--søger techno nr.

  • snakkede lige med en kollega i går.. han havde faktisk hørt noget af det samme.. men det var ik de bip der, det var bassen de døde af.. det kan sagtens lade sig gøre hvis bassen er for dyb og tung at den går ind og generer hjertefrekvensen.. hvis i ik tror mig, så sæt jer op af en stor højtaler, mens der er techno på.. så kan i mærke det ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    snakkede lige med en kollega i går.. han havde faktisk hørt noget af det samme.. men det var ik de bip der, det var bassen de døde af.. det kan sagtens lade sig gøre hvis bassen er for dyb og tung at den går ind og generer hjertefrekvensen.. hvis i ik tror mig, så sæt jer op af en stor højtaler, mens der er techno på.. så kan i mærke det ;)


    Synes jo sådan set det er logisk nok ... de fleste har jo prøvet at mærke hvordan en god bass kan gå i maven på en, og det kan jo ikke være helt sundt ..

  • jaa jeg skal nu nok sige jeg har hørt Impetus Viscus et par gange og er ik død i nu..! :ohmy: :D


    men fint nummer ;)

    I7-2600K @ 3,4 Ghz
    ASUS SABERTOOTH P67 B3
    OCZ Vertex 3 120GB + 5TB lager
    Corsair Vengeance 2 x 4 GB @ 1600mhz
    ASUS DVD Drev/Brænder
    ASUS 8800GTX
    CM HAF X
    ______________________________

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    snakkede lige med en kollega i går.. han havde faktisk hørt noget af det samme.. men det var ik de bip der, det var bassen de døde af.. det kan sagtens lade sig gøre hvis bassen er for dyb og tung at den går ind og generer hjertefrekvensen.. hvis i ik tror mig, så sæt jer op af en stor højtaler, mens der er techno på.. så kan i mærke det ;)


    As i said... :)

  • Ehm, hvis det er frekvensen der "dræber" er det fuldstændigt uafhængigt af styrken, jeg sagde, ja TRYKKET kan dræbe - Og lav-frekvens / bass har et stort tryk..?


    Så det med at stille sig op ad en højtaler kan jeg ikke se hvor du vil hen med,.. Men jo - har stilt mig foran en CW højtaler med temlig knald på, hehe ;)

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 1_2_know
    Ehm, hvis det er frekvensen der "dræber" er det fuldstændigt uafhængigt af styrken, jeg sagde, ja TRYKKET kan dræbe - Og lav-frekvens / bass har et stort tryk..?


    Så det med at stille sig op ad en højtaler kan jeg ikke se hvor du vil hen med,.. Men jo - har stilt mig foran en CW højtaler med temlig knald på, hehe ;)


    Fordi jo tættere du står på højtaleren, jo mere knald er der på lyden og jo kraftigere sendes lydbølgerne ud mod dig.


    Og nej, det er ikke trykket der dræber, men frekvensen. Trykket er selvfølgelig en faktor, eftersom frekvensen slet ikke ville nå ud til offeret, hvis ikke der var tryk på.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile


    Fordi jo tættere du står på højtaleren, jo mere knald er der på lyden og jo kraftigere sendes lydbølgerne ud mod dig.


    Og nej, det er ikke trykket der dræber, men frekvensen. Trykket er selvfølgelig en faktor, eftersom frekvensen slet ikke ville nå ud til offeret, hvis ikke der var tryk på.


    Jeg ved ikke lige hvor specifikt hvor stabilt Audigy2 ZS er mht. det lovede frekvensområde, men mine sennheiser holder hvad de lover, og har testet min hørelse med dem, jeg kan høre ned til 13Hz, kan kun mærke vibrationer ved 10-12Hz, lydkortet går simpelthen ikke lavere..) - Og har hørt denne frekenz ligeså højt som alle de andre, helt op til 25000 som jeg testede til (selvom jeg slet ikke kunne høre så høje toner, hørte ikke engang til 21kilo så vidt jeg husker... - Mener faktisk det var helt nede på 17-19 jeg stod af..) - Det menneskelige øre hører vel at mærke heller ikke de helt lave eller høje frekvenser så højt som de mere almindelige, derfor tvivler jeg stærkt på påstanden, og endvidere på i ved hvordan hørelsen i praksis fungere samt lydbølger :|


    Og nej, har ikke fysik mere, sidste år afsluttede jeg med fys b...


