 minutter før den er klar første gang, men min stopper helt efter 10 sek 8o


    Hvad er der galt? :boxed:


    Jeg har ladet den stå et godt stykke tid (ca en halv time) efter jeg har haft den til at ligge ned, så gassen skulle gerne have lagt sig ordentligt.


    Der er ordentlig kontakt mellem cpu og evaporator.


  • Har du nok strøm til dyret?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Tror godt jeg ved hvad Prob er.


    Du skal sørge for selv Vapoen er højere oppe end CPU.


    VEd ikke om det er en i kabi eller Stand Alone?


    Evt kan det være en af ledningerne i din omformer til CC osv. er hoppet ud.


    EDIT:
    Min PE tager ca 2min om at ramme -20c. Du skulle indenfor 30-45sek mærke en jævnt kølig Evap.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

    Rettet en gang, sidst af Cobber ().

  • Hmmm, underligt... jeg prøvede nu at tænde den igen med al hardware sat til, den kørte fint, men da den nåede ned på -7ºC slukkede den igen...


    Der er da sket et fremskridt med dette lille stunt (som var Alex's ide!) :D

  • Prøv at tænde den uden noget HW til, men det stik til CC sat til en Parallel port og så flash firmware, så skulle den være der.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Du ku jo evt bare hvis du har en extra psu, sætte den til dit vapochill og så køre med 2 psu'er


    Ps er du sikker på den CC du har kan klare det mb du køre med ?

    Msi K8N 2 Plat 54 Wifi
    A64 Winchester 3200 0.9
    Corsair XMS3200XLPRO 1024Mb
    Leadtek 7800GS

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ajak
    Du ku jo evt bare hvis du har en extra psu, sætte den til dit vapochill og så køre med 2 psu'er


    Ps er du sikker på den CC du har kan klare det mb du køre med ?


    Nope, aner det ikke, er der en kompatibilitets liste et sted?


    vil prøve det med at opdatere firmware, hvis jeg kan hitte ud af det...

  • Hvornår har du fået den? Altså det jeg mener er at hvis den er kommet med posten eller den ikke har stået rigtigt så skal den stå ca. 12 timer rigtigt så gassen kan ligge sig... Jeg har selv haft en PE og den kom med posten og den sku jeg lige lade stå natten over før jeg sku begynde at montere, dette fik jeg at vide af ham som også hjalp mig med at montere første gang..
    Jeg havde først problemer pga. at mit mobo ikke gad minusgrader.. så købte jeg et Abit NF7 og det havde ingen problemer med minus grader.. Og så kørte det.. den kølede min Barton 2500+ @ 2560mhz ved 2volt ned til -28,5 grader på display..
    Jeg ville også prøve med en xtra PSU..


    Mvh Mads :T

  • hmm, efter den har været med posten, skal den bare stå i ca 30min så har gassen lagt sig.


    men det lyder da lidt underligt, har selv her for 2år siden har Vapo Se@Xe. Og har engang oplevet noget i samme stil.Men kan fandmer bare ikk huske det :s ... og du er sikker på at alt sidder rigtig i chill kontrol? og kabler på bundkoret osv? for den skal jo holde på reset knappen, chillcontrolleren. Så den kan nå at køle ned til en fast temp inden cpu starter.

  • Det med at gassen skal lægge sig er noget bavl. Måske skal olien falde lidt til ro, men det burde da nu ikke være nødvendigt. Under alle omstændigheder burde det ikke gøre det der. Det må være chillcontrollen.

  • I øjeblikket har jeg en psu sat til at trække vapo'en (med hjælp fra Jacob Hansen), det kører fint, her kan den komme et stykke under -25ºC (ifølge display), men jeg kan ikke tænde for selve computeren, den slukker med det samme igen....


    Kan jeg have monteret noget forkert siden den opfører sig sådan?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this
    I øjeblikket har jeg en psu sat til at trække vapo'en (med hjælp fra Jacob Hansen), det kører fint, her kan den komme et stykke under -25ºC (ifølge display), men jeg kan ikke tænde for selve computeren, den slukker med det samme igen....


    Kan jeg have monteret noget forkert siden den opfører sig sådan?


    hmm hvis vapoen kører separat burde det ikke gøre noget. Altså hvis den kører HELT separat. starter du vapoen for sig og venter til den er lidt nede i temp og derefter pc'en?
    Du bør ihvertfald prøve at sørge for at pc og vapo ingen forbindelse har med hinanden..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    hmm hvis vapoen kører separat burde det ikke gøre noget. Altså hvis den kører HELT separat. starter du vapoen for sig og venter til den er lidt nede i temp og derefter pc'en?
    Du bør ihvertfald prøve at sørge for at pc og vapo ingen forbindelse har med hinanden..


    Jeg lader vapo køle ned til -20ºC hvorefter jeg tænder pc'en...


    Der er ingen forbindelse andet en selve evap hovedet der rører cpu kernen ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    Jeg lader vapo køle ned til -20ºC hvorefter jeg tænder pc'en...


    Der er ingen forbindelse andet en selve evap hovedet der rører cpu kernen ;)


    Det skal du fjerne :))
    Ej, hvad er det der slukker igen?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    Det skal du fjerne :))
    Ej, hvad er det der slukker igen?


    He he damn, vidste jeg gjorde noget galt :crazyeyes: :))


    Altså når displayet viser at temp er -20ºC så tænder jeg pc'en ved at trykke på knappen der sidder på mobo, men 1 sek efter så slukker det igen (altså selve pc'en), mens selve vapo'en jo bare kører videre....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    He he damn, vidste jeg gjorde noget galt :crazyeyes: :))


    Altså når displayet viser at temp er -20ºC så tænder jeg pc'en ved at trykke på knappen der sidder på mobo, men 1 sek efter så slukker det igen (altså selve pc'en), mens selve vapo'en jo bare kører videre....


    Og det er stadig et DFI LP NF2 rev b?
    De skulle jo ihvertfald kunne virke med kuldegrader. Lyder godt nok mystisk, Men måsk skal du slå shutdown temperature fra. gøres som regel med en jumper eller i bios.. du kan prøve at tænde pc'en når temperaturen på vapoen lige er begyndt at falde lidt, og se om den så vil boote der..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    Og det er stadig et DFI LP NF2 rev b?
    De skulle jo ihvertfald kunne virke med kuldegrader. Lyder godt nok mystisk, Men måsk skal du slå shutdown temperature fra. gøres som regel med en jumper eller i bios.. du kan prøve at tænde pc'en når temperaturen på vapoen lige er begyndt at falde lidt, og se om den så vil boote der..


    Den virker fint med minus grader, har jo prøvet waterchiller derpå ;)