Ad-ware er efterhånden så kendt at spyware bliver lavet for at undgå det program, så jeg ville lige høre hvilket anti-spyware program i bruger for tiden til at fjerne ubehageligheder.. Det ska være gratis, gerne shareware, men bare det ikk har tidsbegrænsning og så længe det ka fjerne al spyware den kender til
Spyware program
-
-
Bruger ikke noget, da det er rigtig lang tid siden jeg sidst har haft spyware. Heldigvis
Men Spybot S&D er et god program.
-
Oprindeligt indlæg af Marquis
Bruger ikke noget, da det er rigtig lang tid siden jeg sidst har haft spyware. HeldigvisMen Spybot S&D er et god program.
Hvordan ved du det hvis du ikke bruger noget?
KarGa .. Der er jo en grund til, at Ad-aware bliver opdateret rimelig tit .. Derudover bruger jeg Spybot, og MS Antispy ..
Skulle der komme noget ind de programmer ikke kan klare - hvilke ikke er sket endnu, så har jeg diverse programmer og tools der kan fjerne det ..
-
Oprindeligt indlæg af Burger
Hvordan ved du det hvis du ikke bruger noget?
KarGa .. Der er jo en grund til, at Ad-aware bliver opdateret rimelig tit .. Derudover bruger jeg Spybot, og MS Antispy ..
Skulle der komme noget ind de programmer ikke kan klare - hvilke ikke er sket endnu, så har jeg diverse programmer og tools der kan fjerne det ..
Ja det blir tit opdateret og det er også fedt, men der er jo spyware som er designet til ikk at ku bli fundet af ad-aware..Samme grund til at der komme meget mere skidt til en Windows baseret maskine.. Den er meget mere udbredt..
Men i bund og grund så vil jeg gerne prøve noget nyt fordi jeg får fejl når jeg opdaterer mine definitioner og når jeg så har hentet dem manuelt, så finder den ikke noget.. men Spybot S&D finder en smule..
-
Oprindeligt indlæg af KarGa
Ja det blir tit opdateret og det er også fedt, men der er jo spyware som er designet til ikk at ku bli fundet af ad-aware..Alt vira, spyware, etc. bliver udviklet så det er svært at finde. Det er jo derfor Ad-aware bliver opdateret, sådan at det kan finde det spyware som gemmer sig.
QuoteOprindeligt indlæg af KarGaSamme grund til at der komme meget mere skidt til en Windows baseret maskine.. Den er meget mere udbredt..
Nu vil jeg ikke ind i en længere Windows-diskussion, men det har du jo ikke noget bevis for. IMO er det lige så meget fordi Windows og MS's programmer er proppet med sikkerhedshuller og dårlig kodning.
-
Oprindeligt indlæg af r3ptile
Alt vira, spyware, etc. bliver udviklet så det er svært at finde. Det er jo derfor Ad-aware bliver opdateret, sådan at det kan finde det spyware som gemmer sig.
Nu vil jeg ikke ind i en længere Windows-diskussion, men det har du jo ikke noget bevis for. IMO er det lige så meget fordi Windows og MS's programmer er proppet med sikkerhedshuller og dårlig kodning.
Jeg har absolut intet bevis og det er heller ikk fordi jeg har hørt det nogle steder, men jeg bruger derimod bare min almene fornuft..Det er da klart "sjovere" at skyde på noget der er stort
-
Lidt ligesom IE og Firefox, der er mest spyware lavet til IE i forhold til Firefox, men efterhånden synes jeg at det er det samme. Jeg vil vædde med at flere og flere folk der laver spyware begynder at rette sig imod Firefox.
-
Det at IE og Windows er mere populært er stadig ikke 100% holdbart argument for at det er derfor de bliver inficeret med mest vira.
Se f.eks. på hvor dårlige Microsoft er til at lappe sikkerhedshullerne i deres programmer, især IE, ift. Firefox.
-
Oprindeligt indlæg af KarGa
Ad-ware er efterhånden så kendt at spyware bliver lavet for at undgå det program, så jeg ville lige høre hvilket anti-spyware program i bruger for tiden til at fjerne ubehageligheder.. Det ska være gratis, gerne shareware, men bare det ikk har tidsbegrænsning og så længe det ka fjerne al spyware den kender til
Du vil måske også påstå at folk laver virus der undgår Norton, bare fordi det er et af de mest udbredte av. Det er jo latterligt. -
Jeg bruger MS antispyware, og Ad-aware.