    - 12k


    EDIT: Ifølge din teori om det kan lade sig gøre ville jeg være død op til flere gange ;)

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

    Rettet 3 gange, sidst af 1_2_know ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile


    Fordi jo tættere du står på højtaleren, jo mere knald er der på lyden og jo kraftigere sendes lydbølgerne ud mod dig.
    Og nej, det er ikke trykket der dræber, men frekvensen. Trykket er selvfølgelig en faktor, eftersom frekvensen slet ikke ville nå ud til offeret, hvis ikke der var tryk på.


    Det er rigtigt og så ikke. Det kommer an på mange ting. F.eks. i mit værelse - hvis jeg stille mig lige foran mit sub får jeg ikke nær så meget tryk, end hvis jeg står nede for enden af mit værelse. Alt det tryk der bliver spyttet ud af sub'en, går ind rundt i hele værelset, og ender nede i den ene ende. ;) Men generelt set har du ret ;)

  • BTW - er det højfrekvens, holy shit så skal vi da passe på flagermusene, hvis vi dør af de har retning mod os, oh no - hell no :P

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious


  • Hvad har hørelsen med noget som helst at gøre?


    Jeg har ikke sagt det at det altid sker, tværtimod, det er jo uhyre sjældent at din hjerterytme f.eks. kommer i resonans med en lydfrekvens, det eneste jeg sagde var at der er mulighed for at det kan ske.


    Jeg har fundet et par websider som bakker mine indlæg op:


    www.jimdonovanmusic.com/JDM/articles/readings/sound_mind.html+sound+wave+frequency+damage+heart+resonance&hl=da&client=firefox-a]Link[/url]
    "Studies have shown that long term exposure to excessive levels of High Intensity Low Frequency (HL/LF) sound can actually lead to cellular damage. Highly amplified bass music, airplanes, battle field noise, etc. can cause cellular re- patterning and damage."


    http://www.lowertheboom.org/trice/infrasound.htm
    "Extreme levels of annoyance or distraction would result from minutes of exposure to levels 90 to 120 dB at low frequencies (5 to 200 Hz), strong physical trauma and damage to tissues at 140 - 150 dB, and instantaneous blastwave type trauma at above 170 dB. At low frequencies, resonance's in the body would cause hemorrhage and spasm/ in the mid-audio range (0.5 to 2.5 kHz), resonance's in the air cavities of the body would cause nerve irritation, tissue trauma and heating; high audio and ultrasound frequencies (5 to 30 kHz) would cause heating up to lethal body temperatures, tissue burns, and dehydration; and at high frequencies, or with short pulses, bubbles would form from cavitation and micro-lesions in tissue would evolve." (source; 'Acoustic Trauma: Bioeffects of Sound,' by Alex Davies)"

  • Extreme levels of annoyance or distraction would result from minutes of exposure to levels 90 to 120 dB at low frequencies (5 to 200 Hz), strong physical trauma and damage to tissues at 140 - 150 dB, and instantaneous blastwave type trauma at above 170 dB.


    Tak for at bakke op ;)
    Du er godt klar over hvor højt det er??? - Og hvad regler der er angående koncenter / diskoteker osv... Og ja, er overbevidst om ved hvilken som helst lyd at en gammel nisse sagtens kan falde død om af chock om ikke andet af så høj lyd, for det levere en trykbølge der siger spar es ;)


    EDIT: Tror ikke der er nogle hørelse tilbage ved 170dB.. :|

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

    Rettet en gang, sidst af 1_2_know ().