Hjemmelavet kompressor køling

• Heej..

Fik lige en syg idé omkring kompressor køling..

vil bygge et køleskab om til et kompressor sys. men nogen der har nogen billeder omkring hvordan selve delen på cpuen fungere.. næsten alt det andet er på "plads"

//papojka

Tagan 530w psu - asus a8n sli Premium - Amd 64 3200+ - 2 x Samsung 250gb sataII - Geforce 6600gt 256mb - 3 x 256mb ram - NEC 3550a dvd brænder
    Water cooled by Mist/aquacomputer

• Det meste blev diskuteret der ja. Men derudover er det altså bare ikke lige en direkte konvertering. Du kan stort set kun bruge kompressoren med mindre det er et industrielt køleskab..

• du kan evt snakke med tom holck omkring hvordan og hvorledes...for sådanne ting som kapilærøret osv er vidst ikke helt nemt heller....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Okay.. er ligepludselig blevet noget kun klogere omkring kompressor køling.. men slackeR har tilføjet dig på msn da jeg har en del spørgsmål.. håber du vil hjælpe mig :)

Mvh

// Papojka

Tagan 530w psu - asus a8n sli Premium - Amd 64 3200+ - 2 x Samsung 250gb sataII - Geforce 6600gt 256mb - 3 x 256mb ram - NEC 3550a dvd brænder
    Water cooled by Mist/aquacomputer

Oprindeligt indlæg af papojka
    Okay.. er ligepludselig blevet noget kun klogere omkring kompressor køling.. men slackeR har tilføjet dig på msn da jeg har en del spørgsmål.. håber du vil hjælpe mig :)

Mvh

// Papojka

Jeg er ikke lige blevet spurgt om jeg vil tilføje dig. Men skal da nok hjælpe når den kommer ;)
    Angående kapilærrør kan Tom nok ikke hjælpe så meget mere end et kvalificeret gæt. Der er ingtet facit. Ved for eksempel at de droppede kapilærrør på cascaden fordi de ikke kunne ramme den rette længde..

• Oftest bruger man aldrig kapillærrør på en cascade. Har indtil videre ikke set nogen. Istedet anvender man såkaldte CPEV ventiler som er letjusterbare.

Hvis du har eventuelle spørgsmål kan du godt adde mig. Jeg er selv igang med et lidt større projekt ;)

Slacker:
    Ud fra diverse tabeller kan man tilnærmelsesvist bestemme længden af kapillærrøret. Det kan oftest ikke svare sig at afkorte/forlænge kapillærrøret hvis man har har fulgt tommelfingerreglerne

Så approksimativt er der et facit ;)

• Det afhænger så bare af så meget. Og eftersom man bare kigger i tabeller eller bruger en tilnærmelsesregel vil Tom Holck heller ikke være bedre til at svare på dette end så mange andre ;)
    Desuden svinger det nu stadig noget. Men man får et tilnærmelsesvist tal, ja.
    PC-ICe bruger cap på alle sine cascades..
    Gider du fortælle om dit større projekt?