Synes ikke det der Spybot S&D har hjulpet mig..men ellers bruger jeg en online scan, en fra trend micro..
den laver både antivirus scan og spy scan.. gratisden er genial.
-
Jeg bruger SpyBot og Ad-Aware SE sammen med Norton IS 2004. Alle selvfølgelig opdateret og immuniseret el. initialseret
Har aldrig fået noget snavs ind, selv om jeg bruger det "gennemhullede" Windows XP SP2 med det "forfærdelige" indbyggede Internet Explorer 6. Som udover de de mange logiske opdateringer - jo er noget af det "værste møg" som er skabt - ihf. i følge en lille skare fanatikere el. modstandere. Som man nu ser det.For lige at dokumetere dette faktum, så er her en statistik, ud fra 76.588.366 besøgende (102.953 Visitors/hour) foretaget af en af verdens største besøgstællere http://www.thecounter.com/stats/2005/August/index.php - i perioden:
Mon Aug 1 00:03:01 2005 - Wed Aug 31 23:58:01 2005 31.0 Days1. MSIE 6.x - 63.749.438 (83%)
2. FireFox - 5.844.179 (8%)
3. MSIE 5.x - 3.361.302 (4%)
4. Safari - 1.201.561 (2%)
5. Unknown - 894.302 (1%)
6. Netscape 7.x - 515.255 (1%)
7. Opera x.x - 509.199 (1%)OS-statistik i samme periode:
1. Windows XP - 55.857.746 (72%)
2. Win 2000 - 8.854.702 (11%)
3. Win 98 - 7.407.194 (9%)
4. Mac - 2.046.627 (2%)
5. Unknown - 1.163.022 (1%)
6. Win NT - 524.715 (0%)
7. Linux - 311.971 (0%)
8. Win 95 - 210.590 (0%)
9. Win 3.x - 132.387 (0%)
10. Unix - 39.702 (0%)Dette ikke for at starte en diskusion - men lige for at bidrage med fakta, som svarer til hvad mange andre store statistikker viser. (+ en update fra sidste debat om MS, IE og FF).
[Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/oldhipy.gif] - Forsat go' aften. - [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/an070.gif] -
Oprindeligt indlæg af Bentzin
Jeg bruger SpyBot og Ad-Aware SE sammen med Norton IS 2004. Alle selvfølgelig opdateret og immuniseret el. initialseret
Har aldrig fået noget snavs ind, selv om jeg bruger det "gennemhullede" Windows XP SP2 med det "forfærdelige" indbyggede Internet Explorer 6. Som udover de de mange logiske opdateringer - jo er noget af det "værste møg" som er skabt - ihf. i følge en lille skare fanatikere el. modstandere. Som man nu ser det.For lige at dokumetere dette faktum, så er her en statistik, ud fra 76.588.366 besøgende (102.953 Visitors/hour) foretaget af en af verdens største besøgstællere http://www.thecounter.com/stats/2005/August/index.php - i perioden:
Mon Aug 1 00:03:01 2005 - Wed Aug 31 23:58:01 2005 31.0 Days1. MSIE 6.x 63.749.438 (83%)
2. FireFox 5.844.179 (8%)
3. MSIE 5.x 3.361.302 (4%)
4. Safari 1.201.561 (2%)
5. Unknown 894.302 (1%)
6. Netscape 7.x 515.255 (1%)
7. Opera x.x 509.199 (1%)OS-statistik i samme periode:
1. Windows XP 55.857.746 (72%)
2. Win 2000 8.854.702 (11%)
3. Win 98 7.407.194 (9%)
4. Mac 2.046.627 (2%)
5. Unknown 1.163.022 (1%)
6. Win NT 524.715 (0%)
7. Linux 311.971 (0%)
8. Win 95 210.590 (0%)
9. Win 3.x 132.387 (0%)
10. Unix 39.702 (0%)Dette ikke for at starte en diskusion - men lige for at bidrage med fakta, som svarer til hvad mange andre store statistikker viser. (+ en update fra sidste debat om MS, IE og FF).
Forsat go' aften. [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/an070.gif]Kan ikke se hvad de tal har med spyware at gøre, udover IE får meget af det
Aj vi skulle jo ikke starte nogen diskussion, men det er da trist at se at der desværre stadigvæk er mange der bruger IE endnu.
