Hjælp til Oc af ny com

• Hej har købt dette bundkort og ram og cpu

Asus A8N-Sil-Deluxe

Amd 64 3500+

GeIL 2 x 512MB Ultra Platinum PC4000 500MHz

mit problem er at jeg kan ikke finde ud af at få mine ram hører op end 2x220MHz (440) :O

jeg håber virkelig at der er en der gider og hjælpe mig,så jeg kan få det fulde ud af min nye com ???

Pleee. Help me :)

• gå ind i bios... cpu configuation, ram noget og så vælger du 500Mhz, med gi timings du ved mudulerne kan.. giver mest vist rammene kører synkront med cpu, altså samme FSB

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• jeg takker men noget mere hjælp vil jeg meget gerne have ?? har prøvet at sætte den til 500MHz men så vil den ikke starte ??

:O

MVH Norman

• og er ikke sikker på hvad timings er og hvordan finder jeg ud af det... fik mine ram i dag.. men der var ingen manuel med ??

• Hvor mange volt får de?

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

Oprindeligt indlæg af Norman[DK]
    det har jeg ikke pillet ved... hvor meget kan jeg gi dem ?

Prøv først med 2.8 og se om de kan køre 250mhz som er DDR500.

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

• okay det prøver jeg med.. vender tilbage snart :) men når det er pc4000 køre de jo 500MHz også køre jeg duel på dem skulle de så ikke komme op på 1000MHz ?? eller er det mig der tænker forkert :O

• det er dig ja.. dual giver et par procent mere ydelse men får ikke 1000Mzh

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• jeg har sidet og prøvet en del nu men uden held! suk men kan ikke helt finde ud af det,der er 2 steder hvor jeg har stille på Hz noget der hedder Dram Config memclock den kan jeg stille til 266/333/400/500 også vider og den kan jeg ikke få over de 400... så er der noget der hedder Cpu Freauency den kan jeg ikke få over 220,den gå op til de 400Hz... der er os noget der hedder pci clock den kan jeg sætte til auto eller set to cpu eller 33hz..... håber hjælpen kommer igen :O

MVH Norman

• jeg er lost :O er der ikke en der kan hjælpe mig med at skrive hvordan jeg skal stille alt der,der er at pille ved i biosen... Hmm jeg har virkelig lidt ned tur på for mine ram køre kun 440Mhz og vil riogtig gerne have den op på de 500Mhz har prøvet at kigge på det link der er i denne tråd men syntes bare jeg bliver meget mere forvirget Pllleeee help me

på forhånd mange tak

• Det er ikke nødvendigt at dine ram kører 1:1 når du har et A64-system. Det giver efter sigende ikke rigtig noget merydese og så bremser det også for at forøge OC. Da du sammenlagt ikke må komme over 1000 mhz.
    Hvis du sætter ram til 166 så "slower" du dine ram en smule, men de bliver så forøget når du hæver din HTT(FSB) !
    Sæt HTLink multipl. til 4X - så sæt dine ram til at køre 166 - hæv din HTT ca. 5 mhz ad gangen, indtil du får problemer - sænk den så lidt igen. Prøv så med at finde ud af hvilke timings der passer uden du får problemer. Din Cpu multipl. kan der også ekperimeneres med - har min sat til default.

Men det er altså en god idé, at læse nogle af de guider der er henvist til. Så får man altså lidt mere foratåelse for det noget kringlede, som A64 opbygningen er. Jeg snakker ud fra mine egne erfaringer. ;)

• der er ikke noget der hedder 166Mhz nogle steder minium 200... der er rigtig trist for mig Hm suk kunne godt finde ud af det med min gamle com.. men denne nye bios kan alt for meget og forsdtå ikke ret meget af det over 1000 ?? og stadig der er 2 steder hvor jeg kan stille på Hz jeg forstå heller ikke hvorfor mine ram ikke køre 500 i dual istedet for 400 det er jo kun 200 per klos suk suk .... kan man ikke få en opskrift på hvordan det hele skal stå ??? ple help me :)

• Simpelt forklaret kan det siges sådan her.

Du har noget som hedder HTT (Hypertransport). Dette er en frekvens som maximalt kan være 1000 (som regel, men det er muligt at få den højere). Denne frekvens udregnes ved at gange HTT multiplieren med FSB. Ved standard vil den så være 5 x 200Mhz, hvor de 5 er HTT multi og de 200 mhz er FSBen.

Denne frekvens skal du altså stille på 4 hvis du skal hæve din FSB til 250 mhz. Lige nu går vi udfra at du vil køre mindst standard clock på dine ram.

Så du sætter altså HTT på 4, når du skal køre til og med 250 mHz fsb. Dram frequency skal stå på 1:1 da du clocker ram lige nu.

Afhængig af hvilken core der er på din cpu (Newcastle 0,13nm, Winchester 0,09nm og Venice 0,09nm). Har den forskellige overclock egenskaber.
    Men uanset hvad skal du nok sætte din CPU multiplier ned til 10, fra de standard 11. Når du skal udnytte dine ram.

Inden du prøver at sætte din FSB op, skal du låse PCI/PCI-E. Den skal bare stå på det som hedder fixed, eller på noget der tyder på at den låser disse.

Nu kan du så prøve at sætte dine FSB på de 250 Mhz. Ram timings og volt behøver du nok ikke at lege med. Du skal bare give dine ram, den volt de kræver for at kunne køre de 250Mhz fra producenten. (det står nok på siden af heatspreaderen).

Håber at det var til at forstå, men det er i hvertfald skæret ud i pap nu. Så det burde være rimelig lige til.

Hvis der er problemer så skriver du bare igen.