Hjælp! Vapochill for første gang!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Det med at gassen skal lægge sig er noget bavl. Måske skal olien falde lidt til ro, men det burde da nu ikke være nødvendigt . Under alle omstændigheder burde det ikke gøre det der. Det må være chillcontrollen.



    Øhhhh nå??????????
    Nu er der nok lidt forveksling ang gas vs olie , men under alle omstændigheder så SKAL man lade Vapo/køleskab stå et stykke tid , hvis det har ligget ned , da olie/gas skal falde ned.



    The_Unforgiven


  • jeg forvirrer det ihvertfald ikke. Gassen har ikke noget problem. Og helt ærligt kan jeg ikke se hvad det skal gøre godt for i forhold til olien, men hvis nogen kan komme med en god forklaring er jeg da klar på at se på det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    åh ja. Har du prøvet at resette bios?
    Genmontere prommy?
    eller måske bare lige prøve med en luftkøler for at se om det duer så..


    Bios er totalt resettet ;)


    Næste skridt må vel blive at prøve at genmounte prommy, men det er sq da træls :boxed:


    EDIT:
    jeg har forresten prøvet med andre ram og gfx, så det er da ihvertfald udelukket...


    Måske jeg skulle prøve at bytte rundt på psu'erne...


  • Det kan du også. Kunne godt lyde som om noget er galt. JEg ville nok prøve med noget luftkøling når du alligevel har den af'e eller hvordan man skulle udtrykke det :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    jeg forvirrer det ihvertfald ikke. Gassen har ikke noget problem. Og helt ærligt kan jeg ikke se hvad det skal gøre godt for i forhold til olien, men hvis nogen kan komme med en god forklaring er jeg da klar på at se på det.


    Jo ser du, når den har kørt et stykke tid, har den trykket det meste af gassen forbi tryksiden, og vaporiseret al gassen, så er der meget tryk i kompressoren. En almindelig starter LST kan ikke starte før trykket er inden for 'en norm, gerne at næsten trykket er normalt igen. En HST kan starte MED tryk på. En vapo kan IKKE starte med fuld tryk på. Der er et lille relæ dog, som tillader en stop start inden for ganske kort tid. Olien bliver da oss blandet lidt med gassen, og ryger med rundt i systemet, men ikke noget af betydning, Det er kun til motoren det er der.

    Am2 x5200ee @ 3ghz, HyperX 2x1gb ddr2 1200mhz 5-5-5-15, Asus M3A32 MVP DLX , zeroterm@cpu, asus hd2900xt.


    A4000 san@2900 1,6v, g.skill4400f1@290 2,5-4-4-6, dfi ut, x850xtpe@600/600

  • prøv lige at sætte en blæser i cpu fan, bare for at se om det er det den flipper over!!!!!

    Am2 x5200ee @ 3ghz, HyperX 2x1gb ddr2 1200mhz 5-5-5-15, Asus M3A32 MVP DLX , zeroterm@cpu, asus hd2900xt.


    A4000 san@2900 1,6v, g.skill4400f1@290 2,5-4-4-6, dfi ut, x850xtpe@600/600

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dig-it


    Jo ser du, når den har kørt et stykke tid, har den trykket det meste af gassen forbi tryksiden, og vaporiseret al gassen, så er der meget tryk i kompressoren. En almindelig starter LST kan ikke starte før trykket er inden for 'en norm, gerne at næsten trykket er normalt igen. En HST kan starte MED tryk på. En vapo kan IKKE starte med fuld tryk på. Der er et lille relæ dog, som tillader en stop start inden for ganske kort tid. Olien bliver da oss blandet lidt med gassen, og ryger med rundt i systemet, men ikke noget af betydning, Det er kun til motoren det er der.


    Nååhhh det er fordi den er tændt når man sender den med posten 8o
    Alt det der ved jeg godt. Det tager nu hverken hele eller halve timer at udligne trykket nok. mener det er to minutter man ikke kan tænde en mach i. og det er rigeligt.


    Edit: Det er faktisk meningen olien skal med rundt. Man skal netop sørge for at bruge en olie som er kompatibel med gassen på den måde at den kan opløses i den og transporteres rundt i systemet med kølemidlet.

  • Mener jeg har skrevet NÅR DEN HAR KØRT ET STYKKE TID, ka du få øje på det?

    Am2 x5200ee @ 3ghz, HyperX 2x1gb ddr2 1200mhz 5-5-5-15, Asus M3A32 MVP DLX , zeroterm@cpu, asus hd2900xt.