-
Oprindeligt indlæg af Marquis
Kan ikke se hvad de tal har med spyware at gøre, udover IE får meget af detAj vi skulle jo ikke starte nogen diskussion, men det er da trist at se at der desværre stadigvæk er mange der bruger IE endnu.
Jo lidt har de, når vi snakker om hvem der får det mest osv. Ups skrev jo selv vi ik' sku' . . ..Til det sidste: Tror det er svært, at ændre så'n lige på folks vaner og opfattelse.
-
Ikke for at køre den videre, men det er ikke et bevis for at IE er mest ramt Bentzin, selvom det dog er det jeg holde mest på.
Det eneste den beviser er at folk bedre kan lide IE
Jeg har lukket munden!
-
Oprindeligt indlæg af RAC
Ikke for at køre den videre, men det er ikke et bevis for at IE er mest ramt Bentzin, selvom det dog er det jeg holde mest på.Det eneste den beviser er at folk bedre kan lide IE
Jeg har lukket munden!
Hi Hi - Men så'n rent logisk og ved at kigge på tallene - så får FF jo ikke noget og hva' er der så tilbage, der får alt det spam, som bli'r sprøjtet ud dag efter dag ! Tja - ud fra det jeg lærte i skolen - godt nok et stykke tid siden- så er der vist kun IE tilbage.
-
Er helt enig Bentzin, helt enig.
-
Det er alt sammen meget flot bentzin, faktum er dog stadig at Mozilla er langt bedre til at lukke sikkerhedshullerne i FF end Microsoft er til IE, hvilket nok også er en rimelig stor faktor når man snakker software der bliver inficeret.
http://comon.dk/index.php/news/show/id=21619 har været oppe at vende i lign. emner og det taler vist for sig selv.
-
Oprindeligt indlæg af r3ptile
Det er alt sammen meget flot bentzin, faktum er dog stadig at Mozilla er langt bedre til at lukke sikkerhedshullerne i FF end Microsoft er til IE, hvilket nok også er en rimelig stor faktor når man snakker software der bliver inficeret.http://comon.dk/index.php/news/show/id=21619 har været oppe at vende i lign. emner og det taler vist for sig selv.
Helt ærligt, prøv at læse hvad jeg skriver i mine indlæg ! Jeg har ikke nævnt noget om din konklusion. Jeg konstaterer bare hvordan fordelingen er og postulerer, at hvis man bare bruger sin sunde fornuft og har bare lidt tjek på tingene. Så er der IMO ikke nogen forskel på de 2 browsere, når det drejer sig om at blive fri for snavs.
Det er ihf. mine erfaringer - med mit "lausige XP" og det "gennemhullede IE" - at jeg ikke har fået noget snavs overhovedet. That's life.Edit: Så gi'r jeg heller ikke meget for, hvad et lille webkonsult firma, har lavet af research på et så spinkelt grundlag i 2004 ! (dateret 23/3-05) Der er altså sket rimelig meget siden da.
Desuden står der på samme side: Kritisk sårbarhed i Firefox (dateret 9/9-05)
-
Oprindeligt indlæg af Bentzin
Helt ærligt, prøv at læse hvad jeg skriver i mine indlæg ! Jeg har ikke nævnt noget om din konklusion. Jeg konstaterer bare hvordan fordelingen er og postulerer, at hvis man bare bruger sin sunde fornuft og har bare lidt tjek på tingene. Så er der IMO ikke nogen forskel på de 2 browsere, når det drejer sig om at blive fri for snavs.
Det er ihf. mine erfaringer - med mit "lausige XP" og det "gennemhullede IE" - at jeg ikke har fået noget snavs overhovedet. That's life.Edit: Så gi'r jeg heller ikke meget for, hvad et lille webkonsult firma, har lavet af research på et så spinkelt grundlag i 2004 ! (dateret 23/3-05) Der er altså sket rimelig meget siden da.
Desuden står der på samme side: Kritisk sårbarhed i Firefox (dateret 9/9-05)
Jeg tror simpelthen ikke på du aldrig får noget snavs, med mindre du ikke surfer særlig meget, men det finder vi jo aldrig ud af...
Det er rigtig nok der blev fundet en sikkerhedsbrist i FF, men den blev allerede lukket igen 3 dage efter, jeg har aldrig set IE rette en fejl så hurtigt. IE-fejlen fra d. 19/8 er f.eks. ikke rettet endnu.