    A4000 san@2900 1,6v, g.skill4400f1@290 2,5-4-4-6, dfi ut, x850xtpe@600/600

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dig-it
    Mener jeg har skrevet NÅR DEN HAR KØRT ET STYKKE TID, ka du få øje på det?


    Det kan jeg da sagtens men hvad har det så med sagen at gøre?

  • quote] Det tager nu hverken hele eller halve timer at udligne trykket nok. mener det er to minutter man ikke kan tænde en mach i. og det er rigeligt..[/quote]


    Underligt at der i flere threads hos forumet asetek.com er reporter om folk der skal vente i halve timer. Min er moddet m. r404, jeg skal vente 1 halv time, med mindre jeg hustler lidt

    Am2 x5200ee @ 3ghz, HyperX 2x1gb ddr2 1200mhz 5-5-5-15, Asus M3A32 MVP DLX , zeroterm@cpu, asus hd2900xt.


    A4000 san@2900 1,6v, g.skill4400f1@290 2,5-4-4-6, dfi ut, x850xtpe@600/600

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    Det kan jeg da sagtens men hvad har det så med sagen at gøre?


    Om den har strøm på under transport med posten!!!

    Am2 x5200ee @ 3ghz, HyperX 2x1gb ddr2 1200mhz 5-5-5-15, Asus M3A32 MVP DLX , zeroterm@cpu, asus hd2900xt.


    A4000 san@2900 1,6v, g.skill4400f1@290 2,5-4-4-6, dfi ut, x850xtpe@600/600

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dig-it


    Underligt at der i flere threads hos forumet asetek.com er reporter om folk der skal vente i halve timer. Min er moddet m. r404, jeg skal vente 1 halv time, med mindre jeg hustler lidt


    Okay. Jeg har aldrig haft en, men mente bare jeg havde læst det. Kan jo også være mach'er er anderledes. De har jo trods alt noget mere startpower end vapoer i og med de kører 230v..
    Men ellers forstår jeg stadig ikke hvilken relevans dit første post har til diskussionen om hvorvidt det skal stå når det har været transporteret. Og hvorfor jeg skulle angribes på den måde i caps og alt muligt for ikke at kunne se det..

  • de 220 volt er afgjort en kæmpefordel. bare alene til vapoen classic foretrækkes en psu med 28amp på 12v. railen bare til vapoen alene.
    Det var såmænd ikke et angreb. Det må du sku undskylde, det var bare lidt sarkasme retur. godt ord igen.

    Am2 x5200ee @ 3ghz, HyperX 2x1gb ddr2 1200mhz 5-5-5-15, Asus M3A32 MVP DLX , zeroterm@cpu, asus hd2900xt.


    A4000 san@2900 1,6v, g.skill4400f1@290 2,5-4-4-6, dfi ut, x850xtpe@600/600

  • JEg kan køre min Vapo i lang tid og starte ca 5 min efter uden de mindste probs.


    Temps er bare lidt længere tid om at komme ned.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Har du prøvet at sætte en fan i cpu-fan stikket. Der vist nok nogle mobo's som slukker ned, hvis der ikke er en på.

    Am2 x5200ee @ 3ghz, HyperX 2x1gb ddr2 1200mhz 5-5-5-15, Asus M3A32 MVP DLX , zeroterm@cpu, asus hd2900xt.


    A4000 san@2900 1,6v, g.skill4400f1@290 2,5-4-4-6, dfi ut, x850xtpe@600/600

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dig-it
    Har du prøvet at sætte en fan i cpu-fan stikket. Der vist nok nogle mobo's som slukker ned, hvis der ikke er en på.


    Den startede fint uden stik i da jeg kørte vand, har den altid gjort... men har dog prøvet at sætte en i, bare lige for at udelukke det...


    Jeg håber på jeg kan få prøvet lidt luft i aften...

  • Okay, nu er der luft på og det spiller fint...


    prøver at smide vapochill på igen, kan fanme da ikke passe det ikke vil virke...


    jeg kører med følgende bios:


    Compufan 11/19 Bios
    Romsip 1-21


    nogen der ved om den har coldbug problemer? (kan jo tænkes jeg har skiftet bios siden waterchilleren for længe siden :O)

  • ¤"# og %&"¤! X(


    Fandt lige ud af hvad der var galt... :(


    Et hjørne på min cpu er knækket af :oops:


    og her er der altså tale om denne cpu R.I.P. ;(


    Første gang jeg har smadret en cpu....


    Grunden til den kørte på luft var fordi jeg bare lige tjekkede om den ville starte op i bios, og det vil den stadig godt. Den går bare kold efter 2-3 minutter :rolleyes: